Pondělí 6. dubna 2020, svátek má Vendula
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. dubna 2020 Vendula

Diskuse k článku

Boeing Max se vrátí, ale zaměstnanci ne. Posádky se bojí zpět na palubu

Letušky a stevardi letecké společnosti American Airlines nechtějí pracovat na palubě Boeingu 737 MAX po jeho návratu zpět do provozu. Oznámila to Lori Bassaniová, prezidentka americké asociace profesionálních stevardů a letušek (APFA). Přesné datum návratu letounů do služby zatím není známo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F78r20a27n90t88i62š21e82k 42P49á38p96a12y 2752949187117

Letušky dostanú vyšší plat a budú spokojné. Cestujúci dostanú zľavu a za rok si nikto ani nespomenie...

Mimochodom, tá prvá nehoda bola už vyšetrená a príčin havárie bolo deväť.

0/0
24.11.2019 12:11

V19á33c50l14a45v 28V30a77n44ě94k 2883243608591

Paradoxně to asi pak bude nebezpečnější stroj co bude létat vzhledem k počtu prověrek na každý šroubek a program.

+2/0
19.11.2019 18:58
Foto

D91a77v92i42d 71M46a29l72i55n26a 1160343440303

Nakonec ještě budou platit aerolinky cestujícím, aby vůbec s Maxem letěli. :-) Do letadla s takovou pohnutou historií někoho dostat, to bude chtít hooooodně dobrou reklamu.

0/0
19.11.2019 17:03
Foto

P91e43t91r 45A81d55l14e19r 8433912966221

mam za obdivuhodne, kolik se tu seslo znalcu letadel vubec a zpusobu rizeni faa obzvlaste ...mam tez za vskutku prekvapive, kolik kritiku si nevsimlo, ze k nehodam doslo u dvou spolecnosti, a zrovna u tech, ktere neutracely (podle jejich soudu zbytecne) za preskolovani letcu: no co, letadlo jako letadlo ...

a na uplny okraj: rediguje u vas nekdo? prectete si po sobe toto: Společnost American Airlines má ve své flotile 24 letadel Boeing 737 Max, na dalších 76 má objednávku. I přesto, že okolo letounu panuje mnoho pochybností, uvedla, že se její asociace nepřipojí k ostatním aerolinkám, pilotům a rodinám pozůstalých, kteří společnost Boeing žalují.

+1/−5
18.11.2019 18:54

T53o67m31a67s 81R89o45t28t 9185427333

No jo no Petre, hrozny to svet... Nemate to asi moc jednoduche, ze?:-/

0/0
18.11.2019 19:13

M70a80r45t77i34n 96N21e82b98e89s96k13ý 7546320247762

Svět lidí, kteří neznají vlastní jazyk není hrozný,

ten je zpravidla velmi jednoduchý, hrozné je to pak číst.

Někomu to nevadí, mnozí spějí ke zkratkám.

Čapek a Vančura se v hrobech obracejí.

0/0
19.11.2019 15:02

K79a49r16e28l 86L94a48n52g53r 2842687390588

O FAA vím svoje ;-). V hodně případech buzeruje soukromníky, ale společnosti nechává být. A výsledky pak vidíme v podobě havárek veteránů a následné uzemnění všech letoun daného typu i když v 95% jde o zanedbanou údržbu. Soukromník si nemůže dovolit nelétat, ale u firem je to jedno tam mají prioritu peníze a údržba je na druhé koleji.

0/−1
18.11.2019 19:24

R20a30d63e45k 77J79a22n31a18t96a 9325566634752

Nějak vás nechápu. Kdo to je přesně "soukromník"? Firma není soukromá? A proč si nemůže soukromník dovolit nelétat a firma ano? Firma přece potřebuje, aby letadla létala, zvlášť v dnešní tvrdé konkurenci.

0/0
18.11.2019 22:43

K45a66r22e98l 54L34a43n53g31r 2742267890398

Přečtěte si pořádně co jsem psal. ;-) Možná pochopíte o co se jedná a jak se FAA chová. A zkuste pohledat na netu kolikrát dostali soukromníci ban list třeba na P-51 a F4U a nemohli s nimi na airshow a kolikrát tam létaly tyto typy zastřešené nějakou společností, servis dělala jedna a tatáž společnost. Možná vám ten dvojí metr dojde.

0/0
18.11.2019 23:17

T58o68m39á24š 30C67h54r44a11s59t40n67ý 2921704761713

Si predstavte, ze si koupite karmu, o ktere Vam reknou, ze je superbezpecna, a ze ma novy system, ktery ale Vas nemusi zajimat.

Ten system ale ma znamou chybu, ze kdyz proud plynu v ni presahne urcitou hladinu, zacne jej vypoustet ventilem.

Tu vyrobce pri atestu urady zamlci, a Vam da moznost si dokoupit senzor, ktery Vam posle zpravu na Vas iPadX informaci, ze CO2, a LPG ve vasem byte je nadlimitni. Ale doda, ze je to zbytecnost, protoze karma uz obsahuje senzory ktere Vas informuji ze je neco v neporadku.

Takze prijde ta chvile, kdy spite, karma zacne rvat. Dobelhate se k ni, a vidite "Error #3, problem se zapalovanim, ci systemem vedeni"

Tak nahlednete do manualu, kde se pise:

Pri problemu #3, zavolejte servisni stredisko v Urkmenistanu na cisle...

O pet vterin nahle karma exploduje.

Stane se to takhle parkrat, a prijde expert co Vas obvini, ze jste zanedbal zaskoleni, na vec, co v manualu nebyla, nikdo Vas o ni neinformoval a dokonce sam vyrobce tu vec zamlcel pred statnimi urady.

+2/0
19.11.2019 17:52
Foto

P51e83t71r 33A28d12l84e40r 8843242146251

dik za nadherny pokus o srovnani neporovnatelneho ... rika se tomu take kvadratura kruhu ...

0/−2
19.11.2019 19:11

O66n98d88ř29e86j 50K63n62í77ž82e11k 7878197405444

Že je někdo Adler ještě neznamená, že umí taky lítat. :-P

0/0
24.11.2019 10:23

P16e81t41r 60H63a65r80i78p89r53a66s20a55d 82H97a38j16i62č 5381776113690

Přeškolování letců nebylo, dle Boeningu, potřeba. MCAS nepatřil, doufám že nově už patří, mezi kritické systémy a piloti s ním nebyli seznámeni, natož, aby byli jakkoli školeni. O systému se v podrobném manuálu zmiňuje jen jeden krátký, poměrně vágní, odstavec. V podstatě je to jen jedna věta, kde o vlastním systému nepadne ani název. V letovém manuálu o něm není zmínka vůbec.

Wiki:

Boeing considered MCAS part of the flight control system, and elected to not describe it in the flight manual or in training materials, based on the fundamental design philosophy of retaining commonality with the 737NG.[42] The 1,600-page flight crew manual mentions the term MCAS once, in the glossary.[48] Top Boeing officials believed MCAS operated way beyond normal flight envelope that it was unlikely to activate in normal flight.[40]

Nově, samozřejmě, můžete o něm dohledat skoro cokoli... :-(

0/0
25.11.2019 20:28

V21a80c52l17a24v 92K68u81b82i24č87e67k 4777584530625

Hoďte to do autopilota a obsluha bude holt samoobsluha. Hlavně ať je dost chlastu v barové skříňce. 15% sleva na první čtvrtletí a bude natřískáno. :-D

0/−2
18.11.2019 17:27

J50i59ř84í 30J98u74r30á40š17e79k 8797535940357

Pořád jsem se nikde nedocetl, když se mají ta letadla v lednu odzemnit, co se na nich udělalo za úpravy. Nebo se jen piloti celou tu dobu skolili na krizové situace?

