Německé vlakové čety v minulých týdnech odmítaly kvůli nevyhovujícímu stavu převzít vlaky ČD, naposledy v neděli. Český dopravce ale s některými pochybeními nesouhlasí. Informovaly o tom České dráhy.
Na trati z Prahy do Berlína a Hamburku došlo v letošním roce již ke čtyřem případům ukončení jízdy českých souprav dál do Německa. Důvodem byla údajná technická závada nebo podezření na závadu. Naposled se tak stalo v neděli.
České dráhy upozornily, že německé vlakové čety odmítly převzít soupravy i kvůli závadám, které se zpětně nepotvrdily.
„Proto jsme se rozhodli do Děčína vyslat specialistu – technika, který na místě posoudí případné sporné případy a rozhodne, zda může příslušný vůz pokračovat v cestě nebo ne. V této souvislosti jsme požádali DB o spolupráci, abychom se společně vyhnuli případům, kdy o technických věcech rozhodne německá vlaková četa a následně se zjistí, že vůz byl v pořádku,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus zmínil, že v neděli odstavené vozy prošly technickou prohlídkou, přeměřením i vážením.
„Zjištěné technické parametry jsou plně v souladu s technickými normami a předpisy pro údržbu. Jednalo se tedy o chybné vyhodnocení technického stavu vozidel,“ uvedl Kraus.
České dráhy provozují vlakové linky z Prahy do Německa ve spolupráci s německým dopravcem Deutsche Bahn. Každý dopravce odpovídá za provoz spoje na území svého domovského státu, na hranicích se přitom střídají i jejich vlakové čety.
Cestující případech nepřevzetí soupravy německou stranou museli počkat na další mezinárodní vlak, nebo pokračovat do Drážďan regionálními spoji s přestupem