Firmy využívají pro přepravu zboží z Číny zpravidla námořní kontejnery, terminály na ně jsou však v poslední době přetížené, což zpožďuje a prodražuje dodávky.
Rodí se další logistická krize. Na jihu Číny se kvůli covidu zasekly přístavy |
DB Schenker novou kamionovou linku spustil v květnu. Přes 13 tisíc kilometrů dlouhá trasa z Číny do Česka vede přes Rusko, Bělorusko a Polsko. V Číně nejprve přepravu zajišťuje tamní dopravce, který zásilku doveze na hranice s Ruskem. Tam je zboží během jednoho dne přes celní sklad přeloženo na kamion. Ten následně zboží doveze až na vykládku zákazníkovi do Česka. Přeprava po celou dobu probíhá v rámci mezinárodní sítě DB Schenker.
Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá dva týdny. Podle logistické firmy musí zákazníci pouze počítat se zamluvením slotu pro překládku na hranicích s předstihem zhruba dvou až tří týdnů.
„Zvláštní doba si žádá nestandardní řešení. Vzhledem k vytížení obvyklých přepravních cest z Číny je na trhu o tuto alternativu velký zájem. Doufáme, že se kamionová linka z Číny stane součástí standardní nabídky, která částečně usnadní toky zboží z celé jihovýchodní Asie do střední Evropy,“ uvedl ředitel společnosti DB Schenker v ČR Tomáš Holomoucký.
DB Schenker, která zajišťuje mezinárodní přepravu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy, funguje na českém trhu od roku 1991, má zde 2200 spolupracovníků a 22 pracovišť. Síť DB Schenker působí ve více než 130 zemích, kde zaměstnává přes 77 tisíc spolupracovníků.