Zatím největší rozšíření pocítili cestující mezi Prahou a Ostravou, kde se po pendolinech dostalo nebo v příštích týdnech dostane wifi připojení i do většiny vlaků EC/IC. Dopravce přitom nemusel nově zasíťovat jiné vozy, než má: dráhy na trasu nasadily vozy používané původně pro D1 Expressy, především pak kombinované vagóny s bistrem a první třídou.
Ve vlacích tak nebude signál ve všech vozech, ale vždy jen v jednom. "To, že bude v první třídě, není náhoda, je to i způsob, jak do ní lidi přitáhnout a nabídnout jim ještě lepší služby," vysvětlil mluvčí drah Petr Štáhlavský. Během jara budou mít dráhy už wifi v celkem 38 dálkových vlacích, v regionální dopravě jde o stovky vlaků denně.
Dráhy měly kdysi plány na velkou soutěž na zasíťování všech dálkových vozů, ta nakonec ale kvůli nedostatku financí padla.
Bezdrátové připojení mají i cestující na regionálních tratích, signál je ve všech nových jednotkách RegioPanter a RegioShark. "České dráhy v současnosti disponují celkem 170 vozy nebo články motorových a elektrických jednotek, ve kterých je k dispozici WiFi připojení k internetu," dodal Štáhlavský. Dalších více než padesát vozů s internetem získají dráhy po nasazení jednotek railjet. Internet je i ve dvou vlacích z Prahy do Mnichova, ale jen na českém území.
Nově budou moci cestující využívat internet zdarma i ve vlacích Českých drah na Slovensko. Ve spolupráci se slovenským dopravcem ZSSK budou vagóny připojené na tamější operátory. Během dubna se má navíc počet vlaků s internetem rozšířit i na vlaky na Slovensko přes Vsetín. Tam bude k dispozici také ve vybraných vozech 2. třídy.