ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Šanci na elektrizaci mají i lokálky. Prověřují se stovky kilometrů, co se vyplatí

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Česká železniční síť se snaží narychlo dohnat evropský standard v počtu kolejí pod trolejemi. Z celkových více než devíti tisíc kilometrů je elektrifikovaná zhruba třetina tratí. Premianty jsou v tomto jižní sousedé, kde elektrické lokomotivy mohou vyjet na tři čtvrtiny sítě. Polovinu tratí pod dráty má například i Německo a Polsko má elektrifikovaných přes 60 procent tratí.

Česko má proto v různých fázích rozpracovanosti projekty elektrifikace na 500 kilometrů železničních tratí a u dalších 560 kilometrů se počítá, zdali by se jejich dovybavení trolejemi ekonomicky vyplatilo. Šanci na miliardové investice tak nemají jen hlavní tratě, ale řada spojení spíše místního významu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se