V pražské Libni otevřeli nákupní centrum Galerie Harfa

  17:00aktualizováno  17:00
Praha má další nákupní centrum. V Libni byla totiž vedle O2 Arény a stanice metra B Českomoravská otevřena Galerie Harfa. Centrum za více než tři a půl miliardy korun nabízí 160 obchodů a dvacet tisíc metrů čtverečních kanceláří.

Nové nákupní centrum Galerie Harfa je otevřeno. | foto: ČTK

Přestože nákupní centrum otevřelo v 11 hodin a 11 minut, již od desáté hodiny před ním čekala spousta lidí. Těsně před otevřením se tu potom vytvořila dlouhá fronta, a když se otevřely dveře, všichni uháněli dovnitř. Obchody totiž nabízely slevy a slevové kupóny nebo akce 2+1 zdarma.

Na 49 tisících metrech čtverečních najdou Pražané až sto šedesát obchodů například s oblečením, elektronikou nebo potravinami. Některé z nich ale zatím nejsou ještě pronajaté. Součástí Galerie Harfa jsou také restaurace a kavárny. V podzemí je parkoviště pro tisíc šest set automobilů.

"Kromě obchodů tu lidé najdou také fitness centrum s bazénem nebo vodní fontánu," řekl Tamir Winterstein, generální ředitel developerské skupiny Lighthouse, která centrum stavěla.

Nákupní centrum Nová Harfa bylo již při otevření plné lidí.

Kromě "klasických" obchodů tu ale návštěvníci najdou také kluziště. Na střeše centra bude stát Dinopark - velký zábavní park, který návštěvníky zavede do doby, kdy Zemi obývala prehistorická zvířata.

Míst pro nová centra je stále dost

Podle odborníků má Galerie Harfa šanci se mezi ostatními pražskými nákupními centry uživit. Má totiž výhodu v tom, že je hned u metra a navíc nemá ve svém okolí příliš konkurence.

"Myslím si, že má šanci uspět, v této lokalitě neměli obyvatelé možnost v podobném centru nakupovat. Největší konkurencí je vlastně centrum až na Černém Mostě," uvedl Ondřej Vlk ze společnosti Jones Lang Lasalle.

Podle Vlka je navíc v Praze stále ještě prostor, aby nová nákupní centra mohla vznikat. V Praze je totiž na tisíc obyvatel 613 metrů čtverečních nákupní plochy center. "To je méně než v celé řadě krajských měst," uvedl Vlk.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Další z rubriky

PŘEHLEDNĚ: Boj se skleníkovými plyny. Česko čeká výrazné osekávání emisí

Ilustrační snímek

O ekologii teď uslyšíme víc než dosud, Česko čeká další vlna snižování emisí skleníkových plynů. Od příštího roku se...

Semafor pro limonády. Nové značení má jasně ukazovat výživové hodnoty

Coca-Cola (ilustrační snímek)

Před více než dvěma lety šestice firem, Coca-Cola, Pepsi, Mars, Mondeléz, Nestlé a Unilever, prezentovala společný...

Nejen pivo a zmrzlina. Letní prodejní hity jsou i zavařovačky a repelenty

zavařování, ilustrace

Přestože zmrzlina a vychlazené pivo nebo limonáda jsou hlavními symboly léta, existují i výrobky, které se v parných...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz