Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta hasičů nabobtnají. Kvůli požárům elektromobilů musí dostat výjimku

Zásahová vozidla hasičů budou muset povyrůst. Kvůli nutnosti přepravy van na hašení elektromobilů musí dostat výjimku pro maximální přípustnou šířku. Tu ministerstvo dopravy nově navrhuje na 2,7 metru. Vybavení na dlouhodobé ponoření vzplanuvších elektroaut do vodní lázně by mělo být v dispozici alespoň jednou v každém kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ano, mohli bychom používat System Cobra, ale my jsme řekli ne!

Budeme sebou raději tahat bazén. R^

0 0
možnosti

Problém nebude udělat hasičské vozy větší, problém budou úzké cesty hlavně v husté zástavbě díky stojícím vozům, obzvláště pak na sídlištích, kde mají hasičské vozy problémy už nyní. Jedině, že by to mělo vepředu i radlici :-P Rozumnější by bylo těmto těžko uhasitelným pochodním zamezit parkování v obytných zónách, což právě sídliště běžně jsou a bylo by to i nejlevnější řešení. Domů už pak dají procházku, nebo to dojedou na elektrokoloběžkách ;-D

0 0
možnosti

A nešlo by třeba dbát více na dodržování již platného zákona o parkování? Kdy je nutné ponechat místo na projetí vozidel HZS

0 0
možnosti

Hlavně, že se elektromobily tak slepě a až hystericky podporují. Hasiči pak, když to blafne, nemůžou hasit žádnou normální klasickou cestou, jako hořící benzín/nafta. V Rakousku možná hasiči ještě teď řeší, co s tou vodou z hasičského kontejneru ze shořelé Tesly. Určitě je to ekologické, jak jinak, je to přeci čisté ekologické vozidlo. Teď si Hasiči budou vozit sebou vanu, x tun písku atd, aby to nějak uhasili, udusili.

4 2
možnosti

Se to budou muset naučit no, ber to jako nevýhodu elektromobilu oproti klasickýmu autu

0 0
možnosti

J70a62n 70J11e28n83i24c

21. 6. 2022 14:38

Osvěta, diskuze a hledání alternativ je v tomto světě nadnárodních společností a jejich přitrubovačů, politiků, neskutečný problém. Tuším, že mnoha lidem se to nebude líbit, ale i tak tuto provokaci napíšu.

Jako lidé si vytvoříme problém a v dnešní době nutno říci, že je to záměr nadnárodních společností. Pak si necháme vymýt-vymastit mozek a pak pod vlivem naléhavosti blbneme na kvadrát.

Už jen ústup od selského rozumu je tak patrný, že je to varující. Sliby tytu: Těch nových věcí se nebojte. Sice jsou tam podstatné nedostatky, ale než na ně dojde, tak to věda vyřeší. Asi jako doposud nevyřešila rozumnou recyklací baterek do aut.

Už před 50 léty se vědělo, že plast je pro životní prostředí obrovský problém. Ale lidem stačilo nalhat cokoliv, jen aby tomu tleskali. Takže místo skla a papíru umělá hmota. A věda? Nic nevyřešila. Takže se začalo s tím, že je nutná obalová revoluce. Konec s plasty. Tedy zdánlivě. Staré mašiny se vyvezly do Asie a tam se s tím jede hlava nehlava dál. Takže argument, že dnes už má v sobě plast každá ryba bude za dalších 20 let 2x větší. A místo návratu k papíru a sklu tu máme nejrůznější "eko" obaly a zase děláme na planetě nepořádek. A business s obaly jede dál :o) Akorát jsme zaplatili tučné zisky za plastové obaly a nyní zaplatíme tučné zisky za čištění planety od těchto obalů. A světe div se, do stejné kasičky.

Covid. Je sice léto, ale už nyní se bubnuje na poplach, abychom počítali s očkováním. No a kdo nevěří mRNA, tak ať si vybere protein. Zde je to vidět ještě více. Proč se stovky miliónů za reklamu nedávají na prevenci a zvýšení imunity? No přece by nikdo nečekal, že lepší zdraví polulace bude astronomicky zvedat zisky farmaceutickým firmám.

Elektromobilita. Přechod na ni jen v ČR znamená 7 nových Temelínů. Další nesmyslnosti tohoto šílenství jsou nasnadě. Cena, užitná hodnota, bezpečí, životní prostředí. Přitom se ví, že je to slepá ulička, páč se vydarncují nerostné suroviny (kašlem na naše děti) dříve, než dojde ropa nebo plyn.

0 3
možnosti

J52a62n 53J19e76n47i53c

21. 6. 2022 14:39

Proč nedělat věci s rozvahou a až máme řešení. Ono i tak se vždy ukáže, že doladit dané řešení, aby to fungovalo správně, trvá roky. Proč nad sebou pořád necháváme vládnout příšeru naléhavosti, máme pocit, že nám něco uteče nebo nás něco „sežere“ a musíme se okamžitě rozhodovat dle „notiček“ co napsali ti, kteří na tom potřebuji vydělat. Až do loňska rostla trvale životní úroveň. Letos po dlouhé době tomu tak nebude. Už vloni skokově zdražila elektřina, plyn. Přitom suroviny na výrobu elektřiny (uhlí, jádro) cenu nezměnily, aspoň ne tak, jak se zvedla cena. Kdo nese vinu na tom, že se odstavují uhelné elektrárny, ale ničím se nenahrazuji. Pevně věřím, že ta 2-3% z obnovitelných zdrojů nebude nikdo považovat za vážné řešení problému. Deklarovaný přechod na plyn se jeví jako úplný nesmysl. A zase se to opakuje. Vymývání hlav lidem. A nejlépe to funguje na děti. Místo, abychom hledali řešení moudrá a v souladu s přírodou, tak zkracujeme dobu obnovitelnosti. Ach jo, kde to asi skončí? Je mi líto, ale největším škůdcem planety je zelený ekoterorismus. Už jen fakt, že zelení (včetně našich pirátů) jsou ultralevice, by mělo být velkým varováním. Evidentně to lidí nezajímá. Prostě proč řešit chytrá, úsporná a nenáročná řešení (viz imunita), když můžeme utrácet bezhlavě za věcí, co planetu ničí a stejně za desítky let budeme draze planetu od toho odmořovat. Proč platit 10, když můžeme 1000... Kdysi se tomu říkalo degenerace...

0 0
možnosti

Kdyz auto bude horet v oblasti, kde je natazeno vedeni MHD, jakym zpusobem auto do te vany premisti? Baterie EV muze mit +-400V a +-60KW a voda je dobry vodic, jak se to bude resit? Auto EV v plnem pozaru se neda nalozit (ADAC). Videl jsem horet par normalnich aut a to je srumec.

0 0
možnosti

Ho nejdřív uhasí normálně a do ty vany ho hodí potom ne? Si nemyslim, že tam budou házet auto v největším požáru

0 0
možnosti

K těm číslům Jenice, který mi přišly chaotický, asi se to týkalo toho, že nemáme dost elektriky do elektromobilů.

ČR loni vyvezla 11TWh elektriky, pokud elektromobil vezme za rok řekneme 5MWh tak teď je dost elektriky i pro 2 miliony elektromobilů, ale tolik jich tu podle mě nebude ani za 10 let.

2 0
možnosti

Vývoz elektřiny je něco trochu jiného než vývoz brambor.

Elektřinu si totiž neschováte do sklepa. Takže suma v celoroční bilanci neznamená nic, důležité je, jak jsme na tom byli v okamžicích vysoké spotřeby při nízké výrobě.

1 0
možnosti

J37a49n 16J62e75n51i88c

21. 6. 2022 13:00

Zkusme pár čísel a budu rád, když někdo kdo aspoň málo věří zelenému šílenství zkusí argumentovat.

ČR spotřebuje za rok asi 62TW elektřiny a v souměřitelném výkonu u plynu asi 100TW. K tomu když se přidá výkon aut na benzín a naftu, tak se bavíme o stovkách TW, které by se měly nahradit elektřinou.

Máme sice instalovaný výkon (vítr, slunce) obnovitelných zdrojů na 24TW za rok, ale realita je 2,6TW ročně. Tudíž v našich zeměpisné poloze a klimatu se stává obnovitelná elektřina zcela doplňkovým zdrojem. Nelze na ni nijak spoléhat. A páč je to se skladováním elektřiny tak jako to je, není to žádná estráda.

Každopádně bychom potřebovali na rozvod takového množství zcela předělat infrastrukturu a na každé "benzínce", kde budou 640-1000A turbonabíječky mít pořádný transformátor. A taky by to chtělo několik desítek atomovek ;-D Při rychlosti stavby 1 JE cca 20-30 let, tak 10 bychom stavěli okolo50 let. Jenže jsme ještě nezačali ;-D

Vážně si někdo myslí, že tohle je reálné? Obávám se, že neexistuje solidní studie, která by tyhle věci podchytila. Zelené šílenství je jen móda a nástroj, jak většinu lidí uvrhnout do chudoby. Uvidíme, jak dlouho dokážou lidé ohýbat hřbety...

12 4
možnosti

Zákaz výroby spalovacích motorů a orientace výhradně na elektromobily je ideologicky podbarvená dementnost. A to zvláště ve světle možnosti vyrábět syntetické palivo /a nebo vodíkový pohon.

Elektropohon není žádný pokrok, ale dávno známá technologie, která má jen omezené použití a není schopná plnohodnotně nahradit spalovací motory (mizerná efektivita, půl tuny vážící baterie vyráběné z často neekologicky těžených surovin, nebezpečné a náchylné k zahoření a problematicky zlikvidovatelné a recyklovatelné,...)

Zkrátka technicky nevzdělaní aktivisté prosadí hloupost a místo, aby se zrušila tak se hledají cesty jak tuto hloupost udržet při životě.....

Nehledě na to. že elektromobily si bude z mnoha příčin moci dovolit mnohem méně lidí než auta se spalovacími motory. (To je možná hlavní důvod proč je aktivisté protlačují). Potřebují lidi zbavit svobody pohybu a udělat je co nejvíce závislé na vševědoucím státu. Levičáci jsou zaslepeni stále stejnou myšlenkou a je úplně jedno jestli jsou rudí a nebo se halí do zelené.

18 2
možnosti

P69e66t52r 21P60a14ž58o44u46t

21. 6. 2022 12:20

Jeden kontejner v kraji, takže když na jižní spojce jsem na 20 kilometrech schopný v dobrý den potkat i 4 nehody mnohdy je auto totálně KO což je pro elektromobil dost silný problém, jelikož pokud dojde k poškození bateriových článků k požáru chybí už jen málo.

5 1
možnosti
Foto

P32a17v37e35l 51P29e68c16h

21. 6. 2022 12:38

Tak se to bude zvyšovat podle počtu elektrovozů. A pokud náhodou v jednom kraji chytnou dvě elektroauta, dojede vana ze sousedního kraje.

1 0
možnosti

J62a84n 23V46e69l12e73k

21. 6. 2022 11:56

A teď si uvědomit, že se tady začíná bavit o elektrických autobusech, vlacích. To budou teprve pořádné vany na hašení.;-D

9 0
možnosti
Foto

Prozradím vám tajemství, vlaky jsou elektrické už řadu desetiletí a nepotřebují baterie. ;-)

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty

24. dubna 2024

Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...

Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice

24. dubna 2024

Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...

Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů

24. dubna 2024

Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!