Diskuze
Červená a modrá strojvedoucí nezastaví. Chyb na železnici rychle přibývá
Děkujeme za pochopení.
M78i29r37o55s52l76a70v 84Z31i64k42m22u71n41d
Všechno souvisí se vším ...
Ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jezdí většina osobních vlaků bez doprovodného personálu. Doprovodný personál je pouze na dálkových vlacích, kde dává strojvedoucímu pokyn k odjezdu, případně obsluhuje "vypravovací" návěstidlo.
U vlaků bez doprovodního personálu po uplynutí stanovené doby pobytu strojvedoucí prostě zavře dveře a jede ... nikdo nepíská ... ve Francii na osobních vlacích doprovodný personál jezdí, ale věnuje se cestujícím, nikoli pokynu k odjezdu ve stanici nebo na zastávce. Ta Francie je trochu zvláštní, tam obvykle vlak vypraví výpravčí.
Ono je to především o tom, že na strojvedoucí se kladou stále větší a větší požadavky, někde jsou stanoveny šibeniční obraty 3 minuty, což nestačí ani na vykonání jednoduché fyzikologické potřeby ... Více jak 150 let před odjezdem vlaku "pískal" výpravčí nebo vlakvedoucí, po novu píská nebo houká na vlakový doprovod strojvedoucí ... proč ??? Inu, "nové" technologie.
Turnusy taky nic moc. Když jsem je před nějakými 37 lety taky dělal, tak cesta osobnícm vlakem z Prahy do Přerova a zpět hodila 26 hodin výkonu. Osobní vlak z Prahy do Kutné Hory a strojově zpět byl za 12 hodin (technologicky na minutu pokryto). V době kdy jezdily letní vlaky na Balkán byl "poslední nástup" v noci ve 23.59, další až v 5.00 ... Za těchto "krutých" podmínek nebyl problém dohodnout se na cca 30 hodinovém odpočinku v Žilině u víkendového prázdninového vlaku (sobota ráno až neděle poledne). Pokud ještě ti "postižení" žijí, vzpomínají v dobrém na to, jak jim zaměstnavatel zaplatil výlet do Tater. V sobotu večer se vrátili na nocležnu v Žilině ...
Takovéto zhůvěřilosti nejsou v současných podmínkách možné, vše je v rámci snižování nákladů osekáno na minimum, směny jsou přerušené. To, že je strojvedoucí unaven vlivem opakovaných časných ranních nástupů po "odpočinku trvajícím 12 hodin" nikdo veřejně nepřizná, protože by získal černý puntík ...
T11o74m90á35š 86M25a39t60o17u53š14e31k
Je to jasný jako facka, Čumí do mobilu.
I26m84r78i61c34h 43S51u95c76h60a66r83s28k93ý
Jestli nebude tím, že dnes nejsou lidi a kritéria, které platila před několika roky dnes neplatí..........
Ještě nedávno tady přece byl článek jak ženy po 3 měsíčním kurzu dělají strojvedoucí bez mrknuti oka..........
S77t16a82n48i29s53l31a83v 56Č73e17r35v56i12n44k86a
Mám za sebou 40 let práce na stroji a za tu dobu jsem neprojel návěstidlo,nepřejel člověka.Srážek na přejezdu bylo několik,jedna dokonce s autobusem.Dnešní problém je,že turnusy se dělají na lokomotivy a ne pro lidi.Nikdo ze strojvedoucích nejde do práce,aby se zabil a nebo něco rozbil a to záměrně.
Jsem rád,že už nemusím vstávat a v jakémkoli počasí a denní době jít dávat v šanc svůj život.Ještě bych chtěl všem těm kritikům říct:Udělejte si zkoušky a přijďte posílit řady strojvůdců.Jedno místo tam je volné po mně......
I31m60r30i72c80h 36S71u49c18h16a16r91s96k61ý
Milí pane myslíte si, že jste sám který odpracoval 40 let v odpovědném zaměstnání. Umíte si vůbec představit kolik lidí musí pracovat, aby ta vaše lokomotiva mohla po těch kolejích jezdit............
Dále je vidět, že jste dnešní dobu nepochopil to, že dnes nejsou strojvedoucí není vaše věc, ale odpovědných zaměstnanců (manažerů), kteří za to berou královský plat........
