Novou výstavbou se také zlepší se celková dostupnost Karlovarského kraje, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany. Stavba bude spolufinancována z Fondu soudržnosti v rámci OPD 3.
„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti a plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6,“ uvedl při zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Jedná se tak i o dalším prodloužení této komunikace. Naváže na vznikající úsek D6 u Krupé. Ve středních Čechách zbývá ještě udělat úsek D6 u Hořoviček, i jeho stavba má začít letos. Další části ještě chybí v Karlovarském a Ústeckém kraji. Část dálnice vedoucí kolem Krupé by měla být hotová příští rok.
Řidiči se svezou po dalším úseku dálnice D6, u Lubence otevřeli obchvat |
„Ještě bychom letos na jaře rádi rozestavěli ten navazující, obchvat Hořoviček, a před koncem letošního roku, nejpozději na začátku roku příštího i poslední úsek před Lubencem mezi Petrohradem a Lubencem,“ uvedl Kupka. V dalších dvou letech, 2024, 2025 by měly začínat stavby na území Karlovarského kraje.
Poslední zbývající stavba D6 ve středních Čechách, a to u Hořoviček, bude stát 1,5 miliardy korun. Na karlovarské dálnici kromě toho ještě zbývá dostavět čtyři úseky v Karlovarském kraji a jeden v Ústeckém kraji.
D6 u Hořesedel odvede dopravu ze stejnojmenné obce, kudy nyní prochází silnice I/6, která je dopravně zatížená. Po dokončení dálnice se z I/6 stane silnice druhé třídy. Stavbaři budou muset vybudovat i sedm mostů na dálnici, čtyři nad dálnici a jeden železniční most.
Komunikace D6/I/6 je zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48 a spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky.
Dálnice je také spojnicí s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí, Karlovy Vary, Sokolov, Cheb až na hranice s Německem.