- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Považuju to za hodně zoufalou snahu Boeingu odčinit ten provar s Bombardierem.
Tohle snad nemůže přes regulátory projít.
Airbus koupil na jaře celý projekt CS100/300 a ještě je vyrábí v USA a ušetří na clu, takže bych neřekl že to neprojde.
Tak to si snad dělaj srandu. Jak Embraer, tak Bombardier jsou proti Boeingu a Airbusu defacto třetiřadí hráči (vyrábí letouny max. do 100 míst nebo tak nějak), ale vytváří alespoň nějaké zdání konkurence. Další v pořadí (Dassault, Gulfstream, Cessna) jsou jen příštipkáři s byznysjety. Japonci (Mitsubishi), Rusáci a Číňani se sice pokouší o něco většího, ale maj defacto teď jen prototypy.
To vypadá na čistý světový oligopol dvou firem.
A kdo si vlastne dela srandu?
BTW rada BBJ neni zrovna executive jet, ktery by si pordil kazdy. Kdezto treba Legacy uz je pristupnejsi i z hlediska provozu a odpovida pozadavkum trhu. Takze proc neco vetsiho, kdyz klienti chteji bizjety stredni tridy? A tam nema Boeing co nabidnout.