Kontrakty na zimní spoje se celkem týkají devíti letadel z flotily Smartwings. S pěticí strojů tuzemský soukromý dopravce uspěl ve výběrovém řízení izraelské společnosti Israir Airlines, jeden stroj pak pronajme dalšímu izraelskému dopravci Arkia Israel Airlines a celkem tři stroje na zimu zamíří k americkému dopravci Swift Air.
„Letouny budou mít základny na amerických letištích Milwaukee a Lansing a budou nasazovány na linky do Mexika, Dominikánské republiky a na Jamajku,“ uvedla v tiskové zprávě společnost. Ze základny v izraelském Tel Avivu pak budou obsluhovat linky do Atén, Budapešti, Batumi, Kyjeva, Larnaky, Sofie, Říma, Mnichova, Tbilisi, Berlína a Prahy. Na trase mezi Prahou a Tel Avivem tak budou létat letadla tuzemského dopravce jak pod kódem Smartwings, tak pod vlajkou izraelského dopravce Israir.
Vzájemná konkurence letounů Smartwings bude podle dopravce vyřešená od 1. prosince, kdy začne platit pro obě aerolinky vzájemné sdílení kódu, kdy si obě aerolinky budou prodávat letenky vzájemně. Letadlo pronajaté společnosti Arkia bude operovat linky z Tel Avivu do Dubaje, Marakéše, Atén, Říma, Amsterdamu, Barcelony či Jerevanu.
„Každý takový kontrakt nám pomůže zajistit práci našim kvalifikovaným zaměstnancům v zimním období, kdy je poptávka po létání v Evropě nižší a odvětví letecké dopravy se stále vzpamatovává z koronavirové krize a potýká se s přetrvávajícími omezeními,“ uvedl Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel letecké společnosti Smartwings.
V současnosti tvoří flotilu Smartwings Group 39 velkých dopravních letadel. Nejpočetnější skupinu tvoří 26 letounů Boeing 737-800, kterých se bude izraelské a americké angažmá týkat. Dále firma provozuje sedm strojů Boeing 737 Max, po dvou kusech od typů Boeing 737-700 a 737-900 ER. České aerolinie, které do skupiny patří, provozují dvojici letounů Airbus A319 a A320.