Úterý 13. dubna 2021, svátek má Aleš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 13. dubna 2021 Aleš

Arriva se omluvila lidem za zpackanou dopravu. I dnes měla obří zpoždění

  11:53aktualizováno  12:22
Dopravce Arriva zvolil neobvyklý způsob, jak se kát za nepovedený start provozu na dotovaných železničních linkách. Za častá dlouhá zpoždění, odřeknuté spoje, přesedání do náhradních autobusů nebo komplikace při prodeji jízdenek se omluvil v otevřeném dopise, který zveřejnil na svém webu. Dnes už ale jeden z jeho vlaků opět dojel s devadesátiminutovým zpožděním.

Motorová jednotka 845 | foto: MAFRA

Ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka v dopise konstatuje, že od poloviny prosince, kdy dopravce převzal provoz některých rychlíkových linek a také osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku, se na něj snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu.

Fotogalerie

„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. ... Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili,“ píše Nálevka. Slibuje, že zaměstnanci firmy pracují „24 hodin denně“ na tom, aby dali vše do pořádku.

Šéf společnosti připouští, že hodně potíží způsobily použité německé motorové vlaky, které nejsou zdaleka tak spolehlivé, jak Arriva věřila, když na nich postavila svůj provoz. „Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení. Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu,“ ujišťuje.

Pomoci má i technika z pravidelného komerčního vlakového spoje Arrivy na trase Praha-Nitra, který prozatím zajišťují autobusy a od ledna pak bude minimálně na několik týdnů odřeknut bez náhrady. V Bylnici ve Zlínském kraji je pro jistotu každé ráno připraven zaskočit autobus.

„I v dalších týdnech se může stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často,“ slibuje Nálevka.

Problémy má dopravce i dnes, kdy jeho ranní rychlík z Prahy hlavního nádraží dorazil do Tanvaldu místo v 9:58 až v 11:31, tedy se zpožděním 93 minut. Opět za to mohla technická závada na motorovém vozu, která se projevila krátce po odjezdu z Prahy. V Čakovicích byla souprava rozpojena a dál pokračovala jen polovina vlaku, sdělil iDNES.cz mluvčí Arrivy Martin Farář.

Arriva na českých kolejích

Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu jezdí na rychlíkových linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. Provozuje také dopravu na některých regionálních linkách v Libereckém a Zlínském kraji. Zlínský kraj kvůli zpožděním vlaků a problémům odbavovacího systému zvažoval, že Arrivě uloží pokutu.

Hodně cestujících si v diskusních fórech a na sociálních sítích stěžuje na to, že dopravce o problémech dostatečně neinformuje. Aktuality se na jeho webu objevují jen zřídka. I to Arriva slibuje zlepšit. „Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.“

„Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí,“ uzavírá ředitel svůj dopis.

Problémy dopravce se už zabývají na ministerstvu dopravy a Drážním úřadu. Poslední kapkou bylo, když strojvůdci Arrivy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou s bulharskými strojvedoucími domluvit.

Zatímco ministerstvo může dopravce potrestat maximálně smluvní pokutou, šetření Drážního úřadu může při prokázání zásadních bezpečnostních nedostatků vyústit až ve faktický zákaz provozu v podobě odebrání osvědčení o bezpečnosti. Kromě toho může ukládat i milionové pokuty, jak jsme informovali již včera.

Dopis ředitele společnosti Arriva vlaky

Vážení cestující,

v polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků.

Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili.

Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností.

Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat. Pro potřeby větších záloh jsme tam převedli další vlak a v Bylnici máme pro případ jakékoliv mimořádnosti při ranním rozjezdu vlaků připraven každý den také náhradní autobus.

Větší množství poruch se bohužel nevyhnulo ani rychlíkovým linkám v Čechách, tyto závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích.

Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není. Náš technický tým pracuje nepřetržitě, ale přesto se může i v dalších týdnech stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často.

Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.

Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my.

Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí.

Jiří Nálevka, ředitel společnosti Arriva vlaky

Autoři: ,

Daňové přiznání za rok 2020

Interaktivní daňové formuláře vám usnadní práci, protože umí vypočítat daně za vás. Termín pro odevzdání formuláře a úhradu daně za rok 2020 byl posunut na 3. května 2021.

  • Nejčtenější

Miliardový byznys vyschl, technologický obr Kapsch se stahuje z Česka

V dobách největší slávy šlo o firmu s miliardovými obraty, která se nebála pouštět do slovních přestřelek se členy...

Firmy musejí vracet peníze z Antiviru. Kontrolou neprošlo přes 40 procent

V žádostech o podporu v rámci programu Antivirus, jímž stát přispívá podnikům zasaženým pandemií na mzdy, firmy značně...

Konec krátkých letů. Francie zakázala vnitrostátní leteckou dopravu

O víkendu francouzští poslanci hlasovali pro pozastavení vnitrostátních letů, které lze uskutečnit přímým vlakem za...

Praha je třetím nejbohatším regionem EU, předběhla Hamburk i Brusel

Pražské HDP na obyvatele činí 205 procent unijního průměru. S takovou bilancí se tuzemské hlavní město umístilo na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Investiční kolaps může stát banky stovky miliard, v Credit Suisse padají hlavy

Švýcarská banka Credit Suisse v úterý oznámila, že odepíše 4,4 miliardy franků (103 miliard Kč) v souvislosti s...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...

První romské dítě, které skončilo v babyboxu. Romové zuří, matka ho chce zpět

Premium Je to příběh 217. dítěte, které babyboxy zachránily a prvního romského dítěte, které se v babyboxu ocitlo. Matka...

Fiala politiku dělat neumí a důsledky jsou tragické, hodnotí Klaus dnešní ODS

Premium Za deset dní oslaví ODS třicáté výročí svého vzniku. MF DNES požádala jejího zakladatele Václava Klause, aby...

  • Další z rubriky

Miliardový byznys vyschl, technologický obr Kapsch se stahuje z Česka

V dobách největší slávy šlo o firmu s miliardovými obraty, která se nebála pouštět do slovních přestřelek se členy...

Rychlíky ze severu zůstanou Arrivy. ČD neuspěly se stížností na tendr

České dráhy přišly o poslední teoretickou šanci zvrátit vítězství Arrivy v tendru na provoz rychlíků mezi Libercem,...

Boeing znovu překontroluje letouny 737 Max. Mohly by mít problém s elektřinou

Americký výrobce letadel Boeing požádal šestnáct svých zákazníků, aby kvůli možnému problému s elektřinou dočasně...

Covid v dopravě zasáhl hlavně letadla a výletní autobusy, stály nejčastěji

Koronavirová karanténa utnula řadu let trvající nárůst cestujících na železnicích i v letecké dopravě. Přestože pokles...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Kuchyň mají na terase. Šílený plán mladých manželů je geniální

Honza a Katka se po svatbě nastěhovali do domu svých prarodičů. V patře, které obývají, jim však chybí kuchyň. A tak...

Jak často se nakazí již očkovaní? Důkladná studie dala skvělé výsledky

Americké středisko pro kontrolu nakažlivých nemocí (CDC) ve svém časopise vydalo průběžné výsledky studie, která je...

Princ Harry se vrátil do Británie na pohřeb dědečka, karanténu nestihne

Britský princ Harry přiletěl z Los Angeles na pohřeb svého dědečka prince Philipa. Na letišti Heathrow ho v neděli po...

Pohřeb prince Philipa se bude konat 17. dubna, Harry dorazí bez Meghan

Buckinghamský palác oznámil, že pohřeb zesnulého prince Philipa se bude konat 17. dubna. Zároveň potvrdil, že princ...

Podstoupím úpravu prsou. Není čas cvičit a chroustat mrkev, říká Kalivodová

Andrea Kalivodová (43) se svěřila s tím, proč se rozhodla podstoupit remodelaci prsou. Operní pěvkyně v rozhovoru pro...