Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zájem o MHD klesá kvůli drahému jízdnému i zanedbaným tratím

Zájem o využívání MHD v České republice klesá. Podle dopravních podniků za to může zdražování jízdného i velké investice do rozvoje silniční infrastruktury ve městech. Nízké tržby dopravní podniků mohou paradoxně vést k dalšímu zdražování jízdného, nebo ke snižování počtu linek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Darnell

19. 8. 2012 21:23
MHD v ČR funguje ještě hodně dobře

Třeba ve Španělsku je v mnoha městech normální, že zastávky se nehlásí, ale jsou na znamení, často nejsou viditelně označené a třeba v Madridu je solidní bordel v tom, že autobus má názvy zastávek prostě podle ulic a čísla popisného u zastávky, takže vám třeba neoznámí, že u zastávky je stanice metra na přestup (vyjímkou jsou centrální přestupní body, něco jako Černý Most), ve schématu linky máte napsáno třeba jen, že jede po této ulici na které má 5 zastávek (ta ulice má třeba 4km) a jízdní řád ve stylu "jezdí každých 15-25min.".

0 0
možnosti

antimultivitamin

19. 8. 2012 11:13
Co jiného vedení DDP čeká?

Cena služeb se zvyšují zatím, co jejich kvalita upadá a rozsah se snižuje. Celý problém je tom, že ve vedení dopravního podniku jsou samí tuneláři. Výborná je také kalouskovitá cenová politika: "sníží se zájem o služby, no tak zvednem ceny". Rv

0 0
možnosti

Darnell

19. 8. 2012 21:24
Re: Co jiného vedení DDP čeká?

Je to všude jen Praha je vidět víc, protože je největší. V Liberci by to vypadalo podle mě ještě hůř, kdyby místní klika měla možnost ovládat tak velké město jako je Praha

0 0
možnosti

Qesospi Cobigan

18. 8. 2012 11:14
Ruší linky => ubývá cestujích

a pak se zjednodušeně napíše, že klesá zájem. ;-D Kdepak, zájem by byl, ale dopravní podniky pro to musejí něco dělat... Před 5 lety mi stavěly v Praze u domu 4 linky. Dnes je to 1. No pochopitelně, že když zrušili zrovna tu "mojí", tak už nejezdím. Ale zájembych měl, zase bych jezdil...

1 0
možnosti

pavel.n

18. 8. 2012 6:37
Zlatý komunisti !!!

Komunisti před 20 lety provozovali MHD pro lidi a ne pro byznys ..........

.

To neplatí jen o MHD ale o dopravě všeobecně ............za komančů jel vlak i autobus od nás do okresního města skoro každou hodinu - dnes jedou 4 vlaky za den a autobusy jedou 2 ................

To , že se nedostanete do práce nikoho nezajímá , děti se do školy dostanou ale ne už nazpět - takhle to dopadá , když vládnou peníze  .

3 0
možnosti

jeste asocialnejsi grupa

18. 8. 2012 9:03
Re: Zlatý komunisti !!!

z jakeho me nepochopitelneho duvodu se domnivate, ze vsichni ostatni by vam meli prispivat na cestu do zamestnani ?

0 0
možnosti

Korich-2010

17. 8. 2012 19:32
MHD

Obecně lze MHD v ČR považovat za kvalitní. To, že pro někoho je výhodnější auto je také logické, cílem MHD není rychlý transport kohokoliv odkudkoli kamkoli. Hlavním cílem MHD je poskytnout všude ZÁKLADNÍ dopravní obslužnost všude a kvalitní dopravu tam, kam proudí nejvíce lidí, což MHD ve velkých českých městech, kde jsou páteřní linky často na nejvyšším intervalu a jsou plné daří.

Například já bydlím na okraji Brna. V minulosti jsem dojižděl po okraji Brna, a autem mě to vyšlo na podobné peníze a podstatně rychleji, takže sem používal auto. Nyní pracuji v centru, a to mě vychází MHD lépe jak časově, tak finančně. Navíc jsem se naučil v MHD číst, takže i ten čas jsem schopen efektivně využít. Je to prostě individuální.

1 0
možnosti

sedmy.trpajzlik

17. 8. 2012 19:30
Nejezdit MHD

Nejezdit MHD ve velkém městě je blbost. při dnešní ceně nafty a benzínu se vyplatí jet autem pokud jedou min. tři a to i s nafťákem co žere málo. V přepočtu k auto to jízdné v MHD vychází ještě dobře. Spočítal jsem si, že pokud bych navíc jezdil sám, což se stává, zaplatil bych ročně o 32 tis. kč na dopravě víc, což za to mi to auto nestojí.

Navíc teĎ v létě, kdy jsou města rozkopaná a někde může jen MHD a cesta autem je navíc delší a časově srovnatelné.;-)

0 0
možnosti

airwar

18. 8. 2012 22:53
Re: Nejezdit MHD

Cena dopravy je věc velice relativní, já kdybych jezdil v Brně MHD do práce tak mě to výjde při ročním předplatné asi na 650 kč měsíčně (potřebuji tři zóny), Autem mě to včetně opotřebení vozu výjde na nějakých 1400,-. Ale má to své ale, pomocí MHD a IDOSu cestuji do práce 1,5 hodiny, denně tedy 3 hodiny zabere cestování, autem to dám asi za 20 minut, takže denně mě to zabere 40 minut. Za měsíc ušetřím při ježdění autem 46 hodin času a to tedy mě za těch 750,- kč navic opravdu stojí.

0 0
možnosti

Stork.

17. 8. 2012 14:24
Pro ty co si myslí, že jízda autem přináší časovou úsporu...

...tak vás asi zklamu, ale jste vedle jak ta jedle!!. Pokud vám cesta do práce trvá autem 15 minut a autobusem 30 minut, tak ve finále jste přišli právě o 15 minut svého života, protože tento čas musíte věnovat činosti, které se říká řízení. V autobuse, či jiném veřejném dopravním prostředku, se můžete věnovat čemu chcete (třeba odpočinku)R^

2 0
možnosti

lorax

17. 8. 2012 14:29
Re: Pro ty co si myslí, že jízda autem přináší časovou úsporu...

Visení na ruku na "poutku" v natlačené MHD nebo v narvaném metru osobně za relax nepovažuji. Jinak - osobně považuji za děsivé, že autobusová linka ujede trasu cca 5km za 25 minut. A to NENÍ V PŘELIDNĚNÉM CENTRU, ale na okraji. Autem se to dá opravdu za pár minut. I když metro je rychlé a šikovné, to zase ano R^. I když odpočinek...procházka v tunelech, svištění větru v uších...nevím nevím, to mě nidky nenadchlo (a že jsem bydlela v Pze a dojížděla MHD i 3hodiny denně mnoho let).

3 0
možnosti

B-25

17. 8. 2012 13:59
MHD Brno

Nemůžu si stěžovat - velmi hustá sít', solidní intervaly plus noční spoje. Štvou mě blbouni v autech, co blokují šaliny atd. Typicky na Cejlu, nebo křižovatka pod nádražím... Zůstanou stát v ní, čímž blokují šaliny směrem (a od) Křenové, blokují i trolejbusy.

Čili kdo chce, at' se šine po městě v kolonách - jeho problém. Ale at' sakra neblokuje MHD:-P

4 0
možnosti

bk89322

17. 8. 2012 14:57
Re: MHD Brno

Ja bych si stezoval - zejmena v tech letnich vedrech. Ridicum do kabiny klimatizaci vetsinou dali, cestujici jsou pro ne povl, co to nepotrebuje.

0 0
možnosti

ConfederateSoldier1861

17. 8. 2012 13:58
MHD V Praze je jedno z nejlepších v Evropě

nevím, jestli zdější diskutéři jsou tak zhýčkaní nebo tak neznalí....ono se říká, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde..a co se týče ceny, tak mi nepřijde nikterak přemštěna...jezděte taxíkem "levněji" nebo raději udělejte něco pro své zdraví a choďte pěškobusem..ušetřite a Vaše zdraví Vám poděkuje chybějicími nemocemi

0 0
možnosti

jose.vomacka

17. 8. 2012 14:09
Re: MHD V Praze je jedno z nejlepších v Evropě

A vráti mi pak DP tu částku, kterou budu muset platit i přesto, že MHD využívat nebudu?

0 0
možnosti

sergej781

17. 8. 2012 13:58
Při zastaralém stavu vozidel MHD,...

...prodlužujícím se intervalům, zrušeným linkám atd. se není co divit!!

0 0
možnosti

krakra

18. 8. 2012 10:33
Re: Při zastaralém stavu vozidel MHD,...

Zastaralý vozový park ?, jaký je rozdíl když jedeš novým a když starým autobusem ?

Oba dva tě dovezou do cíle v úplně stejném čase.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!