Stát nemusí platit za Benešovými dekrety znárodněnou továrnu

  10:55aktualizováno  10:55
Potomek majitelů brněnské textilní továrny Reimann & Sohn, znárodněné v roce 1945, neuspěl se žalobou na stát o náhradu škody ve výši 1,276 miliardy korun. Městský soud v Praze potvrdil, že stát v arbitráži nemusí nic platit. Žalující strana totiž mimo jiné neprokázala, že je její nárok oprávněný.

Edvard Beneš, poválečný prezident Československa, který podepisoval takzvané Benešovy dekrety. Na jejich základě proběhly poválečné odsuny a zabavování majetku Němců, Maďarů i kolaborantů. | foto: Archiv, Slavomír Kubeš,  MAFRA

Potomek bývalých vlastníků brněnské textilky Reimann & Sohn (před válkou Weiss & Hanák) žaloval stát o 1,276 miliardy korun za znárodněný majetek po své rodině. Ministerstvo financí už ve správním řízení zamítlo jeho žádost, protože neprokázal, že je oprávněnou osobou. Jedním z dalších důvodů bylo i promlčení a zvláštní charakter polistopadových zákonů.

Městský soud v Praze nyní jako odvolací soud potvrdil rozsudek Obvodního soudu pro Prahu 1, který zamítl žalobu proti České republice. Na základě Benešových dekretů se po 2. světové válce znárodnily mnohé doly a průmyslové podniky.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Řetězce mění receptury u stovek potravin. Budou méně slané a sladké

Ilustrační snímek

Tuzemské obchodní řetězce Lidl, Kaufland či Tesco mění receptury potravin vlastních značek. Snižují podíl cukru, soli i...

Firma dostala 327 milionů, teď chce 23 miliard. Diag Human dál straší Česko

Josef Šťáva, majitel společnosti Diag Human

Dvě slova „Diag Human“ straší Českou republiku už od jejího vzniku a strašit ji budou dál. Kvůli jedné nešťastné větě...

Cena dat Čechy neodradila, loni jich spotřebovali dvojnásobek

Ilustrační snímek

Spotřeba dat v mobilních sítích loni v Česku vzrostla na dvojnásobek. Uživatelé přenesli v mobilních sítích 368...

Najdete na iDNES.cz