Dráhy už vypověděly čtyřletou smlouvu na provozování autobusů společnosti společnosti Arriva Transport, která tendr na provoz autobusů pro dráhy loni vyhrála ještě jako Veolia Transport.
"Mohu potvrdit, že nám České dráhy jako objednatel dopravy vypověděly k polovině prosince smlouvu na provozování autobusové linky ČD Bus. Společnost Arriva Morava vyhrála veřejnou zakázku od Českých drah na období čtyř let, ale dráhy se rozhodly využít první možnosti vypovědět tuto smlouvu," řekl Daniel Adamka, manažer rozvoje společnosti Arriva Transport Česká republika.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský informaci o zrušení ČD Bus potvrdil. "Změna souvisí se zlepšením přípojových vazeb v Ostravě mezi regionálními vlakovými spoji z/do Frýdku - Místku. U vlakové nabídky dojde ke zrychlení této trasy, proto předpokládáme, že dojde k vyššímu využití vlakových spojů v regionu, v případě dálkové dopravy pak do a z Prahy a spojů přes Ostravu.
Autobusy jezdí dosud mezi Frýdkem - Místkem a Hranicemi osmkrát denně, zastavují v Příboru a Novém Jičíně. Dráhy spojení zavedly osm měsíců poté, co obdobnou službu nabídl RegioJet po vstupu na trasu z Prahy do Ostravy. Pro cestujících z těchto měst je rychlejší jet po silnici do Hranic, než začínat cestu vlakem z Ostravy. RegioJet o seškrtání svých autobusových přípojů neuvažuje.
Jde o další komerční linku, kterou dráhy provozují bez dotací a která s nástupem nového managementu končí. Od nového jízdního řádu přestane kvůli malé vytíženosti jezdit D1 Express.
Dráhy se podílí ještě na provozu další autobusové linky, Airport Express z pražského hlavního nádraží na Letiště Václava Havla. Tu však provozuje společně z pražským dopravním podnikem.