Žádný Milán ani Barcelona. Nové letecké linky z Brna zatím nebudou

  15:36aktualizováno  15:36
Pět nových leteckých linek z Brna do evropských měst nezačne létat v březnu, jak se původně předpokládalo. Délku zdržení ani termín jejich zprovoznění Jihomoravský kraj zatím neví. Hejtman Bohumil Šimek (ANO) novinářům řekl, že březen považuje za nereálný s ohledem na komplikovaná jednání s rumunským přepravcem Blue Air, který měl linky zajistit.

Brněnské letiště. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Podle Šimka bude kraj s Blue Air dál jednat a dívat se i po jiných dopravcích tak, aby letos alespoň některé linky mohly fungovat. Z Brna se nyní létá do Londýna a Mnichova. Přibýt mají spoje do Milána, Bruselu, Říma, Barcelony a Lvova. Kraj do toho letos chce dát 60 milionů korun. S dopravcem založil společnost Blue Air Moravia Transportation, v níž má kromě něj a Rumunů podíl i město.

„Jednání jsou velmi dlouhá. Připadá mi to velmi špatné, protože sladit některá česká a rumunská práva je velmi složité. My jsme se trošku zadrhli, jsou tam problémy a samozřejmě se poohlížíme i po jiných možných dopravcích,“ uvedl Šimek.

Podle něj je nereálné začít létat v březnu, jak se předpokládalo. Jak dlouhé zdržení bude, hejtman není schopný říct. „Budeme chtít od rumunských dopravců jasné vyjádření do několika dnů, abychom se nezastavili a mohli jednat dál i s jinými dopravci,“ dodal Šimek.

Podle něj je vhodné zavádět nové linky na jaře na počátku sezony, nikoli v zimě. „Uděláme vše pro to, abychom alespoň letos nějaké spojení zajistili,“ dodal Šimek.

Plán počítá s tím, že linky přepraví ročně kolem 130 000 cestujících, v letadle má být přes 120 míst. Do Milána a Bruselu se má létat třikrát týdně, dvakrát do Říma, Barcelony a Lvova. Kraj i město si od většího počtu linek slibují větší atraktivitu regionu pro zahraniční investory i turisty.

Letiště loni zastavilo propad v počtu odbavených cestujících, prošlo jím zhruba 460 000, což je nejvíce z českých regionálních letišť. Brněnské letiště využívají z více než poloviny cestující charterových letů v letní sezoně. Loni skončily pravidelné linky na londýnské letiště Luton a do Eindhovenu, v minulých letech také přestala létat letadla do Moskvy.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Brexit bez dohody může zdražit letenky, varují aerolinky

Ilustrační snímek

Tvrdý brexit může značně omezit rozvoj letecké dopravy přes Lamanšský průliv. Na stole je sice dohoda, která má umožnit...

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Ledovka brzdí české koleje. SŽDC si najme dieselové vlaky pro vyprošťování

Jedna z legend provozu na českých neelektrifikovaných tratích, lokomotiva řad...

Správce železnic si pronajme dieselové lokomotivy. Měly by pomáhat elektrickým vlakům, které nezvládly zimní počasí a...

Najdete na iDNES.cz