Konec 15 let monopolu. Značky pro stát zlevní o více než třetinu

  14:35aktualizováno  14:35
Ministerstvo dopravy je blízko konce nevýhodné smlouvy se společností Hicon, která od roku 2001 dodává registrační značky na auta bez jakékoliv soutěže. Nový tendr stlačil cenu výrazně níže, než kolik ministerstvo platí dosud.

(Ilustrační foto;) | foto: koláž iDNES.cz

Jde už o třetí pokus, kdy se ministerstvo snaží smlouvu s Hiconem ukončit. Zatím se státu v této třetí soutěži podařilo dostat na nejnižší cenu vůbec: za půl roku dodávek nabídla nejnižší cenu společnost Security Paper Mill (SPM) - 23,987 milionu korun (více o pozadí společnosti čtěte zde). Odhadovaná cena zakázky přitom byla 36 milionů korun. Informaci o výši nabídek potvrdily iDNES.cz dva na sobě nezávislé zdroje z ministerstva dopravy, uzávěrka přihlášek byla v úterý.

Do soutěže se přihlásily celkem čtyři firmy, jejichž nabídky v podstatě potvrdily předraženost současných cen Hiconu, nejdražší nabídka byla od Státní tiskárny cenin za 26,3 milionu korun. Ve hře byla ještě společnost Samdi a Eltodo.

Průměrná cena jedné značky tak vychází na 45 korun, dosud stát platí mnohem více: nejlevnější a zároveň nejrozšířenější značky dosud Hicon dodává za 77 korun za kus. Za čtyři roky trvání kontraktu tak stát může ušetřit přes 120 milionů korun.

Hicon dodává značky pro stát už od 90. let. Žádnému ministrovi dopravy se smlouvu se společností Hicon nepodařilo zrušit, tomu současnému se aspoň podařilo vyjednat slevu. Hicon zlevnil ze 108 na 77 korun za tabulku, což naznačuje, kolik stát platil v minulosti za značky zbytečně navíc. A to jen kvůli tomu, že nebyl schopen smlouvu zrušit a vysoutěžit nového dodavatele.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Nekonečný spor o mýto. Kapsch opět narazil, ÚOHS nemusí řešit jeho námitky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se nemusí zabývat námitkami společnosti Kapsch proti mýtnému tendru....

E.ON vybuduje 175 dobíječek pro elektroauta, většinu nákladů pokryjí dotace

Energetická společnost E.ON vybuduje do roku 2022 zhruba 175 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Investuje...

Do nového mýta zbývají čtyři týdny, s registrací aut otálejí malí dopravci

Necelé čtyři týdny před spuštěním nového mýta je do systému přihlášena stále zhruba jen třetina z celkového očekávaného...

Ministr Kremlík se zbavuje odpovědnosti za mýto. Práce převedl na silničáře

Ministr dopravy Vladimír Kremlík se snaží zbavit zodpovědnosti za další kroky v problematické kauze českého mýta....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz