„Rozdíl v kapacitě nicméně není to rozhodující. Předpokládáme že nasazení nového typu letounu přitáhne nové cestující a tím vzroste i obsazenost letů, prohlásil ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jiří Vyskoč.
Korean Air létá do Prahy od roku 2004, před dvěma lety nasadil během letní sezóny jako první aerolinka nejnovější typ takzvaného jumba, Boeing 747-8L.
Hlavním rozdílem Dreamlineru proti ostatním dopravním letounům je jeho konstrukce z lehkých uhlíkových vláken. Díky nižší hmotnosti tak spotřebuje o pětinu méně paliva a zároveň s tím vyprodukuje i o pětinu méně zplodin než stejně velké stroje. Pro letiště a jeho okolí je pak důležitá i nižší hlučnost letounu, dodal Vyskoč.
Boeing 787 -9 Dreamliner bude během zimního letového řádu létat mezi Prahou a korejským Soulem létat třikrát v týdnu, v pondělí ve středu a v sobotu. Ze Soulu odlétá vždy v 12:50 místního času a do Prahy dorazí v 16:10. V opačném směru je odlet plánován na 18:30 a přílet do korejské metropole ve 12:40 druhého dne.
Letoun cestujícím nabídne šest míst v první třídě, 18 sedadel v byznys třídě a 245 míst v ekonomické třídě. Sedadla v první a byznys třídě je přitom možné stisknutím tlačítka přestavět do vodorovné polohy. Lákadlem pro cestující ve všech třídách jsou pak větší okénka s automatickým systémem zatmavování, nebo regulované LED osvětlení kabiny, které se mění v závislosti na denní době.
Korean Air nicméně není jedinou leteckou společností, která tento typ letounu na trase na pražské Letiště Václava Havla nasadí. Katarský dopravce Qatar Airways oznámil, že na linku do Dauhá nasadí podobný stroj Boeuig 787-8 pro 254 cestujících.