Úterý 7. dubna 2020, svátek má Heřman, Hermína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. dubna 2020 Heřman, Hermína

Diskuse k článku

Chyb už je moc. Drážní úřad se zaměří na dopravní společnost Arriva

Start provozu na dotovaných železničních linkách se společnosti Arriva nepovedl. Během dvou týdnů strojvedoucí této dceřiné firmy německých drah Deutsche Bahn dvakrát projeli návěstidlo na „stůj“. Mnoho spojů Arrivy mělo zpoždění v řádu desítek minut a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou se strojvedoucími z ciziny domluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u35c29i36a68n 44P84a42p78a61z32i22a27n 5154647241275

Tato společnost by vůbec neměla jezdit po českých zemích. Licenci odebrat okamžitě.

0/0
29.12.2019 23:19

M91i86r66o25s33l72a80v 64Z65i70k71m36u29n56d 6818752117588

Příklad jazykového testu :

Začíná se diktátem :

Zlí vlci vyli za měsíční noci na vilné víly vijící na lesním palouku vonné věnečky. Úderem půlnoci přestali zlí vlci výti na vilné víly vijící vonné věnečky. Vilné víly přestaly víti vonné věnečky a začaly na palouku osvíceném měsíčním svitem tančiti a přitom vesele výskaly. Ztichlí vlci na ně užasle zírali. Po chvíli přestaly vilné víly tančiti, sedly si k vlkům a začaly jim vískati hlavy.

Za každou pravopisnou chybu známka o stupeň dolů, čili 4 chyby = nedostatečná (takhle nás známkovala na základní škole češtinářka a donutila nás k bezchybnému pravopisu - dodnes na ni v dobrém vzpomínám) a zkouška se bude opakovat. Možné jsou dva reparáty s odstupem 6 měsíců. Pak má dotyčný smůlu a další zkouška za 5 let.

U "asijských prodejců" - při kontrole "nerozuměla česky" - bude po druhém reparátu následovat deportace do země původu. K přihlášce bude nutno zaplatit poplatek ve výši ceny letenky ....

Mám naprostou jistotu že technicky sebelepší strojvůdcovský cizinec tuhle zkoušku neudělá.

Mám vůbec pochybnost, jak může cizinec (s výjimkou Slováků) složit dopravní zkoušku z předpisu D1 SŽDC, který je psán jazykem, jemuž leckdy velmi obtížně porozumí i rodilý zaměstnanec domorodec s maturitou z jazyka českého a dlouholetou prací na české/slovenské železnici. Například naučit se tak zvaná "závazná slovní změní pokynů" používaná při výkonu dopravní služby.

0/0
29.12.2019 13:59

Š50t26e62f83a19n 45B75u52k18o20v96a43n 6781900459453

Len aby skúšku urobili aj tí výpravcovia, čo sa nemôžu dohovoriť s Bulharmi... Poznám pár prípadov, keď sa nedokázali dohovoriť dvaja Slováci - jeden bol zo Záhoria a druhý z krajného východu....

+1/0
31.12.2019 18:26

I21v59a23n 14M93a61r47e70k 6134738222

Jak se to u nás na Valašsku říká "Slubovaného najvětší krajíc" 8-o

+1/0
28.12.2019 12:06

T16o58m15á50š 46V26o55t23r96o63u18b77e31k 1490790644704

Tak jestli český výpravčí kroutil hlavou bulhaskmu mašinfírovi, že ne ne ne nemůže jet tak se nedivím, že si nerozumněli...

+1/−3
28.12.2019 9:10

B66ř32e90t79i90s83l45a31v 61Š96í64m87a 9774911792

Po telefonu?;-D

+3/0
28.12.2019 11:48

T44o32m69á93š 12T69a60t26í33č76e47k 5800122810918

Có chce, Tschechen? Byt štasny, še Deutsche Bundesbahn prines kultura Reisen! Bez náši Hilfe vy na stróme!

+6/−1
28.12.2019 0:04

P63e23t95r 76A13n80d82r42ý25s73e69k 9283831286907

Tito soukromí dopravci jsou obecně problém v situaci, kdy nemáme jednu univerzální státní jízdenku. V době kdy byli jen ČD, tak si človek koupil jednu jízdenku a dojel s ní komkoliv. Dneska si musí zjišťovat, kterou linku obsluhuje který dopravce a je to celé daleko složitější než to bylo dřív. Holt pokrok. KDyby noví dpravci byli aspoň kvalitnější, ale kdˇyz na koleje pustí dopravce typu Arriva, tak kvalita je pofiderní a pořízení jízdenek složitěší, pro cestující žádný přínos.

+11/0
27.12.2019 23:01

L34u28k71á37š 42K97ř79í85ž 9628111166159

To neuznávání jízdenek je ale problém především krajů, které tu dopravu objednávají....... několik krajů dokonce chtělo zavést (nevím, jestli i zavedly) jízdenky jen pro daný kraj - takže když byste například jel přes daný kraj, tak byste si jízdenku nemohl koupit klasický u ČD, ale v místě h, kde prodej zajišťuje kraj ......a to i v případě, že se jedná o jeden vlak, který projíždí více kraji......prostě byste si na hranici daného kraje museli koupit jízdenku platnou v tom daném kraji.

0/−4
27.12.2019 23:23

I66v12a52n 13H42o49l69a42s 7510902113889

>....prostě byste si na hranici daného kraje museli koupit jízdenku platnou v tom daném kraji

Promiňte, ale píšete naprosté nesmysly. Nový systém s krajskými jízdenkami (v několika krajích opravdu nebude za všech okolností platit tarif ČD) začne platit od Nového roku, ale pro jízdy přes hranice krajů bude možné tarif ČD použít, ty "krajské", resp. IDS jízdenky, budou povinné jen při nástupu i výstupu uvnitř kraje (a většina cestujících pro tyto jízdy tyto jízdenky využívá už dávno, protože jsou levnější a dají se snáze koupit).

+2/−1
27.12.2019 23:33

P98e60t89r 54N29o42v50o76t97n42y 1521280181

"a většina cestujících pro tyto jízdy tyto jízdenky využívá už dávno, protože jsou levnější a dají se snáze koupit)." Asi to platí pro většinu cestujících. Ale ne zdaleka pro všechny. Až pro cestu vlakem do obce s rozšířenou působností(6km) budete projíždět 3 pásma PIDu, tak budete rád za tarif ČD.

+1/−1
28.12.2019 1:22

J73a48n 93H83a36v43l75í96č74e25k 7391712702370

To se děje kde?

+1/0
28.12.2019 6:55

I78v24a85n 48H43o27l82a38s 7800172353669

Jezdím například pravidelně Brno-Tišnov (z centra celkem) 5 zón (v IDS JmK nejsou pásma, ale zóny, není to slovíčkaření, ale zcela jiný typ vymezení platnosti, jen tak pro pořádek).

Cena IDS JmK (šalinkarta pro Brno+univerzální jízdenka) - 26 Kč

Cena IDS JmK (bez šalnikarty s univerzální jízdenkou) - 39 Kč

Cena IDS JmK (bez šalinkarty s jednorázovou jízdenkou) - 42 Kč

Cena ČD - 57 Kč.

To, že ve výjimečných případech je to jízdné ČD opravdu levnější (ale stále jde o výjimky), na věci nic nemění.

0/−1
28.12.2019 12:08

M29i59r39o17s34l59a33v 93Z67i10k75m58u24n56d 6348902337458

Zapomněl jste uvést cenu jízdenky ČD s průkazem IN50 = 29 Kč.

0/0
29.12.2019 14:03

I60v81a58n 15H71o61l22a92s 7180112353459

A kraje už zavedení jednotného celostátního tarifu pro veškerou veřejnou dopravu (tedy nikoliv jen pro jediného dopravce - ČD) požadují prostřednictvím Asociace krajů ČR po ministerstvu dopravu už nejméně 10 let.

+1/0
27.12.2019 23:34

I66v85a58n 69H24o26l67a67s 7900782483759

Takže vaše "byste si musel na hranici daného kraje koupit jízdenku platnou v tom daném kraji" je absolutní blud.

