České dráhy oživují autobusové linky, začnou jezdit do Krakova

  13:30aktualizováno  13:30
České dráhy po roce a půl opět zkusí provozovat komerční autobusovou meziměstskou linku. Od března spojí Ostravu s Krakovem autobusem, stejnou službu už nabízí soukromí dopravci. Dráhy ale odmítají, že by je kopírovaly.

České dráhy nasadí na autobusové spojení mezi Ostravou a Krakovem autobus Man Lion's Coach | foto: MAN

Dráhy nabídnou zatím jedno spojení denně, ceny jízdenek budou začínat na 256 korunách. Z Ostravy bude autobus vyjíždět od hlavního nádraží v 11.15, v Krakově bude za 2 hodiny a 20 minut. Zpět se vrací ve 14.20.

Českým drahám bude provoz autobusů zajišťovat společnost Arriva Morava. Její mateřská firma je přímým konkurentem Českých drah v boji o zakázky na státem a kraji objednané vlaky. „Naším cílem je nabídnout alternativu k chybějícímu dennímu přímému vlakovému spojení s Krakovem. Vlakem bez přestupu mohou cestující zamířit z / do Krakova pouze nočním spojem, přes den je nutný přestup v Katovicích, což logicky prodlužuje jízdní dobu,“ upřesnil Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Autobus bude navazovat na pendolino z Prahy a vlak EuroCity z Vídně, stejně tak bude navazovat i v opačném směru. „Nejrychlejším se díky této rozšířené nabídce stává i spojení Praha – Krakov, jízdní doba je přibližně 6 hodin,“ dodal Štěpán.

České dráhy dosud provozují jedinou autobusovou linku, Airport express pro dopravu mezi centrem a Letištěm Václava Havla. Dříve zkoušely okopírovat model RegioJetu, kdy svážely cestující z některých moravských měst do Hranic na Moravě, před více než rokem ale projekt skončil pro ztrátovost. 

Mezi Ostravou a Krakovem jezdí už druhým rokem společnost Tiger Express, za kterou stojí bývalý šéf marketing ČD a později manažer RegioJetu Aleš Ondrůj. Jeho minibusy mají návaznost na vlaky RegioJetu. Od listopadu navíc mezi oběma městy ještě jezdí Leo Express.

Leo Express krok Drah pobouřil

Majitele Leo Expressu krok Českých drah značně pobouřil. Firma podle něj díky velkému zájmu zdvojnásobila počet spojů mezi Prahou a Krakovem. „Na každé komerční lince, včetně spojení Praha – Jižní Polsko budeme vždy lepší, než státní dráhy. O naše cestující se nebojíme, ale bylo by fajn, kdyby České dráhy jako státní, dotacemi zvýhodňovaná firma místo kopírování naší inovace zlepšovala služby v národním zájmu například na lince do Českých Budějovic, kde cestující stále jezdí na úrovni sedmdesátých let dvacátého století,“ řekl Novotný. České dráhy však namítají, že už svůj vozový park na této trase zásadně obměnily.

Leo Express chce podle Novotného kvůli tomu podat další podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. „Současně budeme apelovat na ministerstvo dopravy a vládu, aby za tyto pokračující praktiky vyvodilo ve vedení Českých Drah osobní odpovědnost,“ dodal Novotný.

Michal Štěpán ale odmítá, že by České dráhy model Leo Expressu kopírovaly. „Rozhodnutí padlo mnohem dříve, než jsme ho oznámili,“ řekl Štěpán. „Jednal jsem o tom s Arrivou už v červnu loňského roku,“ potvrdil bývalý šéf Českých drah Daniel Kurucz.

Autor:

Nejčtenější

Propuštění zaměstnanci Deutsche Bank se míjeli s krejčími obleků pro své šéfy

Krejčí Alex Riley, vlevo, a Ian Fielding-Calcutt nesou kufry mimo budovu...

Největší německá investiční banka Deutsche Bank zahájila ohlášenou restrukturalizaci, v rámci které propustí celkem 18...

Slovenský Volkswagen požádal zaměstnance, aby vrátili část odměn

Ilustrační snímek

Bývalí zaměstnanci slovenské divize německého Volkswagenu musí automobilce vrátit část odměn vyplacených za loňský rok....

První třídou s jízdenkou do druhé. Když je vlak plný, sedne si tam každý

Ilustrační snímek

Pokud cestujete s Českými drahami druhou třídou a vlak je přeplněný, může se stát, že vás průvodčí pustí si sednout,...

Vládě prošel daňový balíček, který zdraží cigarety, alkohol i topení

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová ve Sněmovně při...

Daňový balíček, který zdraží například tvrdý alkohol, cigarety, ale i topení plynem, a víc zdaní i hazard, prošel ve...

Mladí nechtějí pít to, co jejich rodiče, říká šéf Jägermeisteru

Jiří Štětina, ředitel Mast-Jaegermeister.

Chystané razantní zvýšení spotřební daně z lihu zdraží láhev lihoviny na pultech o deset až patnáct korun, odhaduje...

Další z rubriky

I hodiny čekání: letové trasy jsou přetížené, zpožděných letů přibývá

Ilustrační snímek

Nad Českem, stejně jako nad celou Evropou, létá rok od roku více letadel. Každým rokem jich přibudou desetitisíce....

Boeing bude uzemněný i na Nový rok. Aerolinky odpískaly návrat v září

Boeingy letecké společnosti Southwest Airlines jsou zaparkované na letišti ve...

Letouny Boeing 737 Max pravděpodobně zůstanou uzemněné do roku 2020. Informuje o tom americký deník The Wall Street...

Mezi Českem a Ruskem se bude létat bez omezení. Zatím do konce léta

Letoun Suchoj SSJ-100 společnosti Aeroflot (30. dubna 2019)

Přímé letecké spojení mezi Českem a Ruskem bude do konce léta fungovat bez omezení. Dohodla se na tom ministerstva...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz