Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ze Sydney do New Yorku bez mezipřistání. Letenka ale bude stát jak nové auto

Australská aerolinie Qantas oznámila, že do několika let spustí ultradálkové lety z Austrálie. Plánuje cesty třeba do Londýna nebo New Yorku. Letenka ale zájemce vyjde na několik tisíc dolarů. Třeba byznysová třída bude stát podobně jako nové auto. Někteří experti tak varují, že Qantas nemusí pro svůj projekt najít dostatek platících cestujících.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Od nas z Australie vede kazda cesta mimo hranice do zamori a proto jsou Australani na dlouhe letove useky zvykli. Jsme ostrileni cestujici, zadni rozmazlenci.

Jeden z popularne uzivanych useku cestou do Evropy znamena 14 hodinovy let. Bud z vychodni Australie do Dubaje, Bahrainu, Dohy, nebo po kratsim letu kolem 8 hodin a pristani v Singapore, Bangkoku, Kuala Lumpuru, Tokiu, Seoulu , HongKongu ceka let kolem 14 hodin do ruznych mest Evropy.

Do LA 11 hodin, nebo nejdelsi 17 hodinovy usek Sydney-Dallas s Qantasem= normalka.

Vzdyt i na Bali, Novy Zeland, Novou Kaledonii je to pro nas z vychodni Australie nekolik hodin letu, do mest vychodni Asie kolem 8 hodin.

Mezipristani a co nejrychlejsi spojeni dal, zastavka behem cesty nebo ted moznost dlouheho primeho letu dava cestujicim vic moznosti zaridit se podle svych planu a priorit.

Ted nemluvim o cestovani v 1. tride nebo aspon business, ale tak, jak cestuje vetsina.

Pokud clovek ma po dlouhem letu cas na odpocinek, pak co nejprimejsi let nebo nejkratsi mezipristani/prestup jsou nejpraktictejsi.

Pokud potrebuje byt po priletu fyzicky dostatecne ve forme, pak kratke preruseni cesty a 1-2-3 noci v hotelu, prohlidka mesta a nejake nakupy cestou je nejpohodlnejsi zpusob cestovani.

Vyzkouseli jsme podle potreby vsechny 3 alternativy, vcetne dlouheho letu mezi Dallasem a Sydney s Qantasem A380 v 2019.

Zajem o primy let do Evropy rozhodne nemame. Pokud bychom cestovali na vychodni pobrezi USA a museli opet prochazet tim americkym paranoidnim imigracnim a logistickym chaosem pri prestupu v LA na dalsi letadlo (viz popis dole), pak bychom zvazili vsechny alternativy.

0 0
možnosti

vzhledem k tomu, ze zdroje z Qantasu uvadeji: aby Qantas nebyl prodelecny, potrebuje mit 90% obsazeni sedadel s prumernou cenou jednosmerne letenky $1307 na pasazera.

Samozrejme, ze bude uctovat o neco vice za economy, aby zajistil byl v plusu a prislusne upravene sazby za vetsi pohodli.

V superdalkovem A350 bude 6 sedadel v jednicce, 52 business, 40 premium economy a 140 economy. Je tedy jasne ze vetsina pasazeru poleti s letenkou v cene, ktera NICIM nepripomina cenu auta.

Leda poradne "ojete bomby";-D;-D;-D

IMHO, titulek se umyslne zameruje na tech par nejlepsich sedadel, nikoliv reprezentaci cen jake bude platit radovy pasazer. Je to predevsim clickbait. !!

0 0
možnosti

T56o16m30a66s 44H24a57c76e50k

14. 5. 2022 18:36

To je teda ale patlanina!

Spoustu veci uz opraveno. Nicmene pokud je v letadle premium economy tak uvadet first class jako "premiova trida" je ponekud zavadejici.

Dle propoctu bude potreba $1307 na pasazera pro "break-even". Takze letenka v Economy a Premium Economy bude v normalnejsich relacich. A Ti co poleti business si par priplati protoze to vetsinou budou mit zaplacene firmou a v business a first se da prezit 19 hodinovy let v pohode. Cena first class je u dalkovych letu vzdy pro normalniho smrtelnika "neskutecna".

0 0
možnosti

navic Qantas patri mezi aerolinky, ktere neletaji na uplne vsech linkach s konfiguraci obsahujici prvni tridu.

Prave proto, ze 1. trida casto neni plne obsazena a oni maji vyssi obsazenost a zisk, kdyz oddeleni 6-8 sedadel/luzek 1. tridy premeni na mnohem praktictejsi a pouzivanejsi business s vetsim poctem sedadel.

0 0
možnosti

dosavadni nejdelsi let Qantasu je Sydney -Dallas, tam 16 hodin, zpet 17hodin, A 380 nebo B787. V cervnu budou pridavat spojeni Melbourne- Dallas a jeste par dalsich dlouhych.

0 0
možnosti

K35a31m15i22l 82S48o28s40n93a

13. 5. 2022 16:54

Úplně nevím jestli si pro to vybrali správnou dobu. Dost to připomíná konec Concordů. Tenkrát ropná krize, zvyšování cen letenek a úbytek pasažérů. A teď ?

1 0
možnosti

T51o44m88a16s 80H41a20c29e66k

14. 5. 2022 18:47

Moc nesledujete situaci. Navrat leteckeho cestovani je rychlejsi nez kdokoliv cekal. Let mezi SYD-DXB ci DXB-SYD (A380) temer plny (First 100% plny, Business 80% plny). A to leta 2x denne.

0 0
možnosti

J36a29n 90S59k16ý27p47a66l97a

13. 5. 2022 16:41

Ryanair dokázal celému světu, že nejdůležitějším parametrem je cena letenky. Všechno ostatní je podružné.

Od Quantas je to mimořádný technický úspěch provozovat takto dlouhé lety. Nicméně pokud bude cenový rozdíl významný, pak pochybuji. Přestup v Dubaji nebo v Singapuru je prakticky po cestě, navíc existují spoje, které ani nemají skutečný přestup, je to jen mezipřistání, dotankování paliva, uklízení letadla, cestující se mohou na 2-3 hodiny projít a případně si nakoupit Duty Free a poté stejným letadlem pokračují dál.

2 0
možnosti

Qantas, nikoliv Quantas - protoze QANTAS je zkratka pro Queensland and Northern Territory Aerial Services Limited , aerolinku zalozenou puvodne pro lety v severni casti Australie v 1920.

0 0
možnosti

jednou bych dal, přece jen je to musí být zajímavý pocit vlízt v Evropě do letadla a vylézt až v Austrálii. Ale jinak, jak píší ostatní, lepší je hodit si po cestě přestávku s hotelem.

3 0
možnosti

Nepíšou nikde, za kolik by byl zavazadlový prostor to bych mohl dát.

0 0
možnosti

;-D kdo poleti temi dalkovymi specialy, ty budou mit konfiguraci s oddechovymi zonami, aby se pasazeri i v economy mohli jit behem letu protahnout.

0 0
možnosti

P10e29t94r 78Š13i78l81h28a32n

13. 5. 2022 15:50

Ty jo, to jsou skoro dvě Fábie :-)

0 0
možnosti

Tak tolik na dlouhych letej stoji business nekdy uz ted...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit

25. dubna 2024  14:19

Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!