V nich podnik zaznamenal meziroční nárůst o 85,5 milionu korun. Kvůli zvýšeným cenám nafty, elektřiny i zdražení poplatků za používání dopravní cesty však dráhy přistoupily ke snížení režijních a osobních nákladů.
Podle generálního ředitele ČD Petra Žaludy podnik doplácel na boom ve výstavbě slunečních elektráren nebo nepokoje na Blízkém východě. "Jen nafta a elektřina nás tak vyšly za první kvartál o 41 milionů dráž než loni," uvedl Žaluda.
Platby za použití železniční cesty meziročně vzrostly o 54 milionů. Dalších 98 milionů korun navíc si vyžádaly opravy a údržba vozidel.
Po oddělení nákladní dopravy se ČD do zisku dostaly prvně v loňském roce. V něm podnik předběžně vykázal zisk devět milionů korun proti ztrátě 1,06 miliardy korun v roce 2009.
ČD by se letos měla v osobní dopravě objevit konkurence. Nejpozději v prosinci letošního roku plánuje na trati Praha - Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.