Řekl to mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Stroje s maximální rychlostí 140 km/h jsou podle odborníků v některých ohledech lepší než pendolina. - více o vlacích City Elefant čtěte zde
Oproti starým pantografům mají vlaky City Elefant mnoho výhod. Jsou dvoupatrové a nízkopodlažní. Celkově jsou modernější, komfortnější, vybavené klimatizací (nejdou otevírat okna) a při jízdě nejsou slyšet.
České dráhy nakupují nové vlaky v rámci dlouhodobé obnovy svého vozového parku. "Prakticky nahradí všechny staré pantografy v Praze a ve Středočeském kraji. Nové soupravy vyjedou také na Ostravsku a budou zajíždět i do dalších regionů Čech a Moravy," uvedl mluvčí drah.
Moderní nízkopodlažní pantografy City Elefant provozují dráhy už několik let, do léta příštího roku jich budou mít z předchozích zakázek za 13 miliard korun celkem 60. Po ukončení aktuálně uzavřeného kontraktu jich bude 75.
Zastaralý vozový park patří k největším problémům Českých drah. K nejstarším patří právě pražské pantografy, z nichž řada z nich pamatuje 60. léta.
Zakázka byla podle drah zadána bez uveřejnění podle zákona o veřejných zakázkách z důvodu sjednocení vozidlového parku, zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. "To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití," tvrdí železniční dopravce.
Kde jezdí City Elefant?
|