+1/−1
27.12.2019 23:48

M68i77r48o36s34l85a92v 90Z14i45k56m52u17n24d 6878762947408

Ono to je trošku jinak. Pokladní SW ČD umí rozklíčovat tržbu za jízdné na území příslušného kraje. Např. v Ústeckém kraji se jezdí dle tarifu DUK - všichni dopravci. Arriva ani RegioJet "svoje" jízdenky neprodávají.

Na účet DUK systém připíše jízdné vlakem ČD na území ústeckého kraje. Záleží pouze na ochotě ČD přeúčtovávat tohle "krajské" jízdné i za tratě na nichž jezdí jiní dopravci.

Týká se to například i jízdenek IN 100, kde ČD převádějí kraji poměrnou část tržby za kilometry tratí na nichž jezdí vlaky ČD, ale už nechtějí převést část za kilometry tratí na nichž jezdí jiní dopravci.

Svým způsobem jsou brzdou celého systému ČD, přesněji řečeno zaměstnanci GŘ, kteří se nechtějí smířit s tím, že na tratích jezdí jiní dopravci. Místo toho, aby se dopravci mezi s sebou dohodli - jako ve Švýcarsku, Německu, Nizozemí, Dánsku, Švédsku - a společně bojovali proti společnému "nepříteli" v podobě objednavatelů závazkové dopravy, tak ČD činností některých svých zaměstnanců propagují "třídní antagonismus" vůči ostatním dopravcům a škodí tak především cestujícím.

+2/0
29.12.2019 14:18

J50a32n 68P31r43i88c10h54y42s18t33a65l 8531818433

Arriva neni soukromy dopravce.

Absence jednotnych jizdenek neni chyba dopravcu. Je to zpusobeno neschopnosti statu/kraju/mest. Chybi "politicka vule". V jinych zemich to funguje bez problemu.

0/0
8.1.2020 13:25

P82a45v92e23l 84S68o32b17o43t41k30a 5390154

Bez znalosti řečí vyspělých zemí jsou Češi odsouzeni k podřadné manuální práci za pár nuzných Rublů.

0/−15
27.12.2019 23:01

I61v98a38n 89H72o59l37a25s 7160472443589

I rubl se píše s malým písmenem, "inteligente".

A co vaše almužna v eurech??

+8/−1
27.12.2019 23:03

P36a79v52e84l 66S47o90b73o19t34k78a 5930624

jj, almužna v eurech je pravým Čechům málo, Rubl je jim víc ;-D;-D;-D;-D

+1/−13
27.12.2019 23:11

I19v71a28n 24H34o88l22a59s 7930912433799

Opravdu byste měl s tím pitím přestat, než bude pozdě.

+7/−1
27.12.2019 23:16

M42a91r93t54i27n 76K97r58á63l58í87k 6797323753926

to víte ... když jsme si v minulosti volili socanské vlády, tak tu holt máme montovny, které mají malou přidanou hodnotu.

+1/0
28.12.2019 0:02

T39o64m94á37š 30T43a36t63í86č19e11k 5800572320988

No hlavně že ty nesocanské vlády s tím pohly! :-P

+3/0
28.12.2019 0:11

B41ř86e19t14i33s55l96a29v 91Š57í79m44a 9974601822

Jasně, Češi ve své vlastní zemi se mají podřizovat cizincům, kteří neumějí česky žblebtnout, je jedno, zda jsou to Němci nebo Bulhaři.

+3/0
28.12.2019 0:47

S47t90a57n94i82s93l97a64v 22N45o16v38o16t45n26ý 2943506369649

Když jsem to tu před pár dny psal tak mě tu všichni mínusovali a najedou je to pravda s těmi vlaky jezdí kde kdo a pak to takhle vypadá, kde jaký bulhar co ani neumí česky. RvRvRv

+6/0
27.12.2019 22:46

M26a11r70t27i51n 47K41r45á13l78í50k 6977373123136

já bych to tak černě neviděl ... bulhar je slovan - ta bariéra nebude až taková. Ono se to časem podá.

0/−4
28.12.2019 0:04

T70o19m32á61š 49T14a42t31í95č68e27k 5260892830748

poddá

+1/0
28.12.2019 0:13

I61v39a18n 43H43o81l76a73s 7150572503589

Jenže zrovna tohle (komunikace ve služebním jazyce) se mělo poddat dávno předtím, než vůbec vyjeli na příslušné tratě. Moc by mě zajímalo, jak vůbec dělali seznání, když možná ani moc nerozuměli tomu, co jim trati znalý fíra při seznávacích jízdách říkal.

+10/−1
28.12.2019 0:30

Z94d85e71n46a 77N35o12v73á 7167716872

Bohužel bez českého jazyka to nejde i v jiných oborech. Než, aby se našim přidalo nebo udělaly změny, tak sem jezdí za ,,prací" bulhaři nebo rusky mluvící řidiči, kteří neumí ani česky promluvit. Božužel neznají naše zákony, ale protože jsou ,, levnější", tak jich je to čím dál víc. Pouštějí se sem i firmy, které jsem takévé řidiče vozí už i autobusy, přestože nemají ani pracovní povolení

0/0
28.12.2019 19:13

I85v59a83n 79H73o58l34a30s 7500602383269

> Než, aby se našim přidalo nebo udělaly změny,

Nebo aby tuzemci raději pracovali, než brali podporu, že?

0/−1
29.12.2019 10:02

B20ř88e93t67i31s92l45a26v 13Š97í55m47a 9454331322

Ti Bulhaři zde neprodávají rohlíky, aby vám jen dali jiný.

+4/0
28.12.2019 0:55

S49t89a87n19i68s88l50a32v 82N59o11v12o25t80n37ý 2983966659689

No časem se to třeba podá, ale dřve se po strojvedoucích chtěl kopec vědomostí, zkoušky z různých předpisů, stáž v opravnách a teď dle vás stačí že se to časem podá a do té doby může být zpousta problémů nedejbože smrtelných.

+1/0
28.12.2019 8:28

M60a56r82c67e80l 80P70a55v84l87í14k 7451444508359

?

bulhari ne sú ani európania.

viď anife vyskočilová - hrdo sa hlási k svojej nácii a vierovyznaniu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bulharsko

ctrl c/v:

Bulhaři nebyli původně zcela Slované, z etnického hlediska, ale bulharština, jíž přijali, je slovanským jazykem.

+1/0
28.12.2019 11:02

B83ř39e62t50i69s37l69a66v 20Š18í29m89a 9304441752

Bulhaři původně nebyli VŮBEC Slované, byl to turkický národ, a část toho národa přitáhla do Evropy, kde přijala slovanský jazyk.

0/0
28.12.2019 11:52

L98u57k80á75š 71H74a66v32l17i38n96a 3434651449786

To je ještě větší sranda, než když se Arriva (ČSAD Kladno) zapojila do Ropidu... ;-D

+3/0
27.12.2019 22:31

Š23t66e61f88a96n 96F46r56i95č41a 7902888723596

Máme zde národního dopravce s většinovým podílem státu. Tak dost dobře nerozumím tomu, že je zde nastaven penězovod jako prase z kapes daňových poplatníků ve prospěch ostatních dopravců. Pak se nemůžeme divit problému jménem Arriva. Ovšem kdyby jen Arriva. Do nebe volající pak je desetiletý tunel v podobě rychlíkové linky Brno - Bohumín. Vláda a její finanční řízení zde selhává na celé čáře, bezbřehým způsobem plýtvá. Rv

+7/−6
27.12.2019 21:56

I60v89a50n 20H18o87l55a64s 7670772603279

A národní dopravce si snad za své služby žádné peníze nebere???

+7/−4
27.12.2019 21:57

Š16t55e22f71a92n 14F32r40i93č61a 7372418473776

Pane Holasi, když elementárním věcem z dopravní ekonomie nerozumíte, proč se do toho vměšujete?

+1/−14
27.12.2019 21:59

I61v11a83n 44H80o84l92a72s 7550472563329

Svým úvodním příspěvkem (stejně jako většinou svých dalších v různých diskusích na iDNesu v posledních několika letech) jste naopak prokázal, že dopravě vůbec nerozumíte vy. A pokud budete reagovat takto na místo věcné diskuse, tak ani v životě rozumět nebudete.

+9/−1
27.12.2019 22:01

I56v55a33n 58H98o83l38a78s 7900902443349

A najednou je ticho, že, Fričo??

+3/−1
27.12.2019 22:11

I47v85a65n 41H64o97l61a19s 7720402363549

Á, neostrý Sobotka, pohrdající Čechy a ČR, nás poctil svoji mínusovací mašinkou ;-D.

Doufám, že je to aspoň softwarově řešeno, když jste tak geniální IT specialista, bez kterého by Němci bídně zhynuli ;-D:-PRv.

+3/−1
27.12.2019 22:34

V79á32c95l74a33v 42P98o73u25s69t57k76a 3170441622

Počkejte, počkejte...tohle byste mohl malinko rozvést.

0/0
27.12.2019 22:00

I53v12a67n 86H70o66l59a96s 7930292613179

Bláhové naděje. ;-D;-D

+2/−1
27.12.2019 22:02

L56i85b46o59r 25W28a78l78i75c86h62i55e57w90i69c18z 3768386887344

I ten národní dopravce potřebuje konkurenci, aby se zvedala kvalita služeb a efektivita dopravce. Pro kraje, stát i cestující je to přínos. To, že kraje vyhlásily výběrka tak pozdě a stát nestihl zařídit jednotné tarify, je jiná věc.

+7/−1
27.12.2019 22:01

I30v44a18n 16H14o53l64a87s 7290352123559

Stát ten jednotný tarif nestíhá min. 10 let (pokud vím, tak Asociace krajů ČR o něj poprvé žádala někdy v roce 2008). Teď se to možná konečně pohne (sice za cenu několikaměsíčního období zmatků, ale kdyby krajům nedošla trpělivost, tak to bude MD odkládat klidně dalších 10 let).

+1/−2
27.12.2019 22:31

V70á35c51l87a77v 20P41o57u38s64t86k65a 3490221382

Blíží se krajské volby a nejen z toho důvodu mám pocit, že žádný národní jednotný tarif nebude. Současný stav je totiž jen ubohý trucpodnik, který situaci výrazně komplikuje. Neexistuje jeden jediný důvod proti zachování "původní" situace, která sice nebyla ideální, ale pro uživatele byla rozhodně lepší než tato hrůza.

+1/−1
27.12.2019 22:37

I79v95a50n 29H64o39l37a86s 7220762403549

Ten důvod jsem už jasně uvedl dříve - ČD podle všeho berou dlouhodobě kraje na hůl (alespoň nikdy nebyly ochotny prokázat opak). A krajům po deseti letech vyjednávání a opakovaných žádností o doložení podrobných ekonomických ukazatelů prostě došla trpělivost (nedivím se a tento krok, pokud skutečně povede k nápravě jak ze strany ČD, tak státu vcelku schvaluji).

0/0
27.12.2019 22:41

V71á63c90l58a50v 83P17o83u32s48t81k40a 3660961402

Tady přece nejde o nějaké schvalování nebo o braní na hůl, tady jde o realitu. Máte snad pocit že nový systém je přínosem pro cestující?

+3/0
27.12.2019 23:07

I95v64a57n 51H66o91l24a84s 7900772153469

Pokud se touto cestou dosáhne toho, že ČD konečně přiznají barvu a rozklíčují náklady natolik, aby kraj věděl, kolik má skutečně platit, pak to bude samozřejmě přínosem i pro cestující, protože za ušetřené peníze přibudou další spoje.

Ano, je to krajní řešení, pro cestující to skutečně ideální není (na druhou stranu, nevím přesně, jak je to v jiných krajích, ale v JmK je to tak, že pro většinu cestujících v rámci kraje už bylo stejně dávno výhodnější levnější integrované jízdné než jízdné ČD - dokonce i u pokladen ČD ty IDS jízdenky sami nabízeli, a pro jízdy přes hranice kraje platí tarif ČD stejně jako dosud, takže těch, kterým to situace opravdu objektivně zhorší, je minimum), ale jak byste postupoval vy, když ani min. 10 let stále častějšího a ostřejšího vyjednávání nepřineslo žádnou změnu k lepšímu??

+1/0
27.12.2019 23:15

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz