Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Česku jezdí nejvíc ojetých aut v regionu

Do žádné jiné postkomunistické středoevropské země se v uplynulých letech nedovezlo tolik ojetých vozů jako do České republiky. V posledních třech letech překročilo hranice směrem do Česka 317 899 ojetých osobních automobilů, což představuje 42,2 procenta celkového dovozu. Tuzemsku tak patří v tomto směru první příčka v regionu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martina,Most

6. 11. 2001 12:14
Ojetinu z ciziny? Už nikdy!!!
Mám těžce zdravotně postižené dítě,automobil je pro nás tudíž životní nutností.S tímto děckem jsem doma,zcela závislá na sociálních dávkách.Stát zdravotně postiženým přispívá na koupi automobilu částkou až 100 000,- Kč,dle uvážení úřadu.Za tento obnos lze bohužel pořídit pouze automobil ojetý,málokdo z postižených spoluobčanů má takové výdělky,aby si mohl pořídit automobil nový.Napoprvé jsem podlehla na první pohled výhodné koupi zahraniční nafintěné ojetiny.Bohužel po velmi krátké době auto více nejezdilo než jezdilo a já jsem z našeho životního minima platila stále častější a velmi drahé opravy. Nyní jezdím automobilem "naším" tedy Felicií a podotýkám,že tato mě ještě nezklamala.Možná, že druzí mají lepší zkušenosti než já,to jim nikdo nebere,ale to,co jsem viděla v televizních novinách,jak agresivně se chovali autodovozci při své demonstraci,bránili průjezdu aut jiných lidí,lehali si jim před kola,to bylo silné kafe.Myslím,že tímto sympatie mnoha lidí spíše ztratili.
0 0
možnosti

milouš

7. 11. 2001 6:28
Re: Ojetinu z ciziny? Už nikdy!!!
toto je důkaz,že sociálně slabší lide se vůbec nemají špatně/felicie,internet/,tak at tu nikdo nefnuká,pokud má výplatu vysoce nad průměrem a nemůže si koupit auto za 300táců,jeho problém že je ,,rozežraný,,pokud by zde fungovaly zákony,nebylo možné podplácet na celnicích a stk,klidně nech se vozí i 20let staré auta,to je ovšem v našich podmínkách nemožné,jedině restrikce tomuto může zabránit,tak se i stalo,bylo to jediné možné řešení,ono totiž 8 a více leté ojetiny jsou na hraně životnosti/v průměru najeto hodně přes120000km/ to má za následek časté závady a s tím spojené vysoké náklady,lidé na západě se jich zbavují a u nás se hromadí,jediní prospěch z toho mají podvodníci zvaní ,,dovozci ojetin,,kteří se neustále ohání tím,jak tu jsou pro občana,který nemá na nové auto,jen krátkozrací hlupáci tomu věří,a těch je tu nemálo....
0 0
možnosti

Jirka

5. 11. 2001 22:46
Děláte si ze mě legraci?
Před dvěma lety jsem zrušil šestnáct let starou Dacii 1300 se kterou jsem v jednom z deseti případů nedojel na chalupu vzdálenou 100 km a koupil si osm let starý Peugeot 405 za 95000. Snažit se srovnávat tato dvě auta může jen hlupák nebo demagog. Moje sestra jezdí v Peugeotu 205 z roku 1987, který dosluhuje, kouří, žere 9,5 litru a teče z něho olej. Taky nebrzdí tak jak by měl. Na jaře uvažovala o stejném řešení jako já před dvěma lety. Bohuzel nyní si nemuze dovolit auto staré do pěti let v cene kolem 150000, o novém autě nemluvě, a tudiz napad auta se zbavit a koupit si novější musela opustit a dál jezdí s vrakem, který je neekonomický, nespolehlivý a nebezpečný. Tvrdí-li někdo, že tato situace prospívá lidem a ne úzké skupině prodejců nových aut a jejich "nezištným" ochráncům, a očišťuje republiku od vraků, pak je hlupák nebo podvodník. Můžete si vybrat. Co myslíte?
0 0
možnosti