0/0
18.11.2019 17:22

K79a62r42e45l 69L60a18n55g50r 2872207170708

Ještě se na nich neudělalo nic, to je jen na testovacích strojích. Dokud to nebude schváleno nesmí nikam nic aplikovat.

0/0
18.11.2019 17:46

M32a87r14t48i84n 52N22o78v92á80k 4703461593224

Jde pouze o softwarovou chybu, tze jen pajcují nový firmware. A když to zase spadne, tak vydají další pajc, dokud to nebude stable release ;-D

+2/−1
18.11.2019 18:10

R10a43d23e24k 85J57a43n34a34t42a 9885926544932

Asi by měli ten systém napojit i na ten druhý senzor náběhu. Pak to ale patrně jen přes software nepůjde, budou tam muset být i nějaké dráty navíc. Letadlo není jako auto, aby všechny viselo na jedné sběrnici, oni radši tahají extra dráty.

0/0
18.11.2019 22:45

P18e96t20r 90H14a77r18i28p74r40a68s52a22d 10H69a60j74i33č 5101956553160

To samozřejmě udělat musí. Kromě toho, letadlo má gyroskopy, které také určují mj. podélný sklon letadla. Proč to není napojené na ně, mi ještě nikdo nevysvětlil.

0/0
25.11.2019 20:44

P73e94t30r 22H18a96r62i71p59r90a96s27a70d 95H70a78j42i81č 5131806683820

Nejde SW chybu. Jde o managerské rozhodnutí, to takhle hloupě a vlastně i chybně MCAS implementovat. Systémy se mají narhovat tak, aby byly alespoň bezpečné při poruše (safe in fault).

0/0
25.11.2019 20:37

L54u43k45á43š 64K73ř66í65ž 9918581486119

Já bych naopak řekl, že to teď bude nejbezpečnější letadlo, protože to bude muset projít tolika kontrolami a bude to zkoumat tolik lidí a agentur jako žádné jiné letadlo.

+3/−1
18.11.2019 16:47

T32o24m70á90š 69C21h64r13a79s77t54n93ý 2391734881953

jj, stejna ujisteni zaznela i u DC-10 po nehode American 96.

Bylo to tak bezpecny a tak provereny ze kdyz spadl Turkish 981, vyslo na povrch, ze McDonnell Douglas problem vyresili tak ze ho neresili, jen rekli ze ho vyresili.

400 mrtvych, co je to pro managera, co uz svoje rocni bonusy a zlatej padak ma.

No, McDonnell Douglas to polozilo, a koupil ho Boeing.

A hele, kdo je v managmentu? Manazeri z McDonnell Douglas!

340 lidi mrtvych, kvuli stejnym problemum a chybam, ktere jsme videli u Douglasu.

740+ mrtvych, co je to pro managera, co uz svoje rocni bonusy a zlatej padak ma?

+3/0
18.11.2019 16:57

E89r28i91k 73L47e90v49i86n75s73k41ý 8881154933975

Právě, že MDD to nepoložilo ani zdaleka. DC-10 byly i nadále oblíbené, protože byly modernější a pohodlnější, než Boeingy. A pak i MD-11, které z DC-10 vycházely. Boeing je koupil až o spoustu let později, když už se DC-10 dávno nevyráběly.

0/0
18.11.2019 17:47

T48o78m69á72š 56C18h50r22a91s26t65n12ý 2761874501143

Ano, byly tak oblibene, ze i Airbus, jako naprosto nove a doslova neozkousene letadlo melo dvounasobne prodeje.

75-79 vyroba neprekrocila 20 kusu ROCNE.

A rok 80 zachranovaly stavby KC-10.

MD-11 a jeho 200 trupu vyrobene, z toho 42 za jeden rok a pak uz jen bida...

Si vezmete takovy A380, ktery prisel v tu nejhorsi dobu pro svuj start - i ten vyrobil vic letadel nez MD11...

0/0
19.11.2019 17:58

J90a83n 70C74e73p66e73k 1624416730

Přijde vám, že to u Boeingu nikdo neřeší?

0/0
18.11.2019 18:11

P83e25t94r 78H75a97r85i78p16r24a68s10a42d 87H49a15j98i57č 5811876723970

To se ukáže až v provozu. Pokud se letová charakteristika změnila natolik, že je potřeba další systém - MCAS, aby to zachraňoval, tak je možné, že to letadlo prostě dobře lítat nebude a v kritických situacích může být, přes veškorou snahu, nebezpečné.

0/0
25.11.2019 20:42

J34a69r49o14s43l28a33v 81S15t16u41c81h33l35í26k 7226508672266

Když přeplatí personál leteckých společností a dál se to promítne přes jednotlivé dopravce, cestovky až k cestujícím turistům. Ti budou tyto letadla nakonec vyhledávat. Všechna najednou nespadnou a vidina lacinějšího zájezdu je lákavá. Peníze zmohou hodně a každý si myslí, že spadnou s někým jiným. Budoucnost Maxe nevidím zlou.

0/0
18.11.2019 16:45

J97i80r36i 44D90o51b82r34ý 9678669253

V zivote a v technice nic jako 100% jistota neexistuje.

Muzeme se ji blizit. Na 90% je to snadne, na 99% horsi atd. Priblizne kazda dalsi "devitka" stoji na opatrenich 10x tolik penez. A od urciteho poctu devitek uz neni dost penez ani na celem svete a stejne to ma do 100% daleko.

+1/0
18.11.2019 16:41

O80n52d11ř84e89j 34Š39i70n63d66l54e34r 2187628676595

Ale tady jde buď o jasnou tupost nebo záměrnou laxnost kdy systém co dovede poslat letadlo čumákem k zemi někdo nepovažoval za kritický a nepokusil se o jakoukoli redundanci nebo korekci chyb, což by měla být naprostá samozřejmost.

0/0
18.11.2019 16:44

J63i24r88i 85D17o24b71r74ý 9278979353

Nedorozumeni. O tom, ze MCAS Boeing podelal neni sporu.

Jde o pozadavek 100% spolehlivosti stroje od te zamestnanecke organizace. K te se lze priblizit, ale nelze ji dosahnout.

+1/0
18.11.2019 16:50

O58n62d60ř93e64j 24Š89i35n88d80l48e44r 2917828786135

Aha. Tak v tom případě si myslím, že frázi "stevardi a letušky práci v problematickém letadle odmítnou, pokud si nebudou stoprocentně jistí jeho bezpečností." vykládáte příliš doslovně.

Takové se interpretují řečnickou a nikoli formální logikou. Prostě to podle mne znamená, že žádají záruky že došlo k zevrubnému a důkladnému prověření bezpečnosti letadla a odstranění zjištěných nedostatků.

A myslím že jsou na ten Boeing naštvaní oprávněně. Riskoval kvůli penězům i jejich životy.

0/0
18.11.2019 16:56

J58i52r56i 27D80o32b90r29ý 9198789803

Nejsem si jist, ze mate pravdu.

Dnesni svet je takovy, ze spousta pozadavku na 100% jistotu neni minena jako recnicka zkratka, ale doslova. Protoze dost lidi si neuvedomuje , ze to nejde.

+2/0
18.11.2019 17:06

K18a65r79e36l 66N90o98v80á18k 8134711880206

No a nepomohlo by teda rozflákat i pár jiných typů letadel? Pak už by to bylo prašť jak uhoď, na čem bude člověk lítat, ne?

+5/−1
18.11.2019 16:30

J77i24ř78í 95B13r37e20z22o31l70u79b53s35k70ý 8417839854420

R^

0/0
18.11.2019 16:30

T80o68m18a54s 81R53o92t12t 9705107853

Spravne Donald poveri CIA aby neco zaridila...

