Do barev Českých drah postupně lokomotivy přestříkávají rakouské státní dráhy ÖBB v Linci. Českým drahám je pronajmou. První lokomotiva v barvách drah ponese jméno Spirit of Brno, navazuje tak na stejný typ s názvem Spirit of Prague, který dostal své jméno při prezentační jízdě jednotek railjet v dubnu letošního roku.
Taurusy už několik let po české železnici jezdí v čele vlaků mezi Rakouskem a Prahou, ale v červené barvě rakouských drah. Lokomotiva zvládla v roce 2006 jet rychlostí 357 kilometrů v hodině, tuto rychlost ale v Česku stěží využije. Maximální rychlost na české železnici je 160 kilometrů v hodině. Standardní maximální rychlost taurusů je 230 kilometrů v hodině.
Dráhy původně zvažovaly, že do čela jednotek railjet nasadí lokomotivy řady 380 od Škody Transportation, nakonec ale nedošlo k dohodě s českým výrobce na možnost propojení lokomotivy a soupravy. Jednotky railjet pro dráhy se už vyrábí, zatím jsou vyrobeny hrubé stavby vozů pro první soupravu a pokračuje se ve výrobě vozů pro druhou a třetí soupravu. "První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku. Všech sedm modrých souprav pod obchodním názvem ČD Railjet vyjede v prosinci 2014," řekl mluvčí drah Radek Joklík.
Původní plány počítaly i s využitím opce na nákup dalších osmi jednotek, kvůli zadlužení však dozorčí rada nákup stopla.
Railjety v barvách ČDRailjety vyráběné firmou Siemens se budou skládat ze 7 vozů a nabídnou 442 míst k sezení: pět vozů 2. třídy s 384 místy, restaurační vůz a řídicí vůz s business class se 6 místy a s 1. třídou o 42 místech. Všechny soupravy mají restauraci a Wi-Fi. Každý vůz je vybaven informačním systémem. Monitory informují o aktuální rychlosti, průběhu cesty, momentální poloze vlaku a následující zastávce. Vozy budou přepravovat jízdní kola a zavedou novinkou na českých tratích - dětské kino. |