Modernizovaný vůz s označením 811 | foto: ČD

Opravárny ČD budou samostatná firma. První krok k prodeji, bojí se odbory

Některé opravny vlaků Českých drah nemají využití. V jejich okolí totiž nyní jezdí soukromí dopravci a haly jsou teď státnímu podniku k ničemu. Dráhy proto chtějí své opravny vyčlenit a udělat z nich svoji dceřinku. Odborářům se to ale nelíbí, bojí se, aby to nebyl první krok k odprodeji tohoto lukrativního byznysu.

České dráhy otevřely v Rakovníku před třemi lety novou halu pro opravy dieselových motoráků. Po neelektrifikovaném Rakovnicku jich tehdy jezdila spousta. Už během následujícího roku ale Ústecký kraj přidělil provozování osobních linek z Rakovníka do Loun, Mostu a dále do Oseka a z nedaleké Lužné do Jirkova konkurenčnímu dopravci Die Länderbahn.

Nové opravny tím přišly o část svého využití. Současně České dráhy musely přenechat konkurenční Arrivě provoz rychlíků spojujících Rakovník s Prahou.

Odboráři se obávají, aby vyčlenění tohoto lukrativního byznysu Českých drah do dceřiné firmy nebylo prvním krokem k jeho odprodeji.

Přečetli jste jen část článku. Pokračujte s iDNES Premium.

Akční nabídka první měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně. Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte předplatné? Přihlaste se a čtěte dál.