Velké letecké společnosti kvůli omezením v dopravě osekávají své objednávky letadel od výrobců Airbus a Boeing. Maďarský nízkonákladový dopravce Wizz Air však jde opačnou cestou a pokračuje v rozšiřování své flotily, informovala agentura Bloomberg. Třetí největší nízkonákladové aerolinky v Evropě se už z koronavirové krize částečně oklepaly a v současnosti operují na 80 procentech loňské kapacity.
Koronaviru navzdory. Čína spouští nové aerolinky, i když se nikam nelétá |
Expanzi Wizz Air nezastavila ani pandemie koronaviru. Firma v posledních třech měsících oznámila plány na vybudování desíti nových základen, uvedla agentura Reuters. Jedna z nich, s kapacitou 20 letadel, má vzniknout na londýnském letišti Gatwick navzdory nedávným krokům britské vlády, která zavedla omezení pro cestující přilétající z Chorvatska, Francie či Španělska.
Svou flotilu rozšiřují i největší nízkonákladové aerolinky v Evropě Ryanair. Nyní létají s více než 450 letadly typu Boeing 737-800, přičemž do roku 2024 se chtějí dostat na 585 letadel, uvádí dopravce na svých stránkách. Zvažují také objednávku Boeingů 737 MAX, jakmile stroj získá novou certifikaci. Loni na jaře byl totiž celosvětově vyřazen z provozu, po dvou tragických nehodách, jež si vyžádaly 346 obětí.
Koronavirová krize zasáhla nízkonákladové aerolinky lépe připravené než ostatní letecké společnosti, píše Bloomberg. V době, kdy udeřila pandemie, totiž měly výrazně vyšší finanční rezervy. Jejich byznys navíc stojí především na letech na krátké vzdálenosti, které se podle Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) z výpadku vzpamatují jako první. Objem dálkových letů se podle odhadů IATA dostane zpět na předkrizovou úroveň nejdříve v roce 2024.
Vývoj ceny akcií aerolinek Ryanair a Wizz Air: