"Nasazení těchto souprav o víkendech je možné, protože o víkendu je menší potřeba v příměstské dopravě," vysvětlil mluvčí drah Petr Štáhlavský. Ve všední dny tak budou cestující nadále jezdit původními soupravami. Je to poprvé, kdy dráhy nasadí původně příměstské jednotky CityElefant do pravidelného provozu na dálkové spoje.
CityElefanty budou nasazeny v sobotu a v neděli prakticky na všechny rychlíky Praha – Děčín, tedy devět párů vlaků denně. Nově budou nasazeny také na posilové rychlíky 1485/1484 z Prahy do Třince, které jezdí v pátek a v neděli. "Jednotky nabídnou vyšší kvalitu cestování oproti běžný soupravám na této lince," potvrdil Šťáhlavský. Namísto osmimístného koženkového kupé čeká cestující například klimatizace či bezbariérový nástup, v první třídě také zásuvky.
Dráhy už přebraly minulý týden poslední jednotku CityElefant, celkem jich mají v provozu 83. Sedmdesát jedna z nich jezdí v okolí Prahy, dvanáct souprav je v bohumínském depu na příměstské vlaky kolem Ostravy.
Dráhy za ně zaplatily celkem 17,5 miliardy korun. Lukrativní obchod získala Škoda Vagónka v několika různých "soutěžích" . Některé totiž dráhy zadaly úplně bez soutěže, v jiných se nikdo jiný než Škoda nepřihlásil.