Po revoluci to se to podnikalo, minulý režim jim lidi pro prací vychoval.
Dnešní podnikatelé s většiny nikoho nevychovali a jen kvičí , že jim stát nikoho nedodá. Po zaměstnancích chtějí kapitalistické principy, ale sami chtějí socialistické metody učňovského školství.........
V53l33a15s83t76i94m10i32l 87K26o18c94u93r42e72k
Cílem drážní inspekce není řešit a stěžovat si, ale vyřešit, Toto je výrazně cílový úkol, tedy dosažení cíle. Sanozřejmě na druhé straně je v tom lidský faktor a je zapotřebí podívat se, jak se to dělá v zahraničí ve vyspělých zemích, a to i přesto, že i tam k tomu dochází.
M24i51c11h60a54e56l 55C62h75a48r26v58á43t
Já by sem navrhoval, aby byla i větší spoluúčast cestujících. Třeba povinnost vyhlížet a hlásit stav návěstidel přímo strojvedoucímu.
M48a66r11t42i59n 50K89o63ž46í57n
Vy znáte návěstidla? Je to asi padesátkár složitější než semafor na křižovatce.
J46a71n 97J71e13m63e84l42k39a
Může se to vysvětlit něčím jiným, než že po českých železnicích jezdí snad 100 firem? Před tím to byl jeden. A ten měl nějaké kvalitní interní předpisy nejspíš, vylepšované za těch 100 let nehod, výpravčí atd. A úspěšně.
Například sankce strojvedoucímu snad jsou na dopravci. To mohlo a fungovalo za ČD. Ale ne v prostředí 100 subjektů, soukromých subjektů. Viz strojvůdce s 2 promilema.
K tomu si myslím, že musí přispívat stres, zpoždění atd. Rychlejší obraty.. atd.
Myslím, že Rakousko a Švýcarsko chce mít celkem rychle ETCS v celé síti. A to nejsou zrovna státy s přílišnou liberalizační mánií. U nás možná 2030 koridory. 2050 síť
Německo má na 99% sítě PZB (bodový zabezpečovač). Pokud ho někdo nevypne, je prý spolehlivý.
V Česku mimo koridory... světýlka (ne moc často) a vysílačka. Někde generální stop, otázka jak moc funkční.
V Anglii po privatizaci BR a i jejich SŽDC kolem r. 98 - 01 byla série nehod.. Náhoda?
A pak se začali zabývat zabezpečením.
Nevím proč by nemohl personál (průvodčí a spol) dělat dvojí kontrolu při odjezdu vlaku. Na návěstí vidí..
J75a92r64o15s41l52a15v 96K70o38m45o59ň
proč myslíte, že vlaková četa vidí na návěstí? Kolikrát stojí vzadu u vlaku a zavírá třeba dveře po cestujících a stanice v oblouku. To jako má jít ještě dopředu a kouknout co tam svítí???? Navíc strojvedoucí mají sluneční brýle aby viděli barvy nezkreslené a četa nic a těžko proti slunci poznat co tam třeba svítí. Navíc v "lese" návěstidel poznat které je pro mou kolej.
J46i66n83d30ř25i74c45h 53M51i19t76t93e60r
Automatizovat řízení vlaku musí být oproti autu snadné. V podstatě se jen rozjede a zastavuje. Cestu má postavenou, nevidím problém, už by to mohlo nahradit strojvedoucí ne ?
R24o81m57a83n 58P21o62l83á29č66e54k
Nemohlo... U železnice máte milion dalších vlivů co se můžou stát... Ano u aut jich je více ;-).
Navíc náklady by byly astronomické...
Jediné kde to může v klidu v současné době fungovat je metro.
P12e95t11r 16N45o91v91o18t22n88y
115 je dost, ale zajímalo by mě, kolik z toho bylo vyloženě ujetí, že tu návěst úplně zasklil a museli ho nahánět telefonem nebo adresným či generálním stopem. A kolik pak nedobrždění o pár metrů.
J10i14ř24í 50S87t88e49h87l87í66k
Po rychlovýcviku ,za 9 měsíců je hotový strojvedoucí...
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...