Provoz ukončí firma v pátek 13. prosince ve 22 hodin. "Bohužel vzhledem k rekonstrukci tratě nejsme schopni garantovat plynulý provoz a cestovní komfort, který jsme do nynějška poskytovali," uvedla firma ve svém prohlášení. Spojení Masarykova nádraží a Kralup nad Vltavou přitom společnost patřící kapitálově pod Deutsche Bahn zahájila právě v den, kdy začala velká modernizace hlavní trati z Prahy do Děčína v okolí Bubenče.
Fotogalerie |
Arriva spustila provoz nedotovaných vlaků 23. září letošního roku. Osm párů denně byl předem ztrátový byznys, kterým ale chtěla objednatelům dopravy v pražské aglomeraci ukázat, že jsou i jiní dopravci, než České dráhy. Ropid, který dopravu v Praze a okolo Prahy objednává, nakonec skutečně poznal, že jsou i jiní dopravci: bez tendru přidělil zakázku na provoz vlaků z Masarykova nádraží do Čakovic společnosti KŽC doprava.
Arriva na trasu nasadila modernizované motoráky, které konkurovaly hlavně dotovaným spojům Českým drah. Na palubě prodává například kávu, součástí je i bezplatné připojení k internetu.
Dopravce se netají snahou ve větší míře proniknout na českou železnici, zatím tomu brání ale dlouhodobé smlouvy státu a krajů především s Českými drahami. Vláda už na konci září schválila nový harmonogram soutěží na rychlíkové tratě a ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák uvedl, že vypsání tendrů je otázkou několika dnů. Dosud se tak nestalo. Díky akvizici Veolia Transport budou po pátku jezdit vlaky Arriva jen na Železnici Desná.