Reklamu na Twitteru pozastavil například i americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills. Podle listu The Wall Street Journal se inzerenti obávají, že by se na sociální síti nyní mohlo objevovat více závadných uživatelských příspěvků, protože Musk přehodnocuje přístup k regulaci obsahu.
„Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu,“ uvedl Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors stopla inzerci na twitteru už minulý týden.
Musk chce propustit polovinu zaměstnanců společnosti Twitter, tvrdí média |
Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Podle odborníků považuje část inzerentů reklamu na Twitteru za postradatelnou a mnohem více peněz směřují do reklamy na Googlu nebo Facebooku.
Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality“ a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.
„Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi,“ uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. „Chtějí stabilní prostředí, a to, co v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní,“ dodal.
Musk nabídne ověřené účty na Twitteru všem. Za osm dolarů měsíčně |
Nekonzistence se dá vztáhnout i na Muskova dřívější vyjádření. Například v roce 2019 zveřejnil tvít, v němž se svěřil, jak nemá rád reklamu. Teď se ocitá pod tlakem, aby si inzerenty, kteří dodávají přes 90 procent příjmů, usmířil. Podle agentury Reuters trávil Musk první týden ve funkci právě přesvědčováním inzerentů.
Ty zneklidňuje jednak odliv klíčových manažerů, přes něž dříve kontrakty na inzerci procházely, ale i Muskovy plány na zpoplatnění některých služeb a avizované omezení inzertních ploch na polovinu.
Výsledkem je, že k pozastavení inzerce vyzvala i společnost IPG, která zastupuje klienty jako Coca-Cola nebo American Express.
„Dokud Elon nenajme nové zaměstnance, kteří budou platformu udržovat bez nenávistných příspěvků, není Twitter místo, kde by značky mohly nebo měly inzerovat,“ uvedla Allie Wassumová, marketingová šéfka obuvní značky Jordan.