Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

  11:58aktualizováno  11:58
Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

D1 Express Českých drah vyjíždí z pražského hlavního nádraží. Cestu z Prahy do Brna zvládá za 2 hodiny a 35 minut. | foto: České dráhy

Dráhy od pondělí ruší pár vlaků D1 Express, který odjíždí z Prahy v 11:09 a zpět z Brna ve 14:08. Ostatní dva páry dál budou jezdit podle platného jízdního řádu.

Dráhy vysvětlují rušení tím, že na trase mezi Prahou a Brnem dochází ke snížení kapacity kvůli některým výlukám. "Při nedávné výluce u Chocně se nám vlaky hodně zpožďovaly, došlo k narušení pravidelného jízdního řádu, což nám činilo značné provozní potíže a pochopitelně to komplikovalo život našim cestujícím," řekl mluvčí drah Radek Joklík.

Podle stránky Babitron bylo ale za poslední dva týdny zpoždění D1 Expressů spíše minimální, maximální zpoždění vlaků v cílové stanici dosáhla deseti minut.

Fotogalerie

Podle Joklíka se ale chystají další výluky. "Proto jsme se po negativních zkušenostech z poslední výluky u Chocně rozhodli zrušit jeden pár D1 Expressů a vybrali jsme ten nejméně vytížený," dodal. Jak dočasné je zrušení jednoho páru, není jasné. "Kdyby se situace ustálila nebo kdyby byla zahájena rekonstrukce D1, tak bychom zvážili obnovení. Zkrátka, počítáme s nimi," řekl Joklík.

Podle informací MF DNES jsou D1 Expressy velmi málo vytížené a průměrná obsazenost je kolem dvaceti pěti procent. Dráhy už na to reagovaly zkrácením vlaků, běžně soupravy jezdí jen jako třívozové, což dokládají například i záběry z webkamery u choceňského nádraží

Původně přitom jezdily jako pětivozové. "Obsazenost je dvojnásobná ve srovnání s prvním měsícem provozu a postupně stoupá, takže v tomto ohledu můžeme být spokojení," dodal Joklík.

Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt.

D1 Express dnes patří k tomu nejlepšímu, co dráhy ve své síti nabízí, jde o modernizované vlaky včetně připojení k internetu. Mezi Prahou a Brnem jde o nejrychlejší vlakové spojení, jízdu zvládá za 2 hodiny a 35 minut. Dráhy expresy zavedly kvůli očekávaným komplikacím při modernizaci D1, která ale ještě nezačala.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Česko má přijít o svoje vzdušné hranice. Letadlům je v nich těsno

Únorový superúplněk si vedle lidí s dalekohledy možná nejvíce užili cestující v...

Česko v současnosti vypomáhá některým zemím odklonem letové dopravy přes český vzdušný prostor. Ten už však také naráží...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

VIDEO: Oslava na letišti. Korean Air létají z Prahy do Soulu již 15 let

Korean air přiletěl do Prahy

Je tomu již patnáct let, co na Letišti Václava Havla Praha s velkou slávou poprvé přistálo letadlo společnosti Korean...

Najdete na iDNES.cz