Dálnice z Karlových Varů do Prahy bude hotová nejdřív za osm let

  10:08aktualizováno  10:08
Dálnice D6 nebude podle ministra dopravy Dana Ťoka dokončena před rokem 2026. Přípravu zbývajících úseků ve Středočeském a Ústeckém kraji zbrzdilo nutné opakování posouzení vlivu na životní prostředí. Čtyři úseky v Karlovarském kraji se budou stavět jako poslední. Úsek u Žalmanova, kde zatím chybí i územní rozhodnutí, by se mohl začít stavět v roce 2021.

Zahájení stavby obchvatu Lubence na D6. | foto: Miroslava Strnadová, 5plus2.cz

Ministr to řekl v pondělí u příležitosti vládní návštěvy v Karlovarském kraji. 

Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro Karlovarský kraj, který se dlouhodobě snaží o její urychlení, velkým tématem. Nedokončené dálniční spojení brání kraji podle jeho vedení v dalším hospodářském rozvoji.

„Musíte si uvědomit, že s tou dálnicí dlouho nikdo nic nedělal. My jsme zahájili v minulém roce a na začátku tohoto roku tři úseky dálnice, které se reálně staví, ale to opravdu nejde ze dne na den. Já si dokonce myslím, že rok 2026 je rokem, který je napjatým. Jestli to stihneme, já budu velmi rád,“ řekl Ťok. Stavba dálnice D6 podle něj u předchozích vlád neměla prioritu.

Fotogalerie

Dostavět zbývá z dálnice D6 ještě osm úseků, celkem dlouhých asi 63 kilometrů. „V současné době jsme požádali o vydání stanoviska EIA ve Středočeském kraji, v Ústeckém kraji budeme žádat do měsíce. Ve zbývající části v Karlovarském kraji, kde se dotýkáme evropsky významné lokality, musíme znovu projít zjišťovacím řízením. Kromě úseku Žalmanov-Olšová Vrata mají všechny stavby územní rozhodnutí,“ popsal šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Všechny stavby by podle něj měly být zahájeny do roku 2020, nejpozději do roku 2021.

Koncem loňského roku byla zahájena stavba úseku mezi Novým Strašecím a Řevničovem a obchvatu Řevničova na Rakovnicku, oba úseky by měly být dokončena do srpna 2020. Letos začala stavba obchvatu Lubence na Lounsku, potrvá do roku 2021.

Autoři: ,

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Každý sedmý vlak loni přijel pozdě. Nejpřesnější jsou osobáky

Ilustrační snímek

Rozkopané koridory a dlouhá čekání na zpožděný vlak. Jen málo lidí v Česku nemá k fungování železnice výhrady, přitom...

K elektrorevoluci zavelel i Mercedes. Do 20 let skončí se spalovacím motorem

Mercedes-Benz

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz v pondělí oznámil, že se během dvou desetiletí zbaví spalovacích...

Najdete na iDNES.cz