Bez věrnostní karty ani krok. Tři čtvrtiny Čechů vlastní alespoň jednu

  17:10aktualizováno  17:10
Akční ceny, slevy a věrnostní karty na české spotřebitele platí a pravděpodobně ještě dlouho platit budou. Podle nejnovějšího průzkumu Public Data Research vlastní alespoň jednu věrnostní kartu tři čtvrtiny Čechů. Až 16 procent má v peněžence dokonce více než 10 karet.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Věrnostní karty nejčastěji sbírají ženy (až 80 procent). Špatně na tom nejsou ale ani muži. Věrnostní kartu vlastní až 66 procent z nich. Polovina dotázaných potvrdila, že kartu pravidelně využívá alespoň jednou až dvakrát za měsíc. Více než polovina dotázaných ji používá v supermarketech. 

Kvůli nákupům v odvětví zdraví a krásy, si kartičku pořídilo necelých 14 procent respondentů. V módních obchodech ji využívá jen 10 procent. Zákazníci ale s věrnostními kartami nejsou příliš spokojeni. Až 45 procent z nich považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

„Potvrzuje se, že Češi mají věrnostní karty a věrnostní programy dlouhodobě rádi. Preference zákazníků se však stále vyvíjejí a firmy musí reagovat věrnostními a motivačními programy. Zákazník například stále více požaduje personalizovanou digitální interakci a zábavu,“ prozrazuje o chování Čechů  jednatel Rondo.cz  Jan Hřebabecký  a dodává, že mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech.

Digitalizace věrnostní karty posílí

Nevejdou se ti věrnostní karty do peněženky?

Stáhni si aplikaci Portmonka, nahraj si všechny kartičky do mobilu a využívej výhody věrnostních programů nebo ušetři díky slevovým kuponům.

 „Dlouhodobá péče o věrnost zákazníků ke značce, ať už se pohybuje v jakémkoli odvětví, je spolu s jejich pozitivní motivací a péčí o kvalitní zákaznickou zkušenost základem zdravého rozvoje každého podnikání. Firmy musí nutně sledovat aktuální trendy, protože jinak jim ujede vlak. V oblasti věrnostních karet je jedním z takových trendů jejich digitalizace,“ dodává Hřebabecký.

Digitalizaci věrnostních karet, tedy převod věrnostních karet do aplikací v mobilních telefonech by podle průzkumu ocenila většina dotázaných. Téměř 70 procent lidí si myslí, že by tyto karty v digitalizované podobě využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je ale více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.

Zájem o digitální verzi věrnostních karet potvrzuje i David Belžík z aplikace Portmonka. „Naši aplikaci si již stáhlo přes 420 tisíc lidí. Přibližně 60 procent z nich jsou muži. Mezi nejoblíbenější kategorie patří na prvním místě nákupy drogerie a parfumerie, dále nákupy módního a sportovního zboží a také potravin a nápojů,“ řekl iDNES.cz Belžík s tím, že nejvíce věrnostní programy využívají lidé v Praze (25 procent).

Kolik s sebou nosíte věrnostních karet?

celkem hlasů: 1662

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 17. března 2018. Anketa je uzavřena.

Více než tři 877
Jednu až tři 418
Žádnou 367
Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Krúpa pošilhává po lithiu v Česku. Chce koupit firmu Geomet, majitel odmítl

Slovenský finančník Pavol Krúpa vlastnil společnost Serbina Consulting do...

Společnost České lithium, která je součástí investiční skupiny Krupa Global Investments slovenského podnikatele Pavola...

Ujíždí nám vlak. Konkurenceschopnost Česka podle analýzy MPO neroste

Ekonomické fórum v Davosu.

Česko v posledních letech ustrnulo ve zvyšování konkurenceschopnosti. Ačkoli patří mezi nejkonkurenceschopnější...

GLOSA: Solidarita dojme i povzbudí. Pojistku by však nahrazovat neměla

Exploze zničila rodinný dům v Mostkovicích na Prostějovsku. Uvnitř zemřel jeden...

Ničivá exploze, tragická autonehoda, nečekaný požár. Tři neštěstí, která v posledním půlroce ukázala až dojemnou a...

Najdete na iDNES.cz