(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Uber si účtuje storno poplatky i za jízdy, které zruší jeho řidiči

  • 48
Součástí podmínek pro objednávky jízd prostřednictvím aplikace Uber jsou i storno poplatky. Zákazník však zaplatí poplatek i v případě, že mu již potvrzenou jízdu zruší řidič, který na domluveném místě vyzvednutí čeká déle než pět minut.

„Storno poplatky účtujeme, abychom řidičům kompenzovali čas strávený jízdou na místo vyzvednutí,“ uvádí Uber na svých stránkách. Klient má možnost bezplatně zrušit jízdu do dvou minut od jejího objednání, pak už musí uhradit storno poplatek.

Studie bortí tvrzení o přivýdělku, většinu řidičů Uberu přeprava živí

Poplatek zaplatí i klient, kterému potvrzenou jízdu zruší řidič po pětiminutovém čekání na domluveném místě. „V aplikaci je nastavena automatická kontrola toho, že doba čekání na smluveném místě skutečně překročila pět minut,“ říká mluvčí společnosti Uber Miroslava Jozová.

Pokud si zákazník myslí, že jim byl storno poplatek za zrušení jízdy řidičem naúčtován neoprávněně, mohou se obrátit na technickou podporu. „Na základě dat z aplikace se dá jízda zpětně dohledat, je vidět kdy řidič do cílové stanice přijel a jak dlouho čekal,“ tvrdí Jozová s tím, že pokud se potvrdí neoprávněné naúčtování poplatku, zákazník dostane částku zpět na platební kartu registrovanou v aplikaci. 

Uber podle Jozové klade důraz i na kontrolu toho, jestli řidič skutečně na domluvené místo dorazil. Rovněž se u každého řidiče zaměřuje, kolik procent jízd zrušil.

„Řidiči, kteří mají vysoké procento zrušených jízd, dostávají upozornění. V případě přetrvávajících problémů tohoto druhu jim můžeme činnost na naší platformě pozastavit,“ uvádí Jozová.

Pokud dojde ke zrušení jízdy ze strany řidiče, aplikace automaticky vyhledá nový vůz, který může zákazník pro objednanou jízdu využít.