náhledy
Heinrich Edler von Mattoni, zakladatel společnosti Mattoni.
Autor: Mattoni
V Muzeu Mattoni je rozsáhlá sbírka historických lahví, do nichž se stáčela kyselská minerální voda v průběhu času, stejně jako sbírka etiket, zdobící lahve Mattoni. (28. června 2023)
Autor: Muzeum Mattoni
Minerální voda Mattoni v čase. (28. června 2023)
Autor: Mattoni
Edice speciálních lahví určená na vývoz PZO Chemapol do USA a SRN. Lahve do USA byly podobného vzoru jako lahve používané v tuzemsku na stolní olej (svrchní část lahve měla charakteristické vroubkování). Pouze s rozdílem, že ty olejové byly nižší a označeny litím „0,5 Kg“ – oproti minerálkovým, které byly vždy zelené, vyšší, s označením ČSN 0,7l a rokem produkce – vždy jen koncové – série pro USA byla z let 1967 – 1972 a stáčela se pouze na Löschneru. (28. června 2023)
Autor: Muzeum Mattoni
Speciální série minerální vody Mattoni určená výhradně pro potřeby reprezentačních akcí Pražského Hradu a ÚV KSČ. Ta byla opatřená sítotiskovou etiketou. (28. června 2023)
Autor: Mattoni
Záchrana a postupná obnova památkově chráněných objektů bývalých lázní v Kyselce pokračuje. Löschnerův pavilon, ve kterém po rekonstrukci funguje Muzeum Mattoni.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Ladislav Sýkora, ředitel Muzea Mattoni, ale hlavně sběratel artefaktů Mattoni.
Autor: Muzeum Mattoni
V Muzeum Mattoni v Kyselce najde návštěvník všechno o minerální vodě i podnikateli Heinrichem Mattonim. (28. června 2023)
Autor: Muzeum Mattoni
Stáčírna v Kyselce v dobách největší slávy.
Autor: Mattoni muzeum
Nejdecké Retromuseum získalo do sbírky unikáty z pozůstalosti Heinricha von Mattoniho. Reprodukce z alba fotografií lázní Kyselka cca z roku 1900 od fotografa Carla Pietznera.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Původně povozy s koňmi a pak železnice odvážely nové objednávky a přivážely bedny s prázdnými lahvemi.
Autor: Mattoni muzeum
Na jaře roku 1887 byly ve firmě Mattoni zavedeny nové zátkovací stroje značky Gloria, jež dodala firma Boldt a Vogel z Hamburku. (23. června 2023)
Autor: Mattoni
Bedny se slámou se zprvu vozily na koňských povozech. Poté, co Mattoni v letech 1894 až 1896 vybudoval železniční dráhu, se exportní bedny nakládaly do vlakových souprav. Vše bylo nejmodernější. Mattoni slušně vydělával a veškeré zisky investoval do další modernizace, tedy do jímacích, stáčecích, i lázeňských provozů. Rychlá a levná doprava železnicí přinesla kolem roku 1900 rekordní export Kysibelky a značné zisky z jejího prodeje. (23. června 2023)
Autor: Mattoni
Obrovský ekonomický význam nejen pro Kyselku měl po roce 1870 rychlý rozvoj železniční sítě v regionu Karlovarska. Železnice přinesla prudký růst lázeňské návštěvnosti pro všechny lázně̌ severozápadních Čech. Tento růst se záhy kladně̌ projevil na ekonomickém rozkvětu lázní. (28. června 2023)
Autor: Mattoni
U zřídla se plnění a zátkování lahví provádělo tzv. Hechtovým plnícím přístrojem. Zkonstruoval jej františkolázeňský podnikatel a vývozce minerálky Hecht. (28. června 2023)
Autor: Mattoni
Nejdecké Retromuseum získalo do sbírky unikáty z pozůstalosti Heinricha von Mattoniho. Portrét Heinricha von Mattoniho od fotografa Carla Pietznera.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Pohled přes most přes Ohři do závodu Mattoni. Na konci vlečky stojí lokomotiva T444 č. 192, která dříve sloužila ve Správě hmotných rezerv jako T444.1535 (18. srpen 1983).
Autor: Petr Ovsenák
Firma Mattoni od roku 1936 používala na vlečce také benzinový traktor firmy Praga.
Autor: Archiv společnosti Mattoni
Původní budova stanice Kyselka (18. srpen 1983)
Autor: Petr Ovsenák
Původní budova stanice Kyselka (18. srpen 1983)
Autor: Petr Ovsenák
Původní budova stanice Kyselka (18. srpen 1983)
Autor: Petr Ovsenák
Kyselka na snímku z rozhledny Bučina. Zcela vlevo je vidět původní budova stanice Kyselka (18. srpen 1983).
Autor: Petr Ovsenák
Lokomotiva T444 č.192, která dříve sloužila ve Správě hmotných rezerv jako T444.1535 a úzkorozchodná lokomotiva 450 mm v Kyselce (18. srpen 1983).
Autor: Petr Ovsenák
Most přes Ohři v Kyselce, přes most vedla kolejová splítka dvou rozchodů. Na konci kolejí lokomotiva T444 č.192, která dříve sloužila ve Správě hmotných rezerv jako T444.1535.
Autor: Petr Ovsenák
Lokomotiva T444 č.192, která dříve sloužila ve Správě hmotných rezerv jako T444.1535 na konci vlečky Mattoni na pravém břehu Ohře.
Autor: Petr Ovsenák