Dzerzinskij

5. 11. 2001 23:36
Re: Děláte si ze mě legraci?
Za technicky stav vozidla odpovida jeho provozovatel. Je to vas problem, ze jste lempl a auto nemate v poradku.
0 0
možnosti

Lubos

5. 11. 2001 20:57
Ach ta statistika
Ano, mozna je to pravda, ale ... jedna se jen o dovozy, nikoliv o stari automobily. V lete jsem byl Madarsku - Hevizu, v mezinarodne uznavanych laznich (pres 90% - podle mne byli Nemci). Byl jsem zdesen, kolik to nejen tam jezdi starych Wartasu, Trabosu, Skodovek (nejnovejsi byl Favorit, ci Forman) atd.- mistnaku samozrejme. "Realny socialismus" noveho tisicileti. Auta tam dovezli jako nova (pred xx-lety), tak je nepocitaji za dovoz. V soucasne dobe maji "jine" predpisy na dovoz, tak to clovek pochopi. Budme radi. Sam jsem mel drive Trabose i Jawu, ale co bylo to bylo. Ted, kdyz stojim na krizovatce za nimi,.. asi to kazdy zna, jen oni si to nepriznaji. Jen mi tady (v nasi republice) vadi, ze si nekdo doveze "bourak" nekolik let stary, cejti se jako frajer, a ostatni trpí jejich brutalitou, protoze si mysli, ze maj neco "vic". Ale Feldy i dalsi skodovky (cenove dostupne) jim pripadaji trapne a pritom jsou na "nornalni" provoz (i Nemecku na "neomezene" dalnici) slusnym partnerem a nemusim se za to stydet. Asi zalezi na lidech.
0 0
možnosti

Ivo Horák

5. 11. 2001 20:42
Právo na výběr
Chápu, že by pro českou ekonomiku bylo stimulující, kdyby lidé kupovali maximum nových škodovek. Svoboda výběru však musí být co největší. Prodej nových renaultů nebo fiatů nelze zakazovat jen kvůli zachování svobodné soutěže výrobců, ale také v zájmu zákazníků. Z tohoto důvodu nelze zásadně bránit ani dovozu a prodeji ojetých vozů. Takové pokusy jsou ekonomismem, příkladem státu coby opory plýtvání. Mimo ojetých aut se u nás prodává také starší dovezený nábytek nebo šatstvo. Pro mnoho lidí to znamená jedinou šanci, jak i z nemnoha peněz slušně žít. Odmítám antiliberální snahy činit nemalé příjmy pro lidi ještě nezbytnějšími. Odmítám takovéto bezskrupulózní metody zpodstatňování ekonomiky. V případě úpadku domácího odvětví (spíš případ textilek než Škody) je možná maximálně úprava výše cel.
0 0
možnosti

Fantomas

5. 11. 2001 19:54
Neverim
Za Madarsko mluvit nemuzu, protoze o nem moc nevim. Ze se ale do Polska dovezlo procentuelne mene ojetin nez k nam je peknej nesmysl. Staci se podivat na hranicni prechody a kazdymu je vsechno jasny. To oficialni cislo je maly mozna proto, ze Polaci umi moc dobre podlacet nebo hledat skulinky v zakonech. Ne ze by to nasi neumeli, ale v tomle jsou Polaci rozhodne lepsi.
0 0
možnosti

Jacques de Tabarnak

5. 11. 2001 18:01
Ojetiny
Prvni vec ktere jsem si vsiml po prijezdu z Kanady pred peti lety bylo jak drahe jsou ojete auta (napr VW byl asi 4x az 5x drazsi). Pripada mi trapne ze si lidi kupuji predrazene ojete sragory na kterejch deset let rajtoval Nemec. Naprosto souhlasim s prisnym omezenim dovozu a zkomplikovanim dovoznich podminek tak ze si to lide kupujici tyhle vyslouzile herky rozmysli. Navic, vetsina lidi kteri se pohybuji v tomhle byznysu jsou smelinari a zlodeji.
0 0
možnosti

Petr

5. 11. 2001 17:06
Dovoz bouracek
Souhlasim s vladou o omezeni dovozu ojetych aut do Ceske republiky. Na tomto dovoze vydelavaji jen zlodejske bandy.
0 0
možnosti

PZ

5. 11. 2001 17:32
Re: Dovoz bouracek
Petre, na omezovani dovozu ojetin vydelavaji hlavne nenazrani prodejci aut (zvlaste Skodovka, ktera ma 2x drazsi znackovy servis nez muj Citroen, nahradni dily sice 2x tak drahe nez ja nema, ale drazsi rozhodne ano). Netvrdim, ze dovozci nerejzujou a neobiraj stat (auto proclej jako nepojizdnej vrak apod.), ale diky takovemu dovozci jsem si mohl dovolit koupit ojete auto, ktere by nove stalo skoro milion a tudiz bych si ho nikdy dovolit nemohl!
0 0
možnosti

plk

5. 11. 2001 16:26
Skvele PR pro Skodovku! A mizerna prace iDNES.
No, to jste se panove v iDNES predvedli. Ihned otisknete, co vam Volkswagen-Skoda ("SAP") naserviruje. Ona totiz ta procenta ojetych aut na celkovem dovozu jsou tak vysoka, protoze se k nam celkove dovazi velmi malo a trhu dominuje "domaci" Skodovka. Z absolutnich cisel, ktera sami pretiskujete, jasne plyne, ze jen ctyrikrat vetsi Polsko dovazi ojetin SEDMKRAT vic. Takze ten titulek clanku je jen natlakovym vykrikem Skodovky, nikoli popisem reality. Stydte se.
0 0
možnosti

plk

5. 11. 2001 16:30
Omlouvam se.
Trochu jsem to s tou kritikou prehnal. Ta cisla, ktera uvadite, jsou na prvni precteni ponekud komplikovana. Snad v tom mate jasno aspon vy a vas titulek jakz takz sedi.
0 0
možnosti

PB

5. 11. 2001 16:12
Schling je mimo
A co takhle zhodnotit, jestli uz tak nejsme vrakovistem Evropy diky vsem tem starejm stodvacitkam, stopetkam, stovkam, atd. Pro lidi je pak opravdu kvalitativni skok i co se bezpecnosti provozu i prepravovanych osob tyka koupit si ojety automobil. Napr. Mercedesy deset i vice let stare maji Airbagy, Abs, klima, atd. Ktera Skodovka je takto vybavena? Pokud pominu nove nakupovane Octavie a Fabie tak zadne jine vozy takovouto vybavu nemaji a jsou mnohdy mnohem nebezpecnejsi. Debata osm nebo pet let je uplne mimo, protoze osm let stary vuz je tedy s rokem vyroby 1993, coz je takove mnozstvi modelu a vybav, o kterych se dneska i jinym muze jenom zdat. Hlavne, ze tady jezdi trabosi, wartasy a jiny plecky. S pozdravem panu ministrovi Schlingovi se loucim. Doufam, ze uz tam brzo nebude.
0 0
možnosti

Ota

5. 11. 2001 16:00
a co mají lidi podle vás dělat
Nevím, čemu se divíte, já osobně mám docela slušný plat, řekl bych docela vysoko nad průměrem, ale koupit si nové auto za 300 tisíc si dovolit nemůžu. Skrátka mi nezbývá než se poohlédnout po nějaké slušné ojetině. To je fakt ne výmysl. Stanovování administrativních překážek dovozu neschvaluji, myslím, že by se mělo více hledět na skutečnost, že i dovezený vůz může být v dobrém technickém stavu a mimoto ojetiny jsou důležitým konkurenčním faktorem na trhu.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii

23. dubna 2024

V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...

KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?

23. dubna 2024

Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...

Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou

23. dubna 2024  19:26

Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!