Diskuse k článku

Obce brání rušení vlakových přejezdů, ministerstvo jim chce vystavit stopku

Resortu dopravy došla trpělivost při vyjednávání s obcemi o rušení železničních přejezdů. Těch je v Česku ve srovnání s okolními zeměmi neúměrně mnoho, ale obecní úřady zpravidla správci železničních tratí nepovolí nadbytečná křížení zrušit. Resort proto navrhuje, aby obce o poslední slovo při těchto jednáních přišly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e71t49r 95B22á73č28a 8165286865895

"Zároveň by se tím na řadě úseků otevřela cesta ke zrychlení vlaků a zatraktivnění železnice na úkor silniční dopravy."

No jiste jak jinak, nevim proc by se mela zatraktivnovat jedna doprava na ukor te druhe mnohem lepsi, stejne vam ty lidi z aut do vlaku nesednou, ja osobne bych do vlaku nesedl ani kdyby byl v Praze z Brna za 10 minut a bylo to zadarmo.

0/0
19.11.2018 20:44

K67a93r34e55l 41Ř19e76h28á81č14e77k 9272250941672

Přesně, Bača má jezdit na ovci a ne vlakem ;-)

0/0
22.11.2018 11:08

V69l19a10d76i95m54í91r 72Š18t81ě35r54b17a 2122111672707

Když jim zruší přejezd, kudy poženou ovce na pastvu?;-);-)

+1/0
18.11.2018 23:34

M55a75r54t79i46n 91R89u61z26i16c44k81a 1362538666907

Ta Studenka je klasika, uplne zbytecny prejezd, tvorici pouze zkratku dvou komunikaci...

+2/−1
17.11.2018 20:40

Z43d55e12n20ě60k 26H79r67u26b38ý 5115488461686

To je teda logika. Menší počet přejezdů počet nehod nesníží. Akorát ten frustrovaný nepozorný řidič způsobí nehodu o 10 km dál. A nebude ji kudy objet, protože nejbližší přejezd bude 20 km daleko.

Jinak 10 km navíc, pokud to jezdíte 2x denně do práce, to máme krásných 5000 km za rok navíc (odhadem 400 litrů PHM, 15 tisíc Kč na jedno vozidlo).

A jestli někdo myslel na chodce a cyklisty se ani neptám.

+2/0
16.11.2018 21:50

P56e59t70r 25V24a37r95g24a 3435543960580

Protože celý život pracuji s čísly, tak se zeptám: jaké je pravděpodobnost, že se na těch vašich nechráněných přejezdech mezi poli, stane dopravní nehoda?

Já vám odpovím: prakticky nula. Z toho vyvozuji - rušit je jen nesmyslná a zbytečná akce.

Co jsme si tam všiml - tak prakticky všechny nehody jsou na chráněných přejezdech. A tam už nepomůže nic. Dokud si lidi neuvědomí cenu vlastního života, tak jakékoli zákonné opatření pozbývá smyslu.

+2/0
16.11.2018 18:39

R61a12d20e91k 74J90a72n79a57t44a 9755366984722

Však to píšu níže. Bezpečnost mají jenom jako argument navíc. Hlavní důvod je to zdržování provozu, protože na těch přejezdech s kříži musí vlak zpomalovat, někdy až na 10 km/h.

+4/−1
16.11.2018 19:13

P44e28t29r 22V32a45r87g15a 3945453660170

OK, nečetl jsem to všechno - ale třeba na trati 120 je pár přejezdů s kříži a že by tam vlak jel 10km/h jsme si nevšiml ;-)

+2/0
16.11.2018 19:43

P41e72t39r 87D81r63a12p45a22l 4284781493

tak zrovna nejtragičtější nehoda v naší armádě se stala na takovém přejezdu, kde polňačka vedla přes koleje

+2/0
16.11.2018 19:23

P35e76t70r 64V85a89r66g78a 3615693240700

Kdy a kde se to stalo?

0/0
16.11.2018 19:24

V20í77t38ě49z79s74l14a69v 94K37l23o50z34í43k 3631689834617

U Prostějova myslím

+2/0
17.11.2018 9:19

M64a27r75t19i26n 18V65y58s19k89o45c54i54l 3812728185300

Polnacka, jasne.

https://mapy.cz/zakladni?x=17.1501946&y=49.4828584&z=16&pano=1&pid=57961693&yaw=0.783&fov=1.257&pitch=0.026

0/0
26.11.2018 13:02

J93a87n 74V12a50l50o98u65c59h 6722107698580

Když dělají A - tedy řidiče omezují snižováním přejezdů, co udělat i krok B - tedy tam, kde jsou světla, dát i bílou (třeba nedávno měnili signalizaci na jedné z nejzatíženějších výpadovek z centra OL na PV - bílá není instalována. Jet tam 50m před přejezdem zákonných 30, mám něco v kufru, případně je kolona celodenně (a takových přejezdů je...). Když přejezd "ví", že pojede vlak, musí v opačném případě i vědět, že nic nejede. Tedy neinstalovaní bílé je bezdůvodnodné omezování silničního provozu

+2/−2
16.11.2018 13:13

I76v26a54n 27H15o54l85a57s 5237217728707

To je trochu složitější, zejména na tratích s nepříliš hustým provozem, tím pádem jsou koleje rezavější a zjištění výskytu vlaku o něco méně spolehlivé. Takže dát tam bílou (= stoprocentně žádný vlak nejede) je dost riskantní především pro ty řidiče.

0/0
18.11.2018 8:52

M58a95r14e46k 27J32a14n79e88č80k95a 1747406703391

Idiocie v praxi. Najdou se hlupci, co neumějí jezdit přes přejezdy, tak místo, aby jim sbírali řidičáky, tak budeme nechráněné přejezdy plošně rušit a všichni budou jezdit o minimálně 5km navíc, což je naprostý nejen ekonomický, ale i ekologický nesmysl.

Jo, pokud by obce povinně museli instalovat na nechráněné přejezdy závory nebo signalizaci, toto rozhodnutí by se dalo ještě pochopit, ale ne je úplně rušit.

+1/−3
16.11.2018 13:00

P11e16t75r66a 65N91o58v27á45k84o94v15á 7558636124878

V době, kdy vlaky jezdí čím dál rychleji, to vůbec není nesprávný krok. Přijde mi to, jak tvrdit, že na co kupříkladu airbagy, když by stačilo brát řidičáky těm, co jezdí nebezpečně. Že kdyby byli výrobci nuceni k pásům, tak to chápete, ale airbagy už jsou zbytečné zabezpečení navíc a ekonomický i ekologický nesmysl.

+4/0
16.11.2018 13:59

M42a87r53e36k 38Š35i94m11o76n 2954327408548

O řidiče mi nejde, ti si to objedou. Ale co pěšáci a cyklisti? Uděláme z ČR neprůchodnou mozaiku rozsekanou dalnicema a železnicema, kde kvůli každé trati budeme muset vyjít na silnici 1. třídy a nechávat se ohrožovat autama?

+2/−1
16.11.2018 14:17

P21e74t38r 33V58a20r27g52a 3815713630810

Jak kde (vlaky jezdí rychleji). Lekce se jezdí stejně rychle jako před 100 lety a leckdy i pomaleji než to dokázala pára. Bohužel

+1/0
16.11.2018 18:16

R48a53d68e14k 68J94a92n75a49t21a 9375816964222

Nemyslím si, že by se někde jezdilo pomaleji, než dokázala pára. Traťová rychlost se možná někde nezměnila, ale dnešní vozidla umí lépe akcelerovat. Rovněž pobyty ve stanicích byly dlouhé (složitější výprava vlaků, doplňovala se voda, obecně se "nespěchalo").

