ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pilot otočil let v půlce Atlantiku zpět do Bruselu. Do cíle to měl stejně daleko

  • 95
Na první pohled je to těžko pochopitelný manévr. Pilot airbusu aerolinek Brussels Airlines v polovině trasy téměř devítihodinového letu z Bruselu do Washingtonu náhle otočil stroj zpět do odletové destinace. Spekuluje se o tom, že firma s „novým“ strojem A330-300 neměla v USA potřebná povolení.

Dopravce se k případu zatím podrobněji nevyjádřil, podle portálu One Mile at a Time je však nejpravděpodobnějším vysvětlením manévru nějaké administrativní pochybení.

Stroj A330-300 odstartoval v sobotu ve 12:30 a opět v Bruselu přistál večer v 21:15, tedy po osmi a půl hodinách letu. Za tu dobu by pravděpodobně přistál nebo byl poblíž cílového Washingtonu na východním pobřeží USA.

Zajímavé jsou okolnosti, které letu předcházely. Původně měl let obsluhovat stroj A330-200, na poslední chvíli byl ovšem změněn za jiný stroj flotily A330-300 s registračním označením OO-SFL. S ním létala Lufthansa od března 2019, od 18. května jej využívala Brussels Airlines. Nicméně stroj je registrován na Eurowings (Brussels Airlines jsou totiž součástí plánovaného spojení s Eurowings, obě společnosti vlastní německá Lufthansa, pozn. red.). Podstatné však je, že šlo o první let do Spojených států od chvíle, kdy bylo letadlo přeregistrováno jako letadlo Brussels Airlines/Eurowings.

Firma se omezila na prosté vyjádření, že příčinou návratu stroje z Atlantiku jsou „provozní důvody“. Nicméně podle některých pasažérů posádka letu přišla s vysvětlením, že za problémy může nezaregistrování nového stroje v USA.

Portál One Mile at a Time uvádí, že aerolinky vyjde chyba velmi draho. Jen na kompenzacích za zrušené a neuskutečněné lety (a to i u zpátečního spoje) to odhadem může být přes 500 tisíc eur (12,8 milionu korun).