náhledy
V květnu skončil jeden z největších švédských dopravců, Nextjet. K úplnému krachu jako takovému však nedošlo, protože ho nedlouho po ukončení letů koupila norská aerolinka Air Leap.
Autor: Sami Nordlund
Jeden z lépe předvídatelných krachů aerolinek si loni zažily Azur Air Germany. Nejdříve přestaly nabízet dlouhé lety, pak v březnu ohlásily, že stáhnou dvě ze svých tří letadel Boeing 767-300ER a nakoupí novější stroje. K tomu však nikdy nedošlo. Létaly tak jen s jedním letounem. Koncem léta pak začala firma propouštět a v září zkrachovala.
Autor: Marvin Mutz
VLM Airlines se nedočkaly začátku loňského září. Z rozhodnutí akcionářů vstoupily do likvidace nejen ony, ale i jejich sesterská firma VLM Airlines Slovenia.
Autor: Victor
V říjnu zkrachovalo aerolinek hned několik. Prvními z nich byly Primera Air. Původně islandská společnost, založená v roce 2003 jako JetX, měla v plánu uvést transatlantické lety, jejichž cena měla být cca 4 tisíce korun za jednosměrnou letenku. Sny o levném cestování do Ameriky se však rozplynuly, a to především kvůli opožděným dodávkám nových Airbusů a problémům s údržbou letadel.
Autor: Profimedia.cz
O dva týdny později skončil kyperský dopravce Cobalt Air. Ten vznikl v roce 2015, nedlouho po pádu původních Cyprus Airways. Plánoval zaplnit prostor, který jejich koncem vznikl, nakonec se však dlouho pohyboval ve ztrátě. Po odchodu původního investora pak nebyl schopný sehnat nového a musel skončit.
Autor: Ronnie Macdonald
Firma Cello Aviation se soustředila především na VIP zákazníky, mezi kterými se objevila i britská královská rodina. Po dvou letech, kdy se firma pohybovala v několikamilionových ztrátách, však nakonec musela ukončit činnost.
Autor: Alec Wilson
Polsko-litevské Small Planet Airlines skončily v listopadu 2018. Též měly problém se sehnáním investora. Měly pobočky v Polsku, Německu, Itálii, Litvě a Kambodži.
Autor: Florian Klebl
První zkrachovalé aerolinky letošního roku nesly jméno Germania. Měly více než třicetiletou historii a ročně přepravily přes 4 miliony lidí. Německá aerolinka byla jedním z největších zákazníků opravářů a techniků z Czech Airlines Technics, dceřiné firmy Letiště Praha.
Autor: AP
Ze svého pádu vinil skotský dopravce British Midland Regional (BMI) mimo jiné i rostoucí ceny ropy a hrozící brexit. S jejím krachem skončila i pravidelná linka z Brna do Mnichova, která byla dotována Moravskoslezským krajem. Letadla BMI na ní létala jedenáctkrát týdně.
Autor: Eric Salard
Série kolapsů prozatím končí u společnosti Wow Air. Ta se několik měsíců nebyla schopna dohodnout s investory, kteří by jí mohli pomoci z dluhů. Dopravce zkrachoval po necelých sedmi letech fungování. Vlastnil 11 letadel a za minulý rok přepravil asi 3,5 milionu cestujících (na fotografii její majitel Skúli Mogensen).
Autor: wow air