0/0
18.11.2019 16:31

P63e45t97r 53H53a23r15i39p82r77a79s55a67d 14H95a20j54i54č 5461716873130

Jasně, takže nakonec bude nejbezpečnější lítat na rogallu. Skvělý nápad. R^

0/0
25.11.2019 21:04

O76n46d67ř70e32j 42P35a13l10a66t20a 1353678346800

Tahle aféra by měla znamenat konec Boeingu. To co vědomě udělali, se nedá omluvit.

0/−4
18.11.2019 16:04

O10n81d56ř36e53j 12Š64i11n23d49l50e84r 2427478566335

K tomu asi není důvod. Ale konkrétní lidé by rozhodně měli jít sedět. Ale na určitých úrovních prostě osobní odpovědnost neexistuje. Vemte si kolik z těch tuctů až stovek lidí v bankách co vědomě roky organizovaně podváděli až spustili poslední světovou krizi šlo po právu sedět. Snad nikdo co vím...

0/0
18.11.2019 16:10

T38o97m59á68š 61C84h81r89a71s14t78n76ý 2221444411463

Minimalne 47 bankeru...

https://ig.ft.com/jailed-bankers/

0/0
18.11.2019 16:44

O71n38d54ř72e88j 45Š43i10n22d45l54e30r 2817568916645

Z toho 36 na Islandu a ve Španělsku. V USA, kde se to dělo v nejhorším to byl jeden nebožák..

0/0
18.11.2019 16:46

T53o42m80á36š 17C64h29r24a98s66t63n49ý 2331864881773

Coz ale mluvi o kulture USA, ne o pravu...

0/0
18.11.2019 16:49

O18n13d22ř13e92j 82Š44i92n64d58l56e25r 2407618186245

No Boeing taky není z Islandu žejo. A v obou dvou případech jde o věci co se netýkají ani zdaleka jen amerických občanů.

A u nás to není jiné. Pod každou diskuzí o našem panu premiérovi vám rádi vysvětlí proč může krást a být ve střetu zájmů protože byl přece demokraticky zvolen... :-P

+2/0
18.11.2019 16:52

O21n23d32ř78e63j 14Š38i16n18d39l72e32r 2807928766345

https://www.nytimes.com/2014/05/04/magazine/only-one-top-banker-jail-financial-crisis.html

0/0
18.11.2019 16:48

J56a76n 22S77k44ý87p71a69l97a 7877712582181

Tahle aféra je kritická a musí Boeing hodně bolet. Ale ne ho položit. To by bylo ještě horší — zůstal by prakticky jen monopol Airbusu a v dlouhodobém důsledku by to bylo pro celé letectví ještě horší.

Bude dobře, když Boeing hezky spadne, přelomí si nos, bude druhý (až za Airbusem), ale konkurence zůstane zachována.

+3/0
18.11.2019 16:12

T14o83m47á57š 48C37h19r64a19s24t13n74ý 2151934621203

Tak mame jeste Cormac, Embraer a Suchoj :-)

+1/0
18.11.2019 16:44

K21a21r71e81l 32L68a62n48g40r 2792327500628

Tupolev by se dal taky přihodit.

0/0
18.11.2019 17:08

T80o74m42á79š 97C14h55r34a74s42t64n66ý 2681474611193

MC21 je Jakoleva :-)

Tupolevy, bohuzel, co se tyce civilnich letadel, jsou mrtve ;-(

0/0
19.11.2019 17:59

L12u38k92á19š 59K86ř75í98ž 9758851446309

Soudce planety promluvil.

0/−1
18.11.2019 16:46

P97e26t67r 15H68a12r37i48p69r94a17s89a16d 84H46a77j16i25č 5621316113390

Myslím, že to popsal celkem věcně a přesně. Nikoho nesoudí, jen navrhuje.

0/0
25.11.2019 20:49

M37i51r38e41k 12G93a98j43e13r 5211696359360

Poučení: Důvěru můžete ztratit snadno a rychle. Znovu ji plně získat už nemusíte nikdy.

+1/0
18.11.2019 15:53

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz