Až dosud se ověřené účty označovaly modrou zaškrtávací „fajfkou“. Ta by měla být v blízké době zpoplatněná osmi dolary měsíčně. Přesné datum této změny ještě není známé, platící uživatelé by ale po jejím zavedení měli získat i některé bonusy – například méně reklamy nebo přednostnější zobrazování svých příspěvků.
Tento systém funguje od roku 2009 a jeho cílem bylo odlišit skutečné účty známých osobností od parodických nebo parazitických účtů. Teď se vedle modrého zaškrtávátka ovšem má objevit i šedý nápis „official“.
Smysl celé změny se pokusila na Twitteru vysvětlit Esther Crawfordová, která má změnu ověřování na starosti. „Ne všechny dříve ověřené účty dostanou označení official a toto označení nebude možné si koupit. Získají ho vládní účty, účty firem, obchodních partnerů, velké mediální domy, vydavatelé nebo veřejně činní lidé,“ uvedla.
V novém pojetí podle ní modré zaškrtávátko ztratí ověřovací význam. „Nový Twitter Blue nezahrnuje ověření totožnosti. Je to dobrovolná placená služba, která zahrnuje modré zaškrtávátko a přístup k určitým funkcím. Budeme dál pokračovat v experimentování, jak odlišit různé typy účtů,“ dodala.
Reakce uživatelů – například právě ve vlákně pod příspěvkem Esther Crawfordové – jsou zatím rozpačité a naznačují spíš riziko, že nový systém bude matoucí. „A co tedy vlastně ověřuje nové modré tlačítko?“ nechápe jeden z uživatelů. „Nic, jen to, že jsi zaplatil,“ zní v kostce lakonické odpovědi.
V současném dosluhujícím ověřovacím mechanismu existuje zhruba 423 tisíc ověřených účtů. Velká část z nich patří celebritám, firmám či politikům. Řadu z nich využívají novináři, často z menších či lokálních médií, kteří tak chtěli zdůraznit, že jimi sdílené informace jsou věrohodné.