náhledy
Americká farmaceutická společnost Johnson & Johnson v Praze se sestěhovala ze tří poboček pod jednu střechu. Na pražské Waltrovce otevřela sedmipatrovou kancelářskou budovu.
Autor: Johnson & Johnson
Dům stojí v Jinonicích na místě bývalé továrny na letecké motory Walter. Pracuje zde 1 135 lidí, do roku 2020 jich má být 1 400. Ve srovnání s rokem 2015 jde o dvojnásobný nárůst.
Autor: Johnson & Johnson
Je to malý svět, který kopíruje světové kancelářské trendy. Bez angličtiny se v něm ztratíte. Na chodbách a v konferenčních místnostech zní 33 jazyků, kterými mluví 59 národností.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Pětinu rozlohy, která čítá 16 tisíc metrů čtverečních, tvoří volnočasové zóny. Odpočívá se v "čítárně", u stolního fotbálku, ve „fitku“. A kdo je hodně unavený, může si dát šlofíka v místnosti bez oken.
Autor: Michal Šula, MAFRA
V sedmém patře je terasa s výhledem na Prahu. Česká metropole je pro výrobce zdravotnických prostředků, léčiv a hygienických potřeb (mj. kapek Visine a ústní vody Listerine) čím dál významnějším centrem. Zhruba 800 lidí v budově zajišťuje globální služby v rámci Evropy jako jsou nákup, finance a personalistika.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Design pater je navržen podle krajských dominant. Inspirací jsou jihočeské rybníky (na snímku stůl s dekorem ve tvaru šupin), moravskoslezský průmysl nebo jihomoravské vinice.
Autor: Johnson & Johnson
V téhle kanceláři nemáte žádnou židli sami pro sebe. „Není tu jediný člověk, který by měl dedikovanou vlastní kancelář,“ říká David Mansfeld z vedení Johnson & Johnson. „Někteří byli skeptičtí, museli si zvykat, ale podařilo se. Dává mi to absolutní volnost. Najednou se potkávám s mnohem více kolegy, se kterými jsem dřív neměl možnost si promluvit,“ popsal.
Autor: Michal Šula, MAFRA
V praxi tak můžete sedět pokaždé jinde, na jiné židli, na jiném patře, s jinými lidmi. Kočovníky jsou v této kanceláři především obchodníci, kteří tráví hodně času v terénu. pravidla jsou ovšem taková, že byste se měli na každém patře držet alespoň ve svém neigbourhood (sekci).
Autor: Johnson & Johnson
Jedna z mnoha relaxačních zón. Volnočasové aktivity zabírají zhruba pětinu prostoru v budově o rozloze 16 tisíc metrů čtverečních.
Autor: Johnson & Johnson
Nemůže chybět oblíbený stolní fotbálek nebo stolní tenis. Firma zvažuje, že do takzvané Energy zóny nasadí také virtuální realitu.
Autor: Johnson & Johnson
Fitness centrum pro ty, kdo drží linii. Přibudou také masáže, ty si však budou muset zaměstnanci platit.
Autor: Michal Šula, MAFRA
S krabičkami z domova i kávou se počítá. Na každém patře jsou tři kuchyně a sezení.
Autor: Johnson & Johnson
Každá kuchyně je v jiném stylu.
Autor: Michal Šula, MAFRA
A zase kuchyně...
Autor: Michal Šula, MAFRA
Zatěžkávací zkouškou prošly relaxační a kuchyňské koutky při olympiádě, sjezdu Ester Ledecké a hokejovém šampionátu.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Restaurace v přízemí je otevřená i pro veřejnost. Pokrmy rozlišuje barevný semafor. Zelená pro zdravá jídla, červená pro nezdravá.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Přízemí zdobí symbolika, která je společná obyvatelům České republiky. Na zdi naproti recepci najdete Masaryka, pejskaře i kapra ve vaně.
Autor: Michal Šula, MAFRA
V sedmém patře je druhá recepce s kavárnou.
Autor: Johnson & Johnson
Mezi pracovní zóny patří i konferenční a komunikační místnosti. Jednu z nich vidíte na snímku.
Autor: Johnson & Johnson
Každý ze zaměstnanců, třebaže nemá dedikovanou židli, má svojí uzamykatelnou skříňku, která se nachází v některém z pater.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Čas a prostor nehraje roli. Obří obrazovky v telekonferenční místnosti mohou ihned propojit kolegy po celém světě.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Je libo netradiční porada nebo jen pokec s kolegou? Kóje v otevřeném prostoru skýtá alespoň trochu soukromí.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Jedna z místností slouží pro výcvik lékařů a sester. V odhlučněném prostoru testují novou techniku a zdravotnický materiál. Kvůli testování výkonů, jako je osteosyntéza (metoda pro fixaci komplikovaných zlomenin), si dosud společnost rezervovala například hotely.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Mezi dalšími službami je kolárna se sušárnou oblečení pro ty, kteří jeli na kole do práce. Takzvané Health Center využijí ti, kteří potřebují očkování na služební cestu, mají bolavá záda nebo chtějí prevenci kardiovaskulárních onemocnění.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Globálně stojí J&J na několika nohách. Z celkových tržeb 71,9 miliardy dolarů byla v roce 2016 nejsilnější farmaceutická divize s obratem 33,5 miliardy. Přes 25 miliard vygenerovaly zdravotnické prostředky a diagnostika. Kosmetika a osobní hygiena měla tržby 13,3 miliardy dolarů. Johnson & Johnson ČR měla tržby 3,28 miliardy korun.
Autor: Michal Šula, MAFRA