Výdaje na hokejovou reklamu byly nižší než loni

  17:36aktualizováno  17:36
Čeští hokejisté letos dobyli titul mistrů světa, inzerenti a reklamní agentury ale měly slabší rok, než loni. To sice český tým na medaile nedosáhl, mistrovství v domácím prostředí ale způsobilo mnohem větší reklamní lavinu.

"Celkové výdaje do médií spojené s reklamou nějakým způsobem vztaženou k hokeji se mohly pohybovat mezi 150 až 200 miliony korun," sdělil Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia, která prodává reklamní čas v České televizi.

Loni vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Letošní vítězství českého týmu se sice na reklamních výdajích projevilo kladně, zvýšily se však spíše jen v jednotkách než desítkách milionů korun, uvedl Wolde. Uvedená částka je podle něj vyšší než při stejné příležitosti před dvěma lety.

"Na celkové výši odhadů se hokejové mistrovství neodrazí, respektive je do její stávající výše již započítáno," podotkl Wolde. ARBOmedia odhadují, že letos dají firmy médiím na reklamě 17,8 miliardy korun, což je o 3,9 procenta více než v roce 2004.

Loňský rok byl po sportovní stránce výjimečný, neboť se konaly tři velké akce - olympijské hry, mistrovství světa v hokeji a evropský šampionát v kopané.

Tradiční inzerenti u hokeje vytrvali, současně se však objevují noví.

"V roce 2003 se u mistrovství v televizi objevilo deset inzerentů, letos 37," uvedl Wolde. Oproti absenci v loňském roce letos do hokejové reklamy investovaly například společnosti CAC Leasing, Fiat, Gilette, Komerční banka či Nokia.

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Hypermarkety začaly znovu brát stravenky. Pokladny rozdělí nákup

pokladní, ilustrační snímek

Velké obchody v Česku až na výjimky opět berou stravenky. Od června je možné jimi platit i za nákupy potravin v...

Další z rubriky

Pivní dvojka posiluje. Staropramen koupil řemeslná piva Pernštejn i Porter

Staropramen koupil Pivovar Pardubice s jeho značkami Porter, Taxis a Pernštejn.

Společnost Pivovary Staropramen po 22 letech koupila konkurenta. Do svého portfolia zařadí značky Pernštejn, Taxis a...

Televizní skupina Prima má nově stoprocentního majitele, ovládl ji Zach

Logo TV Prima

Televizní skupinu Prima zcela ovládl podnikatel Ivan Zach. Jeho firma THR Media totiž od Vladimíra Komára koupila 75...

Poplatek za ubytování se bude týkat i Airbnb. Poslanci se hádali o jeho výši

Ministryně financí Alena Schillerová

Ubytovací poplatek se bude od příštího roku vztahovat i na ubytovatele v soukromí, tedy na Airbnb. Sněmovna to...

Najdete na iDNES.cz