Přestože v oficiálním programu zasedání kontrolního orgánu tento bod zatím uvedený není, řada členů dozorčí rady jej chce projednat a zeptat se na průběh interního vyšetřování, které si k problematice nechává zpracovat současné vedení dopravce.
„Forenzní audit byl zadaný dříve, než se informace objevily v médiích. Nepředpokládám, že bude hotový, ale nějaká průběžná informace by už k dispozici být měla,“ uvedl Jaroslav Pejša, který v dozorčí radě společnosti zastupuje zaměstnance.
Otevření diskuse k tématu potvrdil i předseda dozorčí rady Pavel Kysilka, podle kterého bude kontrolní orgán projednávat mimo jiné mechanismy, které by podobnému jednání dokázaly do budoucna preventivně zabránit.
Informaci o prošetřování možného kartelového spojení největších železničních hráčů na tuzemské a rakouské železnici přinesl server Seznam Zprávy. Pokud by se podezření prokázalo, hrozí Českým drahám až čtyřmiliardová pokuta, tedy postih ve výši deseti procent ročních tržeb.
Podezření z ohýbání veřejné soutěže se opírají o elektronické dopisy, které si v lednu 2015 vyměňoval tehdejší šéf kanceláře náměstka ČD odpovědného za osobní dopravu Radek Dvořák s manažerkou Österreichische Bundesbahnen ÖBB Silvií Kaupa.
Dvořák v nich žádá, zda by ÖBB byly ochotny z prodeje svých lehátkových vozů vyřadit RegioJet Radima Jančury, který za vyřazovanou techniku nabízel 80 tisíc eur za vůz, tedy o 20 tisíc eur více, než druhý zájemce, slovenský provozovatel jídelních a lůžkových vozů WGS.