Když vezmu nějakou lokálku, na kterou se "skoro nesáhlo", třeba Bor-Poběžovice

1918 to ujel nejrychlejší vlak za 1:45

1944 za 1:25

1989 za 1:12

2018 za 0:54

+2/0
16.11.2018 19:27

P61e48t37r 39V96a56r50g49a 3615633600430

Tak zkuste najít moji "lokálku". Největší město ve stř. Čechách (Kladno) - a odkud to Prahy (Masaryčku, prosím, jestli nejde, tak Bubny, v nejhorším Dejvice - v roce 2018 to nejde, tak zvolte třeba 2016)

A pak z Kladna do Kralup a Rakovníka - nevěřím, že se to dneska jezdí rychleji

0/−1
16.11.2018 19:42

R88o73m63a82n 76J36e83s56c63h40k28e 9478565787715

Například trať Pardubice - Liberec jezdil rychlík na lopatu před válkou rychleji než dnes. To samé Znojmo - Jihlava.

0/0
17.11.2018 7:11

P49e52t79r 44V57a18r98g88a 3705843580110

Tak airbag je nesmysl - pokud nepoužijete pásy. A to se v autě nehlídá, že by se airbag deaktivoval, pokud se nepřipoutáte. Neb airbag bez pásů je mnohem nebezpečnější než auto bez airbagu ;-)

0/0
16.11.2018 18:21

R12o91m81a91n 21J90e19s38c16h74k77e 9478235717145

Pokud trvale nesvítí přejezd na koridoru se závory, ptám se PROČ.

0/0
17.11.2018 7:08

L39u84c47i47a32n 60P85a33p46a16z43i12a76n 5354527701235

Takto se ale koridory stavět nedají!

0/0
16.11.2018 12:59

V75í77t 28K43o88u82b60a 6376600464138

aha, zrušíme tento přejezd, objížďka bude jen 8 km, lidé o budou mít místo 2 km 10 a to je v normě. Za roz rušíme další přejez. Lidé to budou mít místo 10 jen 17 kilometrů. Za další rok zrušíme i ten třetí lidé to budou mít místo 17 jen 26, ale pořád je to v normě.

+2/−1
16.11.2018 12:19

M24a23r34e21k 47Š66i87m51o18n 2694367528638

Tohle je naprostá prasárna. Zrušením přejezdů se celá země fragmentuje do segmentů s nepřekonatelnými překážkami mezi sebou. Objížďka 10 km je možná snesitelná pro točvolanty, ale pro cyklistu to může být až hodina, pokud je to kopcovitý terén, pro chodce 2,5 hodiny. Železnici mimo přejezd nesmíte překonávat. A mnohé cesty, které ta dráha přeťala, tam byly od středověku.

+6/−3
16.11.2018 12:06

P58e40t35r 67D71r32a72p71a11l 4224691103

pokud to bude jediná cesta pro pěší, tak ji samozřejmě nikdo nezruší

+1/0
16.11.2018 12:56

M90a62r16e28k 14Š42i76m34o95n 2844687398868

V článku je napsáno, že budou rušit přejezdy, které se dají objet pod 10 km. Takže zruší přejezd a nechají tam železniční přechod? Nic takového jsem v článku neviděl.

+5/0
16.11.2018 14:06

P63e10t41r 33V56a87r36g20a 3725623400950

tak samozřejmě bych to neviděl. o tom není v článku ani slovo. A bohužel víme, co dokáže dutohlavec s kulatým razítkem v ruce ;-€

0/0
16.11.2018 18:18

P56e50t11r 47M74i64c75h80a18l78č72á45k 2457480251632

Stavět nadjezdy nebo podjezdy, chápu je to drahé, naproti zrušení cesty, které je zdarma.

Lidé Praha vám nikdy neporozumí.

+2/−1
16.11.2018 11:31

R10o70b86e62r42t 84R47a21k37o76w43s74k78i 5183419794468

Zrušme i křižovatky !!! Hned bude bezpečněji !!

+4/−3
16.11.2018 10:43

P38e22t82r 63V61a40r22g98a 3935573910210

A já bych rovnou zrušil i tu železnici - se podívejte, kolik aut zdemoluje a kolik lidí zabije. je to zlá, zlá, nepěkná věc ;-D;-D;-D

+1/−1
16.11.2018 18:20

D54u12š92a88n 93P60e44š85e51k 3775849624470

Objížďka 10 km, to se někdo zbláznil?

+5/0
16.11.2018 10:33

J15a89n 27M64a53t40o44u96š65e36k 4167441261714

Proč má SŽDC zabezpečovat a udržovat bezpečnost na něčem, co dráze v podstatě překáží a co by nejraději zrušila?

Zkusme třeba železniční přejezdy převést do majetku obcí, nebo krajů (podobně jako mosty přes vodu). Ony je přeci potřebují, tak ať se o ně starají. A dráha může stanovovat podmínky, za jakých vozidla do ochranného pásma dráhy pustí.

+4/−2
16.11.2018 9:59

J58i14n98d80ř53i34c21h 43Š28k51o63p33e16k 4475901510765

mosty jsou součástí komunikace, kterou přes vodní tok převádí.

Logicky je železniční přejezd součástí železnice

0/0
16.11.2018 10:27

P76e95t22r 82D54r59a60p88a66l 4744561113

tak to ste s tou logikou poněkud uhnul;-)

+3/0
16.11.2018 10:33

J70i57n90d38ř34i37c51h 34Š15k35o58p48e33k 4455911520195

neuhnul. Zamysli se.

Přejezd převádí železnici přes silnici

0/−2
16.11.2018 10:35

M92i43l41a29n 68M53a74j93e81r17č86í96k 1970740604546

Nikoliv, železnice je víc než silnice = TZV. ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD (podle názvu dopravních značek A29 a A30 ve vyhlášce294/2015 - viz https://www.ibesip.cz/Besip/media/Besip/data/web/soubory/legislativa/novela-294-2015.pdf ) JE VE SKUTEČNOSTI ÚROVŇOVÉ KŘÍŽENÍ SILNICE S ŽELEZNIČNÍ/KOLEJOVOU DRAHOU (VIZ, té vyhlášce nadřazený, ZÁKON 361/2000SB O TZV. SILNIČNÍM PROVOZU, §2, ODR. bb - https://www.ibesip.cz/getattachment/Tematicke-stranky/Pravidla-silnicniho-provozu/361_01_10_2018.pdf), KTERÉ DLE TOHO ZÁKONA MÁ BÝT OZNAČENO PŘÍSLUŠNOU ZNAČKOU, ALE TO JE V ROZPORU S MEZINÁRODNÍ VÍDEŇSKOU ÚMLUVOU O TZV. SILNIČNÍM PROVOZU Z ROKU 1968 (uvádějící, že "přejezd železnice" je každé úrovňové křížení silnice s kolejovou drahou na samostatném tělese), KTEROU ČSR A NÁSLEDNĚ ČR TZV. RATIFIKOVALO/SCHVÁLILO, A TÍM JE (jako mezinárodní smlouva, dle Ústavy ČR) JEJÍ OBSAH NADŘAZEN OBSAHU NÁRODNÍCH PŘEDPISŮ.

= ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD ÚROVŇOVĚ PŘEVÁDÍ TZV. SILNICI PŘES ŽELEZNIŽNÍ DRÁHU, ALE PROTOŽE DRÁHA JE VÍC, A HLAVNĚ (případné) AUTOMATICKÉ ZABEZPEČENÍ FUNGUJE PODLE POHYBU VOZIDEL PO DRÁZE, TAK NENÍ MOŽNÉ, ABY PŘEJEZDY BYLY V MAJETKU/SPRÁVĚ ORGANIZACÍ, KTERÉ V NĚM/JÍ MAJÍ SILNICI!

Ona navíc byla před několika roky v drážním zákoně i provozní chyba, že výhybka v tzv. hlavní trati patřila k trati vedlejší či dokonce vlečce tou výhybkou na ní napojené, což vedlo k situacím, že správce hlavní trati se o tu výhybku nemohl starat, a pokud vedlejší trať/vlečka byla neudržovaná, protože je roky nevyužívaná, tak při špatném stavu té výhybky ji napojující na hlavní trať musel být na této i zastaven provoz!

+3/0
16.11.2018 11:01

J95a14n 68M96a59t21o53u51š61e35k 4477271901644

To, že je součástí železnice říká stávající legislativa, kterou by bylo třeba změnit. Ale tu logiku v tom marně hledám.

Minimálně není v tom, že se silnice k přejezdu nachází v ochranném pásmu dráhy (stavby musí mít souhlas správce dráhy), ale následně se schvalovací autorita stane bezmocnou a ještě navíc udržující a zabezpečující.

A to Vaše porovnání s vodním tokem. Ono mosty přes vodu udržuje Ředitelství vodních cest?

+1/0
16.11.2018 11:05

J59i26n37d19ř83i78c54h 60Š51k42o62p98e29k 4785731480885

proč ?

Převádí silnici přes vodu

převádí železnici přes silnici

+1/−1
16.11.2018 11:07

J40a93n 11M40a85t34o51u27š48e79k 4577361651754

Já si právě nemyslím, že logika "převádí železnici přes silnici" je správná. Proč si myslíte, že ano?

+2/0
16.11.2018 12:25

R58o39b82e64r22t 36M98á48s29l85o 1291881527977

Většinou převádí železnici přes silnici. Protože silnice (cesta) tam byla většinou dřív než železnice. Železnice přišla až potom a potřebuje se přes tu silnici nějak dostat.

+1/−2
16.11.2018 16:06

P20e88t61r 15V67a52r52g74a 3295313350780

R^

0/0
16.11.2018 18:23

P96e54t12r 43V13a62r14g72a 3635133250880

protože silnice/ cesta byla dříve než železnice ;-) a taky proto, že - když i na správě silnic se najde dost deb.lů - by nikdo nepostavil silnici ve formě skokanského můstku. Což ovšem s oblibou "vyrábí" železnice na našich silnicích ;-)

0/−2
16.11.2018 18:25

F59i56l39i88p 14S86i84r32o40t28e89k 9152379952641

A není úplně jedno, ze které kapsy se to platí? Když se to převede na obce, tak stát úměrně vezme peníze SŽDC a dá je obcím. A to se vyplatí...

0/−1
16.11.2018 11:43

J69a96n 33M25a21t69o60u79š27e92k 4177321441494

To si nemyslím. Pokud dá stát peníze obcím, tak se třeba ukáže, že ta pole po stranách tratí skutečně nemusí být spojená každých 300 metrů.

Takto si to obce v konečném efektu samy komplikují. Proč by měla SŽDC souhlasit s novými, pro obec třeba výhodnějšími, přejezdy?

+2/0
16.11.2018 12:21

V64í65t 57J83ů88z51a 8642366621248

Tak těch každých 300m je zrovna celkem přiměřených. 150m k nejbližšímu přejezdu se tak ještě dá dojít, je to sice opruz, ale dejme tomu, zajišťovat vhodně přejezd/přechod/stavět podjezd/podchod/nadjezd každých 20 m by se za určitých podmínek skutečně prodražilo.

+1/0
16.11.2018 15:19

R71o90b46e73r20t 68M79á13s84l71o 1981441667477

Pokud se železniční přejezdy převedou do majetku obcí, tak celkem logicky budou naopak obce (tj. majitel) určovat podmínky za kterých tam vlak pustí. Já jsem pro, ale nevím jestli z toho budou železničáři úplně nadšený ;-).

+1/−2
16.11.2018 16:03

P55e91t36r 41V27a29r52g17a 3675383320940

R^ jste mne předběhl - neb ten převod by byl nejrychlejší způsob jak železnici zničit. jen do toho ;-D;-D;-D

0/0
16.11.2018 18:29

M55a64r72t39i17n 84R17u81z59i83c17k45a 1172358566427

co zeleznicari, tem by to bylo jedno, ale cestujici jedouci do prace...

0/0
17.11.2018 20:47

Najdete na iDNES.cz