Podle předsedy představenstva Českého aeroholdingu, pod které letiště patří, se měla střecha opravit už mnohem dříve. „Snažíme se to změnit, kbelíky jsou letos už naposledy. Většina míst, kde zatéká, je už v pořádku, do konce léta zmizí ještě poslední,“ řekl serveru iDNES.cz Václav Řehoř.
Nejvíce do haly zatékalo loni v létě - v pohotovosti měli 50 kbelíků. Od té doby se ale část střech opravila a teď jich je potřeba už méně. Zatéká už jen tam, kde neproběhla rekonstrukce, tedy hlavně nad Prstem A. Ten má přijít na řadu letos v září.
Na opravy ale v minulosti chyběly finance: vydělané peníze totiž vráželo Letiště Praha za bývalého vedení do záchrany Českých aeroliniích formou často značně nevýhodných nákupů majetku dopravce.
Nejztrátovější transakcí byl nákup Holidays Czech Airlines za více než půl miliardy korun, jen pár měsíců po transakci přitom firma se svým hlavním byznysem skončila.
Letiště si už udělalo velkou inventuru, v jakém stavu jsou jednotlivé budovy, ranveje či pojezdové dráhy. „Teď přesně víme, co je už v kritickém stavu a co ještě může počkat s opravami. Máme problém na některých pojezdových drahách, že už jsou ve špatném stavu a musíme je proto letos co nejdříve opravit,“ dodal Řehoř.
Objem peněz do investic a oprav má letos stoupnout z loňských 600 milionů na zhruba dvojnásobek.
Letiště Václava Havla čekají velké úpravy. Podívejte se: