Místo 200 milionů trojnásobek. Dráhy vrací do hry koupi ČD-Telematiky

  11:53aktualizováno  11:53
České dráhy znovu jednají o nákupu zbývajících třiceti procent akcií firmy ČD-Telematika. Jenže za trojnásobně vyšší cenu než na konci roku 2014, kdy transakci odmítly. Dráhy v telekomunikační firmě sice mají většinu, ale chtějí ji plně ovládnout.

Logo ČD - Telematika | foto: ČD - Telematika

Skupina investorů prodala na začátku loňského roku svůj třetinový podíl za zhruba 200 milionů korun (více čtěte zde). Nabídku za podobnou cenu dostaly v té době i ČD. Tehdejší generální ředitel dopravce Daniel Kurucz na koupi tlačil, ale než transakci schválila dozorčí rada, tak ho odvolali.

Teď je ve hře cena třikrát vyšší. S nabídkou na prodej přišel současný majitel, firma Dial Telecom. „Jednání probíhají. Má smysl, aby České dráhy nebo stát vlastnily firmu ze sta procent,“ říká předseda dozorčí rady ČD Milan Feranec. Představy obou stran o ceně se však podle něj zatím značně rozcházejí.Dial Telecom se v pondělí k dotazům na prodej podílu nevyjádřil.

Debaty o transakci však přicházejí v době, kdy České dráhy nemají peněz na rozdávání. Musí totiž splácet obří dluhy z minulosti a tíží je prohraná arbitráž se Škodou Transportation.

Pro stát by plné ovládnutí ČD-Telematika mohlo být zajímavé. Firma vlastní řadu páteřních sítí či datových center, v minulosti se o ní hovořilo v souvislosti se zapojením do některých ICT projektů pro státní správu. Kdyby byla plně státní, nemusely by úřady její účast na zakázkách řešit veřejnými soutěžemi.

O atraktivitě Telematiky vypovídá, že o ni měl v minulosti zájem také mobilní operátor 02. V roce 2014 společnost podle posledních dostupných výsledků vydělala před zdaněním 84 milionů korun.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Špatné letadlo, hodiny bez jídla, ztracené kufry. Běžný let se změnil v utrpení

Letadla společnosti Alaska Airlines.

Měla to být běžná cesta letadlem napříč územím USA z Bostonu do Los Angeles, která za normálních podmínek nepřesáhne...

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Boeing chce létat pod rychlostí zvuku, vyvíjí na to skládací křídla

Boeing Transonic

Letecká společnost Boeing vyvíjí ve spolupráci s vesmírnou agenturou NASA nový druh křídel. Ta by měla letadlům umožnit...

Najdete na iDNES.cz