Diskuze
Dráhy zlevní nevytížené lokálky, chtějí přitáhnout lidi
Děkujeme za pochopení.
M42i84r28o74s23l14a82v 38Z93i22k93m41u53n10d
Na elektrifikovaných tratích výrazně chybí jednovozový elektrický vůz, za který by bylo možno připojovat podle potřeby přípojné vozy, resp. řídící vůz. V špičce jede třeba třívozová souprava, v období dopravního "sedla" nebo o víkendech se jezdí samostatně.
Na řadě tratí jezdí motorové vozy řady 810 obsazené pouze strojvedoucím, tedy personální obsazení jako u autobusu.
Jiná věc je, že autobus v režimu ZDO neplatí poplatek za použití dopravní cesty = silniční daň, zatímco vlak ve stejném režimu poplatek za použití dopravní cesty platí.
J13i34r17k30a 39D11v56o51ř59á27k
Tipněte si, co by takový vůz, ještě navíc s pořádnou rezervou výkonu pro vlečňák, stál. Hlavně na střídavině. A už víte, proč se vyplatí tam jezdit s motorákem.
A58l35e37x25a14n97d36r 82K76o75s43t44k32a
Možná by také trochu pomohla výměna vozidel za menší a úspornější. Namísto XYZ tun těžkého krámu nasadit cosi jako autobus na kolejích o polovinu lehčí, s kapacitou 1 řidič a 25 cestujících namísto řiič, průvodčí a 40 cestujících (na tratích, které vedou do vsí z 50 obyvateli) a hlavně s poloviční spotřebou nafty. Současné lokálky (opravené krámy z šedesátých let) jeou moc velké, těžké a moc žerou.
R86a40d25e45k 41J65a58n77a82t25a
Tohle nepomohlo. Na lokálkách, uvedených zde, "kraluje" řada 810. To je snad neúspornější, co existuje. Moderní vozidla žerou více (především kvůli spotřebě energie na nejrůznější klimatizace, automatické záchody, a obecně vyší podíl elektroniky ve vozidle ...).
Co by ale pomohlo, je oprava těch tratí. Stačí mírná. Automatizovat přejezdy, aby vlak nemusel brzdit na 10 km/h. Opravit místa na trati, kde je zavedena pomalá rychlost kvli špatnému technickému stavu kolejí. Pak na stejný interval na leckteré trati stačí ta 810 jedna místo dvou a přibude i cestujících, protože bude kratší jízdní doba ...
V63l85a67s21t55i14m16i45l 29H54a43l23b14i35c15h
Naši pradědové zde vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Dokut ji nerozkradli demokrati,tak prosperovala.
J98i68r18k16a 17D61v82o38ř70á94k
Nevěděl jsem, že mráz, voda, únava materiálu a koroze jsou demokrati a vládli už za komančů.
R33a44d84o48v66a80n 19D53l61u92g40o61s73z
To je ale překvapení, při slevě jsou vyšší tržby :D No až na to příjde i náš min. fin., budeme oddlužení do 2 let :D
J23a14r56o74s80l74a60v 33S89t69u60c77h79l56í95k
Nebylo by ale nejvýhodnější je zrušit?
M22a67r17i43e 78B84u89b23n25o65v48a
Zdá se vám normální, že v některém kraji se slevy týkají 13 tratí a v některém 0?!?'?
R40a51d68e33k 25J75a21n58a75t81a
Ano. Všimněte si totiž, které kraje mají 0 nebo 1 - jsou to Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Jihomoravský.
To jsou kraje, kde mají funkční IDS - integrovaný dopravní systém, ve kterém koupíte jízdenku platnou ve vlaku i v buse, obvykle za cenu, která zhruba odpovídá této slevě. Tarif ČD tam tudíž není tolik důležitý.
J46i44r45k34a 56D58v20o88ř35á52k
"Seznam tratí, na kterých se zlevňuje jízdné, si prohlédněte zde,"
se píše v článku. Protože ale pod odkaz iDnes stále nic nebyla schopna dát, tady máte seznam tratí v originále:
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16135/
J49a54n 83F90r75o33l71í18k
Podle toho seznamu v jm kraji se jedná o jedinou trať Nedvědice-Žďár nad Sázavou. Tedy ohromující dopad v celém kraji na ekonomiku a počet cestujících.
M79a34t88ě23j 94C26h42l16á40d
Zajímalo by mě, jak jejich systém spočte cenu jízdného... abych si nekoupil jízdenku z bodu A v běžné taxe do bodu B na trati ve zlevněné sazbě a cenu neměl stejnou.
R25a12d96e39k 27J86a68n53a47t68a
Ti místní, co jezdí jen kolem té lokálky, inkartu stejně neměli. A vy, co inkartu máte, patrně jezdíte delší vzdálenosti a sleva vám zůstane i když pojedete na tu lokálku - získáte ji na hlavní trati, než k té lokálmce dojedete.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...