Proti roku 2010 se počet vozidel registrovaných v Česku zvýšil o zhruba milion kusů. Češi si ale pořizují stále starší vozy, ve srovnání s koncem roku 2016 se stáří průměrného registrovaného vozu zvýšilo o 0,14 roku.
Důvodem stárnutí Českého vozidlového parku je podle svazu dovozců skutečnost, že prodejci do země dovážejí stále starší ojetiny. Zároveň pro obnovu vozidlového parku neexistuje žádná veřejná podpora. O zavedení takzvaného šrotovného, tedy finanční náhrady za odstavení starého vozidla při nákupu nového auta se naposledy hovořilo v roce 2009. Tehdy se zavedením této pobídky zabývala vláda, nakonec ale od tohoto nápadu ustoupila.
Přečtěte si |
Příspěvek za vyřazování starých aut se na program vlády dostal opět v roce 2016. Tehdy ale šlo pouze o program podporující nákup nových vozů na alternativní pohon a nákupu vozů na klasická paliva se netýkal. Zároveň vláda určila povinné podíly vozidel na alternativní paliva, které musí státní instituce pro svoji potřebu nakupovat.
Zatímco auta používaná na českých silnicích neustále stárnou, tuzemští výrobci ohlásili za loňský rok rekordní výrobu. Trojice českých automobilek v loňském roce vyrobila na 1,4 milionu nových osobních aut, čímž překonala statistická čísla z roku 2016 o 70.000 vozidel.