Diskuze
Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice
Děkujeme za pochopení.
P79e88t40r 47N53o76v53á75k
Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.
Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.
J97a66r28o62s17l18a64v 66H38o80r78á88k
No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.
P23e17t62r 54H47r77o46m50á86d54k18a
Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:
"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."
R42a48d49e69k 66J41a73n75a41t17a
Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).
Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.
M51a32r75c82e87l 32P83a28v61l33í72k
odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...
P92e70t21r 49H29r22o50m62á77d61k49a
160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.
D86a96v24i32d 87H26a24j79e20k
tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat
P83e57t18r 42M95a26l27i26š97k19a
Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení a bordel ve vlacích a nástupištích.
T49o93m76á43š 39K46o46u56l88a
Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)
M27a15r67t65i26n 79S61o57u55š69e62k
Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.
.
Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.
R66a93d89o79s74l13a58v 78K70l37a13u75d60a
Třeba svým pomníkem na Letné V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....
J71a74n 72P30e66c94h
Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD
L40u48k72á96š 25Z11á71v69o44d50s51k28ý
tento projekt má evidentně velké oči...
R43a43d23e39k 17J93a12n60a86t43a
Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?
Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.
M12i62c55h22a56l 14K78o79l36o30v78r45a62t
Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu
L24u80b82o71s 85K58a60p44l20a23n
Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.
Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...