Lidé podle představitelů likérky chtějí vidět etiketu alkoholu, ze kterého v restauraci pijí. "Aby někdo šel dozadu a tam naléval z nějakého kanystru, to už je pasé. Lidé chtějí vidět v nápojovém lístku i v rukou barmana, co konkrétně dostávají, a už nežádají jen nejnižší cenu," uvedl obchodní ředitel Stocku pro gastronomii a maloobchod Pavel Friedrich.
Metanolová aféraMetanolová aféra vypukla na začátku září, kdy několik lidí zemřelo po požití alkoholu. V polovině září vyhlásil stát prohibici na prodej alkoholu s obsahem od 20 procent výš. (více zde). Následně zakázal i jeho vývoz. Dosud na otravu metanolem zemřelo 38 lidí. |
Konzumenti mají stále obavy z otravy metanolem, a tak nevyžadují 'panáka nějaké vodky' za deset korun, ale chtějí konkrétní značky. Výrazně tak posilují prodeje tuzemáku a vodky. Značkové výrobky požadují konzumenti ještě více na Moravě, kde Stock zvětšil prodejní tým o třetinu.
Zatímco před prohibicí činil tržní podíl Stocku 35 procent, po ní se zvýšil na 47 procent v hospodách i obchodech. "Celkový trh klesá, ale prohibice nám pomohla posílit pozici na trhu, takže prodáváme zhruba to, co minulý rok," řekl druhý obchodní ředitel Stocku Michal Bučko s tím, že podle něj celý trh lihovin letos klesne minimálně o pět procent.
Stock vyrazil po prohibici do hospod
Likérka se propadu prodejů při prohibici snažila čelit tak, že do hospod vyslala své zástupce, kteří obsluhu učili poznat pravou lahev od falšované. "Pracovali jsme nonstop několik týdnů a víkendů. A tak start po prohibici byl pro nás velmi dobrý," konstatoval Bučko.
Hostinští a barmani dostávají školení a pečeť kvality na dveřích, což také podle Friedricha podnítila prohibice. Ta zároveň nastartovala v hospodách a barech vyšší prodeje lihovin s obsahem alkoholu pod 20 procent, které nebyly postižené zákazem.
Zelená, griotka, vaječný koňak a hlavně ochucené vodky Amundsen se prodávají podle představitelů likérky stále lépe než před prohibicí. S nimi se firma dostala do hodně hospod, kde se v minulosti pil jen fernet a becherovka. Dnes tvoří tato kategorie až 15 procent prodejů Stocku.