"Potvrzujeme, že jsme s ním ukončili spolupráci,“ řekl generální ředitel Ivan Procházka bez dalšího vysvětlení. Konec ve své funkci potvrdil i Richter. "Měli jsme odlišné představy, jak by měla firma fungovat, dál bych to rozebírat nechtěl," dodal Richter.
K odvolání podle informací MF DNES došlo minulý týden, jednou z prvních změn je i zastavení vlaků mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou. Za dva roky se Arrivě nepodařilo získat v Česku žádnou zakázku, firma byla vyřazena i z prvního tendru na rychlíky ministerstva dopravy kvůli nesplnění formálních požadavků.
Podle Procházky se pro vedení železničního dopravce hledá jiný ředitel. Firma rozhodně nekončí s plány rozjet v Česku železniční dopravu, zatím má v Česku jen provoz na trati Železnice Desná, kterou získala letošním ovládnutím Veolie. "Jednáme o nasazení volných jednotek na jiné tratě, především ve Středočeském kraji," dodal Procházka. Vlaky zatím budou využívány k provozním testům a prezentačním jízdám.
Arriva v posledních týdnech v Česku zažívá velké změny, které souvisí s koupí Veolie Transport a také ovládnutím společnosti Probo Bus. Tu nově vede právě Procházka, firma se rozloučila s jejím šéfem Petrem Moravcem, který v Česku zastupoval současně i majitele Probo Busu Abellio. Dceřiná firma nizozemských drah se z Česka rozhodla zcela odejít.
Z Arrivy se akvizicí Veolie a Probo Busu stal největší autobusový dopravce v Česku, firma podniká hlavně v byznysu kraji dotovaných regionálních autobusů. Pro celé vedení Arrivy v Česku teď firma hledá nového ředitele. "V tuto chvíli běží výběrové řízení," potvrdil Radim Novák, který dříve vedl Veolii Transport a na konci listopadu se stal výkonným ředitelem Arrivy pro sedm středoevropských zemí.