Poškozených jsou stovky. Banka peníze postupně vrací, přesto někteří klienti čekali na nápravu téměř dva týdny.
Na problém upozornil Vlastimil Netušil z Teplic. Z bankomatu přímo u pobočky Živnostenské banky v Teplicích vybral 12. října sedm a půl tisíce korun.
"Když po pěti dnech manželka zjišťovala, zda se výběr již odečetl z účtu, byla zaskočená. Dozvěděla se, že toho 12. října se z účtu odečetlo dalších sedm a půl tisíce. Tato transakce byla vedena jako výběr na přepážce v bance. Strhli nám i poplatek za výběr. Jenže my jsme v bance vůbec nebyli,“ říká Netušil, který se druhým výběrem dokonce dostal do minusu.
A to přesto, že to jeho účet nemá vůbec umožnit. Vedení banky o problému s dvojitým odečtením peněz ví a prý ho už vyřešilo. "Nastal při úpravě informačních technologií," uvedl mluvčí Živnostenské banky Tomáš Pavlík.
"Potíže jsme měli v období zhruba od 11. nebo 12. října do 17. až 18. října. Týkalo se to části našich klientů, konkrétně držitelů karet Visa, při transakcích pouze přes bankomat Živnostenské banky,“ dodal.