Diskuze
Ze Sydney do New Yorku bez mezipřistání. Letenka ale bude stát jak nové auto
Děkujeme za pochopení.
M18i13c69h89a69l 84M74i18l98l21e39r
Od nas z Australie vede kazda cesta mimo hranice do zamori a proto jsou Australani na dlouhe letove useky zvykli. Jsme ostrileni cestujici, zadni rozmazlenci.
Jeden z popularne uzivanych useku cestou do Evropy znamena 14 hodinovy let. Bud z vychodni Australie do Dubaje, Bahrainu, Dohy, nebo po kratsim letu kolem 8 hodin a pristani v Singapore, Bangkoku, Kuala Lumpuru, Tokiu, Seoulu , HongKongu ceka let kolem 14 hodin do ruznych mest Evropy.
Do LA 11 hodin, nebo nejdelsi 17 hodinovy usek Sydney-Dallas s Qantasem= normalka.
Vzdyt i na Bali, Novy Zeland, Novou Kaledonii je to pro nas z vychodni Australie nekolik hodin letu, do mest vychodni Asie kolem 8 hodin.
Mezipristani a co nejrychlejsi spojeni dal, zastavka behem cesty nebo ted moznost dlouheho primeho letu dava cestujicim vic moznosti zaridit se podle svych planu a priorit.
Ted nemluvim o cestovani v 1. tride nebo aspon business, ale tak, jak cestuje vetsina.
Pokud clovek ma po dlouhem letu cas na odpocinek, pak co nejprimejsi let nebo nejkratsi mezipristani/prestup jsou nejpraktictejsi.
Pokud potrebuje byt po priletu fyzicky dostatecne ve forme, pak kratke preruseni cesty a 1-2-3 noci v hotelu, prohlidka mesta a nejake nakupy cestou je nejpohodlnejsi zpusob cestovani.
Vyzkouseli jsme podle potreby vsechny 3 alternativy, vcetne dlouheho letu mezi Dallasem a Sydney s Qantasem A380 v 2019.
Zajem o primy let do Evropy rozhodne nemame. Pokud bychom cestovali na vychodni pobrezi USA a museli opet prochazet tim americkym paranoidnim imigracnim a logistickym chaosem pri prestupu v LA na dalsi letadlo (viz popis dole), pak bychom zvazili vsechny alternativy.
M68i77c91h66a17l 83M72i43l10l85e97r
vzhledem k tomu, ze zdroje z Qantasu uvadeji: aby Qantas nebyl prodelecny, potrebuje mit 90% obsazeni sedadel s prumernou cenou jednosmerne letenky $1307 na pasazera.
Samozrejme, ze bude uctovat o neco vice za economy, aby zajistil byl v plusu a prislusne upravene sazby za vetsi pohodli.
V superdalkovem A350 bude 6 sedadel v jednicce, 52 business, 40 premium economy a 140 economy. Je tedy jasne ze vetsina pasazeru poleti s letenkou v cene, ktera NICIM nepripomina cenu auta.
Leda poradne "ojete bomby"
IMHO, titulek se umyslne zameruje na tech par nejlepsich sedadel, nikoliv reprezentaci cen jake bude platit radovy pasazer. Je to predevsim clickbait.
T56o16m30a66s 44H24a57c76e50k
To je teda ale patlanina!
Spoustu veci uz opraveno. Nicmene pokud je v letadle premium economy tak uvadet first class jako "premiova trida" je ponekud zavadejici.
Dle propoctu bude potreba $1307 na pasazera pro "break-even". Takze letenka v Economy a Premium Economy bude v normalnejsich relacich. A Ti co poleti business si par priplati protoze to vetsinou budou mit zaplacene firmou a v business a first se da prezit 19 hodinovy let v pohode. Cena first class je u dalkovych letu vzdy pro normalniho smrtelnika "neskutecna".
M40i87c45h80a47l 50M56i52l52l50e78r
navic Qantas patri mezi aerolinky, ktere neletaji na uplne vsech linkach s konfiguraci obsahujici prvni tridu.
Prave proto, ze 1. trida casto neni plne obsazena a oni maji vyssi obsazenost a zisk, kdyz oddeleni 6-8 sedadel/luzek 1. tridy premeni na mnohem praktictejsi a pouzivanejsi business s vetsim poctem sedadel.
M79i18c49h31a41l 90M80i51l64l91e44r
dosavadni nejdelsi let Qantasu je Sydney -Dallas, tam 16 hodin, zpet 17hodin, A 380 nebo B787. V cervnu budou pridavat spojeni Melbourne- Dallas a jeste par dalsich dlouhych.
K35a31m15i22l 82S48o28s40n93a
Úplně nevím jestli si pro to vybrali správnou dobu. Dost to připomíná konec Concordů. Tenkrát ropná krize, zvyšování cen letenek a úbytek pasažérů. A teď ?
T51o44m88a16s 80H41a20c29e66k
Moc nesledujete situaci. Navrat leteckeho cestovani je rychlejsi nez kdokoliv cekal. Let mezi SYD-DXB ci DXB-SYD (A380) temer plny (First 100% plny, Business 80% plny). A to leta 2x denne.
J36a29n 90S59k16ý27p47a66l97a
Ryanair dokázal celému světu, že nejdůležitějším parametrem je cena letenky. Všechno ostatní je podružné.
Od Quantas je to mimořádný technický úspěch provozovat takto dlouhé lety. Nicméně pokud bude cenový rozdíl významný, pak pochybuji. Přestup v Dubaji nebo v Singapuru je prakticky po cestě, navíc existují spoje, které ani nemají skutečný přestup, je to jen mezipřistání, dotankování paliva, uklízení letadla, cestující se mohou na 2-3 hodiny projít a případně si nakoupit Duty Free a poté stejným letadlem pokračují dál.
M34i53c43h15a21l 58M94i61l23l75e34r
Qantas, nikoliv Quantas - protoze QANTAS je zkratka pro Queensland and Northern Territory Aerial Services Limited , aerolinku zalozenou puvodne pro lety v severni casti Australie v 1920.
L66u17k34á22š 56S37t45r29á43n50s98k79ý
jednou bych dal, přece jen je to musí být zajímavý pocit vlízt v Evropě do letadla a vylézt až v Austrálii. Ale jinak, jak píší ostatní, lepší je hodit si po cestě přestávku s hotelem.
R60i84c38h71a53r74d 24P86u73č26a50n
Nepíšou nikde, za kolik by byl zavazadlový prostor to bych mohl dát.
M92i86c59h45a32l 40M20i28l27l44e93r
kdo poleti temi dalkovymi specialy, ty budou mit konfiguraci s oddechovymi zonami, aby se pasazeri i v economy mohli jit behem letu protahnout.
M56a35r72t81i30n 82P85r51o86v98a88z59n49í65k
Tak tolik na dlouhych letej stoji business nekdy uz ted...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!